1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Jimssin konesettiin muutos apua

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi foxygen 05.09.2016.

  1. foxygen

    foxygen Newbie

    Liittynyt:
    19.01.2016
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Tereve. Oon ekaa kertaa ostamassa kasattua konetta ja mulla ois kysymys teille hieman taitavemmille konetuntijoille. Elikkä olisin jimmsiltä ostamassa ton "Jimm's Gamer Tin 950 (komponenttilistaus alempana)" (maksaa sellaisenaan 949e) koneen pelaamiseen ja videoeditointiin (sellaseen ei niin raskaaseen editointiin ei mitään 4k videota yms. vaan perus 1080p 60fps videoiden tekoon ja ehkä joskus esim adobe flashilla animointiin). Mitä nyt oon osien valitsemista opiskellu niin on aika monesta paikasta tullut vastaan se, että kannattaa video editointiin hankkia prosessoriksi joku i7 (ensimmäinen mihin haluaisin apua olisi just se että mikä i7 kannattaa valita, jos mun kannattaa i7 editointiin ottaa tähän koneeseen). Huomasin kans että tässä koneessa ei vissiin kovalevyä ole joten sellasenkin 1tb haluisin. Sit tosta NVIDIA GeForce GTX 950, että riittääkö se näyttis esim Gta V, Skyrim tms suht korkeilla grafiikoilla pelaamiseen? Koska en haluis että tästä koneesta nyt tulis hirveesti yli 1100e niin ajattelin että ostaisin nyt vaan ton GTX 950 ja sit joskus kun on rahaa lisää niin ostaisin toisen näytönohjaimen (tyyliin MSI GeForce GTX 1060 GAMING) ja jos tarvii niin uuden isomman virtalähteen.

    Elikkä kertaan mun kysymykset tosta epäselvästä tekstistä vielä tähän: Kannattaako mun ostaa i7 tähän koneeseen? Jos kannattaa niin mikä i7 (huomaa budjetti ei hirveesti yli 1100e)? Miten paljon videoeditointiin vaikuttaa i5 vai i7? Riittääkö NVIDIA GeForce GTX 950 esimerkiksi Skyrimin, Gta V:n, Cs:Gon tai muun tälläsen suht yleisen pelin pelaamiseen suht korkeilla grafiikoilla ja hyvällä fpsällä? Onko järkeä hankkia toista näytönohjainta ja miten esim kaks OK tasosta näyttistä eroaa yhdestä tosi laadukkaasta näyttiksestä? Onko mun suunnitelmissa mitään järkeä?

    Jimm's Gamer Tin 950 komponenttilistaus:
    Prosessori: Intel Core i5-4460, 3.20 GHz
    Emolevy: Intel B85 -piirisarjaan pohjautuva
    Näytönohjain: NVIDIA GeForce GTX 950, 2GB GDDR5
    Keskusmuisti: 16Gt (2 x 8Gt) DDR3 1600MHz
    Massamuisti: 480Gt SSD
    Optinen asema: Ei sisälly
    Prosessorijäähdytys: ID-Cooling SE-214X, 120mm PWM
    Kotelo: Cooler Master Silencio 550 Jimm's Edition
    Virtalähde: 600W
    Käyttöjärjestelmä: Esiasennettu Windows 10 Home 64-bit FI, ENG, SWE (Windows asennusmedia toimitetaan suomenkielisellä muistitikulla)
    (Hinta 949e)

    Jos siellä on joku joka saa mut johonki hyvään päätökseen ni kiitos ihan hemmetisti!

    Jos jollekkin tulee parempi setuppi mulle mieleen niin saa kertoa joten täytän tähän tämän pohjankin, mutta auttakaa ensin tossa ylemmässä asiassa pls:

    Budjetti?: ei hirveästi yli 1100e mielellään
    Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä
    Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Kyllä
    Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: Ei pakko
    Ylikellotatko prosessoria?: En varmaan
    Kotelon koko: Tavallinen (ATX)
    Onko kotelon värillä väliä?: Musta
    Onko kotelon ulkomuodolla väliä?: Jos budjettiin menee niin ikkuna olis kiva mut ei pakko
    Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: mielellään aika hiljainen
    Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: Kyllä
    Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Ei. Jimssiltä haluaisin
    Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: En. Jos tarvitsen joskus niin hankin sit ulkoisen koska järkevämpiä minun mielestä (mut ei mee budjettiin siis)
    Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä
    Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen (mainittu yllä), Editoiminen (tyyliin joku Adoben ohjelma (ennen ollu mac niin en oo noihin pcn editointiohjelmiin niin vielä perehtynyt))
    Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Ei
    Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: Ei
    Muita vaatimuksia/kysymyksiä: Lue ylhäällä oleva teksti
     
  2.  
  3. ajaJako

    ajaJako Active member

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    3,872
    Kiitokset:
    330
    Pisteet:
    93
    Menis kuule melko kaikki uusiksi käykö ?
    jimms vehkeessä ;
    koppa , hiljainen mutta hyvin hikinen
    emo , vanhaa sarjaa
    prossu , pieni mutta vaatimaton
    poweri , pelkkää arvausta, tuolta löytyy myös merkkivehkeitä
    näytönohjain on just niin heppoinen kuin epäiletkin

    Haluatko Intel-prossun + nVidia näyttiksen + 1151-emon / DDR4 muistit
    Tuolta pohjalta?
     
  4. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Etköhän unohda tuon paketin ja lähde liikkeelle puhtaalta pöydältä. Saat samaan rahaan paljon parempaa.
     
  5. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    foxygen kiitti tästä.
  6. foxygen

    foxygen Newbie

    Liittynyt:
    19.01.2016
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiitos paljon! Setti vaikuttaa lupaavalta, mutta haluisin kysyä tosta prossusta et miten Intel Xeon eroaa esim Intel i7? Onnistuuks sillä miten esim just videoeditointi ja pelaaminen? Onko parempi verrattuna i5 mainituissa asioissa?

    Sit kans et jos tiputan sittenkin ton koneen kasaamisen hinnan setistä pois koska yks kaveri voi siinä auttaa niin miten tota vielä vähän parantais? Voisko näytönohjaimen vaihtaa esim MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G tai jotain? Mitä ehdottaisit?
     
  7. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Xeon on (vanhemman) kannan i7 ilman näyttistä.
     
    foxygen kiitti tästä.
  8. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    Gtx 970 on jo vanhaa kamaa, ei kannata ostaa. Tuo Rx480 tuossa Hardwarium paketissa on parempi
     
    foxygen kiitti tästä.
  9. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    foxygen kiitti tästä.
  10. foxygen

    foxygen Newbie

    Liittynyt:
    19.01.2016
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
  11. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    foxygen kiitti tästä.

Jaa tämä sivu