1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Järjestelmän valvojan nimi vanhassa koneessa ja uuden läppärin murheet

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi PETE11 27.12.2024.

1. *Trinity*

*Trinity* Senior member

Kiitokset:
    1,334
    Pisteet:
    243
    Jos haluat kuvat myös Onedriveen, vaikka et automaattisesti, niin sun pitää ne sinne itse ladata, mutta en ole varma kuinka työpöytäsovelluksen kohdalla se homma toimii, kun laitan sen aina heti pois käytöstä.

OneDriveen voi toisaalta kirjautua myös selaimen kautta. Itse joskus selaimen kautta lataillut kuvia talteen.
    https://www.microsoft.com/fi-fi/microsoft-365/onedrive/online-cloud-storage

----------------

Sivuhuomiona tuohon vps:n linkkaamaan Microsoftin ohjeeseen. Niille jotka haluaa lukea suomenkielisenä. Muuttamalla osoitepalkissa osoitteen kohdan: en-us muotoon fi-fi ja painamalla enteriä, artikkeli vaihtaa kieltä. Jos sellainen on olemassa. Läheskään aina ei välttämättä ole. Näin ei tarvitse itse hakukoneenkautta etsiä toisen kielistä.

https://support.microsoft.com/en-us/office/turn-off-disable-or-uninstall-onedrive-f32a17ce-3336-40fe-9c38-6efb09f944b0

https://support.microsoft.com/fi-fi/office/onedriven-k%C3%A4yt%C3%B6st%C3%A4-poistaminen-tai-sen-asennuksen-poistaminen-f32a17ce-3336-40fe-9c38-6efb09f944b0

Lol jostain syystä noista ei saa linkitystä kokonaan pois. Kun niiden oli tarkoitus olla vain tekstipohjaisena esimerkkinä.

Viimeksi muokattu: 18.01.2026 klo 12.57
    PETE11 kiitti tästä.
  2.  
  3. PETE11

PETE11 Regular member

Kiitokset:
    10
    Pisteet:
    28
    Tarkoittaako tuo sellaimen kautta microsoft tiliä. Sieltähän on hyvä tallentaa ondriveen. Kiitos

4. *Trinity*

*Trinity* Senior member

Kiitokset:
    1,334
    Pisteet:
    243
    Itse kirjaudun sinne Hotmail osoitteella. Kokeile kirjautua samalla osoitteella joka koneella on käytössä. En tosiaan ole työpöytäsovellusta onedrivestä ikinä käyttänyt, niin en osaa en toiminnasta sanoa mitään. Jos koitat kirjautua onedriveen selaimella, niin se ehdottaa siinä kovasti todentamisavaimen käyttöä. Jos et todentamisavainta aio käyttää, niin klikkailet vain peruuta tarpeeksi monta kertaa ja voit jatkaa kirjautumista salasanalla ym. vaihtoehdoilla.

PETE11 kiitti tästä.
  5. PETE11

PETE11 Regular member

Kiitokset:
    10
    Pisteet:
    28
    Näin on. Hyvä vain selventää tämä asia. Tuo on hyvä keino jos haluaa onDriveen varmuuskopioida tiettyjä tiedostoja tai kansioita. Itselleni myös parempiratkaisu tällä tavoin.. En tarvi tuota automaattistä synkronisointia. Mulla on microsoft tili josta löydän tuon ondriven. Kiitos...

6. PETE11

PETE11 Regular member

Kiitokset:
    10
    Pisteet:
    28
    Tästä koneesta. Tässä on tuossa oikealla puolen ns. Sim + MicroSD kortin paikka..Olen kuullut nano kortista puhuttavan. Mulla on mobiililaajakaista. Tällainen laite: https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/zte-mc888-5g

Mulla ei ole 5G liittymää, vaikka tuo laite tukee sitä. Sopimus loppuu huhtikuun lopulla 2026. Siinä on mulla kortti sisällä. Mihin tarkoitukseen tuo tyhjä korttipaikka on varattu?

7. vps358

vps358 Senior member

Kiitokset:
    260
    Pisteet:
    113
    Siis sen tietokoneenko?
    Mulle ainakin Telia muuttaa liittymän 5g-kykyiseksi joskus keväällä.
    Edit: Ilman eri toimenpiteitä nykyinen 4g-liittymä muuttuu 5g:lle.

8. PETE11

PETE11 Regular member

Kiitokset:
    10
    Pisteet:
    28
    Kävin vain tuolla oman liittymän hallinta sivulla, niin siinä oli että sopimus loppuu huhtikuussa. Vuosien varrella ne on kaupanneet 5G liittymää, kun laitteeni tukee sitä. Mulla on 4G liittymä. Hyvä tietää tuo, mitä sanoit. Ainakin pitää seurata tuota... Tuo laite joka on mulla käytössä. Pirusti on laskenut hinta. Jos en väärin muista, se oli lähes 300€ kun ostin. Nyt 170€...

Jaa tämä sivu