1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Jimm's PC-Store myytiin

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi 1pertti 16.03.2018.

  1. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Jimm's PC-Store siirtyi saksalaisomistukseen. Koko osakekannan kaupasta ilmoitettiin tänään. Ei kun eilen - tämä foorumihan oli taas nurin eilisen loppuillan, kun yritin katsoa, oliko kaupasta jo kerrottu AD-uutisissa.
    http://lounea.fi/tiedotteet/Jimmstiedote/
     
    wwallu kiitti tästä.
  2.  
  3. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Kun ostajana oli Caseking, toivottavasti myös Jimms alkaa nyt myymään korkattuja prossuja takuulla.:)
     
  4. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    J
    Jep tämä olis hyvä. Toivottavasti mikään Jimssin hyvistä puolista ei muutu
     
  5. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    851
    Kiitokset:
    136
    Pisteet:
    53
    Tätä pitää tosiaan toivoa. Jos nykyiset palvelut ja hyvät ominaisuudet pysyy ennallaan tai jopa parantuu niin en näkisi tässä yritysmyynnissä mitään pahaa.
     
  6. Pekkavaltteri

    Pekkavaltteri Active member

    Liittynyt:
    15.09.2017
    Viestejä:
    826
    Kiitokset:
    222
    Pisteet:
    53
    ^Kansantalouden kannatalta yritysmyynnit ulkomaille on aina huono juttu. Ainahan sitä toivoisi että firmat pysyisi kotimaisessa omistuksessa, niin raha ei virtaisi ulos.
     
  7. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    Kunhan ei vaan tuu ulkomailta sellasta aggressiivista laajentumista / markkinointia joka pakottaa nää pienemmät puljut pois bisneksestä. Sitten jöisj jäljelle vaan Jimssin kohtalaisen kalliit hinnat
     
  8. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,784
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
    Kunhan ei ainakaan postimaksut tuu tilauksiin. Joo hintoihinhan ne on leivottu, mutta jos pitää tilata jotain tosi halpaa on kätevää kun ei tarvi maksaa postimaksuja.
     
    jartar kiitti tästä.
  9. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ei se nyt aina noin mene. Jos firma ei harrasta aggressiivista verosuunnittelua, niin Suomen kannalta se ei välttämättä ole yhtään huonompi juttu. Se voi olla jopa parempi, sillä suurempi firma voi saada hinta tasoa alemmaksi. Kilpailukykyisemmät hinnat kun voivat nostaa PC-markkinoiden kokoa.

    Tosin se on sanottava, että jos oikeasti olisit huolissasi kansantaloudesta, niin et olisi ostanut tietokoneesi osia Saksasta, etkä neuvoisi muita tekemään samoin....
    Juuri postikulujen puute on on ollut Jimmsin paras puoli omasta mielestäni. Pienet ostokset olen lähes järestään tehnyt Jimmsiltä.
     
    1pertti kiitti tästä.
  10. Pekkavaltteri

    Pekkavaltteri Active member

    Liittynyt:
    15.09.2017
    Viestejä:
    826
    Kiitokset:
    222
    Pisteet:
    53
    Ootko tosissas? :D:D
    En minä huolissani ole, mutta miljoonat ja minun tonni onkin hieman eri luokkaa. Pääasiassa kyllä tuen aina suomalaista mielummin kuin ulkomaista:)

    Tottakai se vaikuttaa, nostaako rahat suomalainen yrittäjä/yritysjohto vai saksalainen yritysjohto, vaikka verot maksettaisiinkin Suomeen.
     
  11. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Kyse on kaksinaismoraalista. Ostat tietokoneen Saksasta ja rakennat konepaketteja Saksasta jotta muiden olisi mahdollisimman helppo toimia samoin. Yhtään euroa ei jää tästä Suomeen. Omalta osaltasi pyrit siihen ettei suomalainen tietokonekauppa pärjäisi. Sen jälkeen olet huolissasi miten Suomen verotulojen käy, kun Jimmsin ostaa saksalaiset.

    Muuttujia on paljon, eikä mulla ainakaan ole tietoa siitä paljonko Jimms on maksanut veroja vuositasolla Suomeen. En siis lähtisi väittämään suurista eroista suomen kansantaloudelle, ellei todellakin ole tietoa aiheesta.
     
    i9Extreme kiitti tästä.
  12. Pekkavaltteri

    Pekkavaltteri Active member

    Liittynyt:
    15.09.2017
    Viestejä:
    826
    Kiitokset:
    222
    Pisteet:
    53
    Ei tästäkin nyt tarvitse alkaa vänkäämään, etpä taida tietää mitä olen tilannut ja mistä, joten äläpä lähde väittämään mitään, ellei sulla ole tietoa aiheesta. Useammalla tuhannella olen suomalaisia tietokonekauppoja tukenut kuin ulkomaisia, fyi. Totesin vaan, että mielummin olisin nähnyt Jimm’sin jatkavan suomalaisomistuksessa ja piste.
    Enkä edelleenkään tarkoittanut kansantaloudella pelkkiä verotuloja, vaan esimerkiksi yritysjohdon nostamia osinkoja yms, jolla johtaja sitten ostaa auton, jolla varmistetaan jonkun muun työpaikka jne..
     
  13. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Minä vain kerroin, että neuvot ostamaan osat Saksasta tai muista maista säästöjen vuoksi. Itse olet ostanut myös osia Saksasta. Todennäköisesti jatkat tätä toimintaa tästä eteenpäinkin. Siinä on vaan hemmetin iso ristiriita kun toivot suomalaisen firman menestyvän ja toimit/neuvot siten, että rahat jäisi ulkomaille. Niin ja mua ei henkilökohtaisesti haittaa, vaikka osia tilataan ulkomailta. Teen sitä kuitenkin itsekkin.

    Me saataisiin siitä todella pitkä keskustelu, että pitääkö maksimaalisen vähän veroja maksavat rikkaat yllä Suomen valtiota. Parempi jättää politiikka kuitenkin toisille foorumeille.
     
    Viimeksi muokattu: 17.03.2018

Jaa tämä sivu