Jäähdytystä

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Pantakala 22.12.2006.

1. kemikaali

kemikaali Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Viimeksi muokattu: 30.12.2006
  2.  
  3. Pantakala

Pantakala Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos. Tuolta kaupastahan niitä löytyy, ja toimituskin halpa (2e, kirje).

Mitäs eroa UV-tuulettimella on normaaliin tuulettimeen? Koko tuuletin hehkuu, kun normaalissa vaan siipi? Tehomyllyn artikkelin lukemisen jälkeen alkoi kiinnostaa UV-mallit...

Viimeksi muokattu: 30.12.2006
  4. Pantakala

Pantakala Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ostin tällaisen kotelotuulettimen, ja emon sekä kiintolevyn lämpötila laski n. 10 °C, joten ihan oleellinen kapistus. Ennen kuuma ilma leijui kotelossa, mutta nyt vain kylmä tuulenvire käy kun käden laittaa samaan paikkaan :D

Myös prosessorin ja näytönohjaimen lämpötila tippui, mutta vain pari astetta. Suunnitelmissa uudet coolerit niihinkin, jos vaan saisi porukat uskomaan jäähdytyksen tärkeyden...

5. Sotamise

Sotamise Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kattelin että sulla olis sama emo kun mulla. Onkos sulla emon tuuletin kiinni ja lämmöt tossa 32°C paikkeilla :O
    mulla ei oo ees koko emolevyn pikku tuuletinta kiinni ku pitää niin kovaa mekkalaa..
    Mulla siis emon lämmöt 32°C idlenä ja 38°C pelikäytössä (ilman tuuletinta) eikä mulla prossankaan lämmöt oo ku 42°C idlenä ja 58°C pelikäytössä ja prossaa on kellotettu 32% (2.21 GHz -> 2.91 GHz niinkun siguissa lukee..)

Viimeksi muokattu: 06.01.2007
  6. TeleHell

TeleHell Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko kuinka äänekäs tuo sinun uusi tuuletin? Ainakin tuo lähes 30dB antaa sellaisen käsityksen :O

7. Pantakala

Pantakala Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    On kiinni, ja nyt tuon uuden kotelotuulettimen ansiosta lämmöt laskeneet, emo n. 35°C normaalikäytössä, joten se ei enää ole ongelma.

Onhan sen aika äänekäs, huomasi sen heti kun laittoi päälle ensimmäistä kertaa eron. Olen kuitenkin jo pitkään suunnitellut säätimen ostamista, joten sillähän sen saa hiljaiseksi yöksi. Päivällä tuo ääni ei minua haittaa.

Tuo prosessori on vieläkin liian kuuma. Huomasin, että kierrokset eivät ole kuin 1100-1200. Voisiko siinä olla syy? Jos niitä nostaisi viilentäisikö tuuletin paremmin?
    Lämmöt nyt idlenä 50-55, riippuu paljonko ohjelmia päällä. Rasituksessa yli 70...

8. schnappi

schnappi Guest

joo. säädä kierroksia korkeammaksi vaan... niin jo luulisi että vähä nuo lämmöt tippuis..
    ovat aikas kovat lämmöt vieläkin..

Ja mun kysymys että saako tuolla Fanmate2:lla säädettyä aivan mitä tuulettimia vaan vai pitääkö ne olla jotain erikoisia joissa on säätö toiminta??? epä selvä kysymys jos on niin selvennän sit...

9. Pantakala

Pantakala Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jep, mutta nyt tuli ongelma... Milläpä säätää boxedin kierroksia?

10. eddison84

eddison84 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    heitä se boxed hiiteen ja osta multa Zalman CNPS 9500 LED!

11. schnappi

schnappi Guest

Fan mate ohjelmalla saat muutettua kierroksia...

12. Pantakala

Pantakala Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ohjelmalla? Google löysi vain tämän kiinteän laitteen eikä mitään ohjelmaa...

13. braide

braide Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  14. schnappi

schnappi Guest

xD joo sry!!! sekoilin on kato itelläni ollu mieles koko ajan tuo fan mate että mistä ostaisin sen... Speedfania tarkoitin minäkin! pyydän anteeksi sekoiluani

15. Pantakala

Pantakala Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Taitaa olla tuo mun emo semmonen malli että ei tue SpeedFanilla kierrosten säätämistä.

Niin, jos annan SpeedFanoppaan osoittamalla tavalla nimet

tulee näin:

Eli nuo tuulettimet joita voi säätää olisivat joka komponentillä...

BTW: Kun tuo Everest sanoo että suoritin 41, ja 1. suoritin 1. kanta 57, mikä tuo suoritin on?

Viimeksi muokattu: 07.01.2007
  16. schnappi

schnappi Guest

se on prosessori...

17. Marakus

Marakus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    10
    saa säädettyy kaikkia tuulettimia, tosin niissä pitää olla 3-pin virtaliitin.

18. Pantakala

Pantakala Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä minä nyt sen tiedän :)

Mutta mikä tuo 1. suoritin 1. ydin on?

Nämä kummatkin liittyvät prosessoriin, mutta miten voi olla noin suuret erot?

19. TeleHell

TeleHell Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    totaaaa.. Ethän ole kellottanut konettasi? Sillä vaan kysyn, kun itse alottelin kellotushommia, niin "cool`n quiet" oli päällä, ja se nosti lämmöt minulla sitten reippaasti yli 50 idlessä. Ja heti putosi alle 40 kun sen otin pois päältä..
    En tiedä sitten mistä syystä se niin teki, mutta prosessori pyöritti koko ajan itseään melkein täysillä sen vuoksi..

20. Pantakala

Pantakala Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En ole kellottanut, tehtaan 2,2GHz kelloilla mennään... Tosin, Everest näyttää 2211MHz, mutta niin taitaa tehdä kaikilla 2,2GHz suorittimilla.

21. Pantakala

Pantakala Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kysynpäs nyt vielä sellaista asiaa, että meneekö prosessorista takuu jos itse vaihtaa prosessorin? Esim. Verkkokaupassa, näytönohjainjäähyissä lukee, että jäähyn vaihtaminen mitätöi takuun, mutta prosessorijäähyissä tällaisesta ei mainita mitään. Miten asia siis on?

Jaa tämä sivu