1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

iPod Classic vai USB-kovo?

Viestiketju MP3-soittimet -osiossa. Ketjun avasi racora 01.11.2008.

  1. racora

    racora Member

    Liittynyt:
    30.10.2004
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moro!

    Olen pidemmän aikaa miettinyt ostaisiko iPod Classic 120Gb vai ulkoisen USB-kovon. Asiahan on niin, että olen ajatellut iPodin käyttöä väliaikaisena kovalevynä. Miten iPodin käyttö kovalevynä käytännössä onnistuu vai onko se edes mahdollista? Kyseisessä mallissahan on itsessään kovalevy eikä flash-muistia. Onnistuuko asiakirjojen, musiikkitiedostojen ja videoiden siirto iPodiin yhtä helposti kuin esim. muistitikkuun? Tarkoitan tällä "CTRL+C -> CTRL+V" -mahdollisuutta. Näkyykö iPod Oma Tietokoneessa Siirrettävänä levynä? Tarkoituksenahan ei ole pitää iPodia kiinni koneessa täyspäiväisesti vaan siirtää varmuuskopioita itselleni tärkeistä tiedostoista vapaamuotoisin väliajoin. Olisi mukava saada lyötyä kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja välttyä ylimääräisiltä hankinnoilta.

    Kysyn asiaa lähinnä siksi, koska tiedän, että esim. iPod Nanoon ei ylimääräisiä tiedostoja flash-muistista johtuen voi lisätä.

    PS. Otan myös ilolla vastaan ehdotuksia USB-kovalevyistä, jotka ovat hinta/laatusuhteeltaan hyviä, hiljaisia ja luotettavia. Kooltaan mieluiten 250-500Gb.
     
    Viimeksi muokattu: 01.11.2008
  2.  
  3. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    1,381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    iPod Classicin käyttö siirrettävänä levynä onnistuu kyllä. Se onko laitteessa minkä tyyppinen muisti ei vaikuta asiaan.
     
  4. racora

    racora Member

    Liittynyt:
    30.10.2004
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ok, kiitoksia vastauksesta!
     
  5. rubycon

    rubycon Regular member

    Liittynyt:
    18.01.2008
    Viestejä:
    173
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä Nanoa voi käyttää massamuistina samalla tavalla.
     
  6. racora

    racora Member

    Liittynyt:
    30.10.2004
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Outoa. Itse olen Nanoa yrittänyt massamuistina käyttää, mutta tuloksetta. Muistelin vielä lukeneeni jostain, että juuri tuo flash-muisti olisi sille esteenä... No mutta vastauksen sain ongelmaani, joten kiitos vastauksista!
     
  7. rubycon

    rubycon Regular member

    Liittynyt:
    18.01.2008
    Viestejä:
    173
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siinä (Nanossa) on sallittava käyttö massamuistina iPodin asetuksista ennen ku se onnistuu.
     
  8. racora

    racora Member

    Liittynyt:
    30.10.2004
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ahaa! Kiitoksia tiedosta :) Ei ihme, jos ei ole onnistunut...
     

Jaa tämä sivu