1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

iPhonen aktivointi

Viestiketju iPhone-keskustelu ja tukikeskus -osiossa. Ketjun avasi Altsu93 18.03.2009.

  1. Altsu93

    Altsu93 Guest

    Ostin äskettäin iPhonen ja kun yritin aktivoida sitä tietokoneella, niin ilmeni että minun pitäisi maksaa puhelimen lisäksi jokin at&t liittymämaksu. Miten minä saan sen toimimaan minun vanhalla elisan liittymällä ja sim-kortilla? Minua ei todella huvittaisi maksaa mitään lisämaksuja.
    Jotta saan iPhonen käyttöön, se on siis pakko aktivoida tietokoneella? Onko näin? Ja sitten vai aktivoinnin yhteydessä maksetaan at&t maksu?
     
  2.  
  3. TemeTee

    TemeTee Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    1,541
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Onhan se 3G? Tee näin: Jailbreakkaa ensin, asenna yellowsn0w ja sitten vasta uusi yritys. Youtubesta kun etsii iPhone Jailbreak ja yellowsn0w niin löytyy hyvät ohjeet.
     
  4. karhur

    karhur Member

    Liittynyt:
    20.04.2009
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei.

    Tilasin tuon iphonen juuri tänään ja miettinyt juuri noita jailbreikauksia ym.. mites takuu asiat tuon jälkeen ?

    Jos jotain vikoja ilmenee niin meneekö takuukin samalla kun murtaa noi suojaukset ?
     
  5. TemeTee

    TemeTee Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    1,541
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Menee takuu kyllä, mutta voi yrittää palauttaa ohjelmiston ennen takuuseen laittoa, ne ei välttämättä näe sitä takuuhuollossa.
     
  6. karhur

    karhur Member

    Liittynyt:
    20.04.2009
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitti tiedosta näin vähän veikkasin että siinä käy.

    En sitten tiiä viitiikös sitä nytten jailbreikkaa ettei mee sit noi takuut ja kilahda heti ekana päivänä toi iphone :) sit söis miestä

    Että joutuu kärsii ja käyttää noita ilmais romu ohjelmia :///
     
  7. TemeTee

    TemeTee Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    1,541
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itte olen ihan hyvin pärjännyt ilman jailbreakkia. Appstoresta on ihan hyvin tavaraa löytynyt. Olen itsekkin ajatellut breikata, mutta onko se koti -näytön taustakuva tai paskan laadun videokuva sen arvoista? Mielestäni ei.
     
  8. terveee

    terveee Member

    Liittynyt:
    07.04.2009
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    pystyykö tuon jailbreakin avulla käyttämään esim. DNA sim-korttia?
     
  9. TemeTee

    TemeTee Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    1,541
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei, vaan se pitää vielä unlockata, esim "yellowsn0w":lla. Mutta tähän ei enää kannata luottaa, koska sonera myy jo pääosin 2.2.1 version iPhonea, johon tämä unlock ei tehoa. Edes firmwaren alentaminen ei auta.
     
  10. karhur

    karhur Member

    Liittynyt:
    20.04.2009
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Temetee tuota veikkaan että sulla on jotain "piraatti" musaa pistetty iphonelle vaikuttaakos tämä mitenkään jostain luin että saattaa saada jotenkin kummalisesti jotkut bannit applestoreen ettei sais enään synkattua puhelimelle noita ohjelmia siis esim noita ilmasia.
     
  11. TemeTee

    TemeTee Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    1,541
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei ehkä piraattimusiikista, mutta voi olla, että kun jailbreakattuun puhelimeen voi laittaa waretettuja ohjelmia (jailbreakattomaan ei pysty) siitä voi tulla joku esto, mutta tuskin.
     
  12. Lim3dude

    Lim3dude Member

    Liittynyt:
    07.06.2009
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    No on se sen arvoista kun saa ilmasia appsejä.... En menisi sinuna pulittamaan 10e 14 vuotiaan pojan ensimmäisestä iPhone ohjelmasta :/ (sudoku). Jos ok luokassa pyörivä video ei sua kiinnosta (se muunnetaan MPEG tiedostoksi lennosta) niin älä aloita.
     
  13. TemeTee

    TemeTee Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    1,541
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Saahan niitä ilmaisia appeja AppStorestakin. En ole ostanut ainuttakaan maksullista ohjelmaa sieltä, eikä ole ollut edes tarvis. Jos joskus tarvitsen maksullista, niin melkein jopa ostaisin ennemmin kuin warettaisin, se tukee pieniä pelin/ohjelmantekijöitä (jos ovat sellaisten tekemiä) jotka ovat vaarassa jäädä alle kun isot pelitalot alkavat vääntää pelejä. Ja mitä itse olen nähnyt pieniä pätkiä JB:tun iPhonen videokuvasta niin fps on aivan hirveä, eli ei sillekään tarvetta tule. Itse pärjään hyvin näin. Ehkä jailbreakkaan vasta sitten, kun takuu on loppumaisillaan.'

    Valuu kyllä niin offtopiciksi että eiköhän lopeteta tämä hyödyllisyyskeskustelu jo ennenkuin se edes kunnolla alkaa :)
     
    Viimeksi muokattu: 13.06.2009
  14. jontsu1

    jontsu1 Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2008
    Viestejä:
    173
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mutta itse kun saan iphonen (eli jouluna) hankin magicsimin, anysimin tai vastaavan (maksaa n. 10€). Se on turvallisempaa eikä takuu katoa.
     

Jaa tämä sivu