1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Jatkuva yhteyden aikakatkaisu, sivun lataamisvirheongelmat.

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi marsii 09.06.2012.

  1. marsii

    marsii Member

    Liittynyt:
    09.06.2012
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Hei! Osaisiko joku auttaa mua? Mulla on n. 7-8 vuotta vanha Hp pavilion kannettava. Kone on ollut aina hidas, ja sain sen veljeltäni. Kävin koko tietokoneen läpi n. kuukausi sitten Ccleanerilla läpi. Kone on sen jälkeen alkanut ryppyileen. Yhteys katkeaa monta kertaa, lataa kauan ja ruudulle tulee teksti yhteyden aikakatkaisu tai sivun lataamisvirhe. Googleen lataa paremmin, mutta facebookin kanssa ongelmia. Joskus mitkään sivut eivät aukea. Sivun lataamisvirhe tulee monta kertaa ennen kuin se suostuu lataamaan sivun. Ja facebookissa kun koitan pelata pelejä niin ei onnistu. Yleensä menetän hermoni kun sivustot eivät lataannu ja käynnistä koneen uudelleen. Onko nyt vika koneessa vai yhteydessä? Mulla on soneran nettitikku maksiminopeudella ja asun dna:n peittoalueella et voi olla siinäkin vika, mutta tuntuu et kun Ccleanerin jälkeen nää ongelmat alkoi.
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Mitäs saat tulokseksi, kun ajat Soneran nopeustestin?

    En ole kokenut enkä edes lukenut, että Ccleanerilla tehdyn puhdistuksen seurauksena nettiyhteys tai mikään muukaan toiminto olisi alkanut tökkiä. Rekisteriä putsattaessa Ccleaner ehdottaa poistettavien tietojen varmuuskopiointia, joten tarvittaessa ne ovat palautettavissa, ellei erityisesti valittu, ettei niitä tallenneta. Voit myös tarkistaa, löytyykö putsausta edeltävältä ajalta palautuspiste, johon voit tehdä järjestelmänpalautuksen.

    Todennäköisempää kuitenkin on, että vika on verkkoyhteydessä. Tarkista ensin verkkoasetukset internetyhteyden tarjoajan ohjeen mukaan. Jos käytössä on välityspalvelin, selvitä onko sen tarkoitus olla käytössä. Tarkista myös, ettei koneesi palomuurin asetukset estä tarpeellista liikennettä. Tarkista lisäksi HP:n sivuilta, löytyykö kyseiseen konemalliin uudemmat ajurit verkkokortille.

    Jos selaimen ja verkkoyhteyden asetukset näyttävät olevan oikein ja palomuuri sallii selaimen internetliikenteen, ota yhteyttä internet-palvelusi tarjoajaan ja pyydä heitä tutkimaan yhteysongelmaa.

    Jäi mainitsematta, että myös modeemin ja, jos kyseessä on langaton wlan-yhteys, myös tukiaseman asetukset on tutkittava. Ensimmäiseksi voi koittaa wlan-modeemin resetontia.
     
  4. marsii

    marsii Member

    Liittynyt:
    09.06.2012
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Kiitos vastauksestasi :) Olen ihan pihalla kaikesta tietokoneisiin liittyvästä, mutta auttoi tuo nyt hiukan. Kysyisin vielä, että mistä mä saan tietää että mitkä verkkoasetukset pitää olla kun en edes tiedä mikä on välityspalvelin. KUn sieltä verkkoyhteyksien alta löytyy aika monta vaihtoehtoa. Eli soitanko soneralle ja kysyn? Palonmuuri on kunnossa, eli sen ei pitäisi olla este. Ja mitä tarkoittaa wlan - modeemin resetointi? Kysy ny kaikkee tyhmää kun en oikeesti tiedä. Nettitikku on Huawein. Teen tuon nopeustestin ja kokeilen tuota järjestelmänpalautusta. Laitan sitten viestiä tänne kun olen ne tehnyt.
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Kirjoituksen aikana minulta lipsahti muistista tuo tieto, että kyseessä onkin nettitikkuyhteys. Nuo mainintani verkkokortin päivittämisestä ja wlan-modeemin resetoinnista liittyvät kiinteään internetyhteyteen, eivät ollenkaan nettitikulla muodostettuun yhteyteen.

    Nettitikkua käytetettäessä vastaavat toimet tapahtuvat poistamalla tikun ajurit ja yhteysohjelma (Lisää tai poista sovellus-toiminnolla) koneelta ja asentamalla nettitikku uudelleen. Uudelleen asennus tapahtuu sitten kytkemällä tikku käynnissä olevaan koneeseen ja asennus kestää hyvän tovin. Hieman kärsivällisyyttä siis vaaditaan, vaikka välillä näyttäisi, ettei mitään enää tapahdu.

    Nettitikkuyhteys voi hidastua myös paikallisista syistä, jos 3g-verkon signaalivoimakkuus on heikko tai verkko on muuten kovin kuormitettu.

    e: Soneran nettitikkujen ja niiden yhteysohjelmien ohjeet ja asetukset löytyy tuolta: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Nettitikun_käyttöönotto
     
    Viimeksi muokattu: 10.06.2012

Jaa tämä sivu