1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Iphone 4 hankinta

Viestiketju iPhone-keskustelu ja tukikeskus -osiossa. Ketjun avasi zibalu 05.02.2011.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. delic

    delic Regular member

    Liittynyt:
    14.04.2010
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Perustan kokemukseni N8 luuriin ja varsinkin sen selainkokemus oli ala-arvoinen kuten sanoin, varmaan se nokiakäyttäjille on huikea edistysaskel edelliseen N97, mutta ei se kilpailijoille pärjää ja muutenkin sen käyttiksen kankeus verrattuna kilpailijoihin.

    Tosta tulevasta isosta päivityksestä, noinhan se on nokialla aina ollut, osta luuri se toimii hyvin sitten ehkä vuoden päästä, kun siihen on tullut se iso päivitys. Jos ostan luurin nyt niin haluan, että se on nyt sellanen kun sen pitää olla eikä kesällä niinkun mainitset. Katsotaan sitten taas kesällä uusiksi sitä tilannetta, minä puhun tästä päivästä, en siitä mitä nokia/symbian3 on joskus kesällä. Kesällä varmaan myös jo moni N8 omistaja toteaa, että luuri on pakko vaihtaa, kun ei se pysy kehityksessä perässä.

    Ei tulisi kyllä mieleenkään vuonna 2011 ostaa niin hidasta ja vanhentunutta rautaa (nopeuden puolelta) mitä N8 sisältää.

    ja loppuun tuoreita kuulumisia Elopilta: "Ensimmäinen iPhone toimitettiin vuonna 2007 eikä meillä ole vieläkään tuotetta, joka olisi lähellä sen käyttäjäkokemusta. Android tuli vähän yli kaksi vuotta ja vei tällä viikolla johtoasemamme älypuhelinten toimituksissa. Uskomatonta. Muun muassa näin totesi Nokian toimitusjohtaja Stephen Elop"
     
    Viimeksi muokattu: 09.02.2011
  2.  
  3. Markeli

    Markeli Member

    Liittynyt:
    05.02.2011
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hyvä että myöntävät virheet, tuo on ainoa mahdollisuus uuteen nousuun.

    Offtopic pois ja vastatkaa siihen kysymykseen: "Eli olen harkinnut Iphone 4:sen ostoa, mutta onko se kannattavaa, sillä tänä vuonna kuitenkin syys-lokakuussa ilmestyy Iphone 5. Siinä tulee tietenkin olemaan paremmat ominaisuudet."
     
    Viimeksi muokattu: 09.02.2011
  4. salazaari

    salazaari Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2010
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo eli jos aiot ostaa iPhonen, minun mielestäni kannattaisi oottaa iPhone 5 kesällähän se vissiin myyntiin tulee (vai)? Tai sitten se uusi iPhone 4 malli missä on paranneltu sitä mikä verizon malli vai mikä onkaan..
     
    Viimeksi muokattu: 09.02.2011
  5. delic

    delic Regular member

    Liittynyt:
    14.04.2010
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Noh verizon mallilla ei kyllä Suomessa tee mitään :) et sitä ei kannata kyl ostaa.

    iPhone5 tulee kesällä joo jenkeissä, Suomeen sitä sitten saa odottaa jonkun aikaa, sitä ei kukaan tiedä kauan menee, viimeistään syksyllä.
     
  6. Ekrates

    Ekrates Member

    Liittynyt:
    06.10.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Yhdyn edelliseen. Nyt kannattaa odottaa iPhonen seuraavaa mallia, jota huhujen mukaan voi ilmeisesti huhtikuusta alkaen odotella.

    Oma iPhone 3G -mallini alkaa olla jo vanha (hankittu helmikuussa 2009), mutta toimii edelleen hyvin. GPS:ää ja muuta sellaista käyttäessä akku tietysti loppuu aika pian, mutta iltaisin lataamalla siitä selviää. Sen verran tyytyväinen olen puhelimeen kokonaisuutena, että tällä hetkellä uutta puhelinta hankkiessani kallistuisin iPhoneen. iPhone on ensimmäinen oma älypuhelimeni, joten muita vain satunnaisesti kokeillut.
     
  7. forster

    forster Member

    Liittynyt:
    24.03.2011
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Se on pohjaton suo, jos aina alkaa odotella seuraavaa versiota. Apple puskee niitä joka tapauksessa vuosittain markkinoille, joten olet oravanpyörässä, mikäli aina odotat seuraavan julkaisua. Hankin itse iPhone 4:n joululahjaksi itselleni ja olen ollut sangen tyytyväinen.
     
  8. delic

    delic Regular member

    Liittynyt:
    14.04.2010
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Eilen tuli kyllä tohon liittyen ikäviä huhuja, että iPhone 5 siirtyisi syksyyn, mm macrumors.com uutisoi tästä. Pitää kuitenkin muistaa, että tosiaan vaan huhuja ja mutua.
     
  9. Jonepii

    Jonepii Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse mietin kanssa viime viikolla että ostaisinko iPhone 4:n. Pitkään funtsittuani ajattelin näin: Ostan nyt iPhone 3Gs:n, koska sillä ja iPhone 4:lla ei ole kuitenkaan niin paljon eroa, ja sitten syksyllä ostan iPhone 5:n jos on tullut jotain uudistuksia. Ostin sitten iPhone 3Gs:n.
     
  10. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Et olisi ostanut... Ei kannata ostaa vanhaa IPhonea. Olisit mieluummin ostanut 4 version. Tai jonkun hyvän Androin vapaan kännykän.
     
  11. Jonepii

    Jonepii Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No omasta mielestäni iP4:ssä ja iP3Gs:ssä ei ole kuin muutama hassu eroavaisuus... Ja sitä paitsi olen jo tottunut näihin iPhoneihin ei oikee kiinnosta mikää halpa Android. Ja sain halvalla 3Gs:n joten mikäpäs siinä.
     
  12. forster

    forster Member

    Liittynyt:
    24.03.2011
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mites se muuten nykyään on jos meinaa hankkia iPhonen Elisalta. Joulun tienoilla se oli uskomatonta säätöä ja joka puolella myytiin eioota eikä ollut tietoa tuleeko niitä ja milloin. Saako nykyään myös ostettua haluamansa jos marssii kauppaa ja latoo kultarahat tiskiin?
     
    Viimeksi muokattu: 12.04.2011
  13. JustGamer

    JustGamer Regular member

    Liittynyt:
    02.06.2010
    Viestejä:
    4,757
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    iPhone ei ole ylihinnoiteltu eikä huono puhelin. Päinvastoin

    APRILLIA SYÖ SILLIÄ JUO KURAVETTÄ PÄÄLLE!
     
  14. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Menee kauppaan ja lyö rahat tiskiin. Sieltähän niitä saa...

    Itse vannoutuneena android miehenä (htc desire oli käytössä) menin ja ostin iphone 4 tuossa joku aika sitten. Piti itse oikein koittaa kunnolla onko tuosta puhelimesta mihinkään.

    5 päivää käytin iphonea ja pistin vaihtoon. Nykyään Desire HD löytyy taskusta. Kyllä se androidin muokattavuus oli vain nannaa, iphonella pystynyt muokkaa mitään. Hyvin siinä valikot ja nettiselain toimi, mutta saman lailla ne pelaa androidissakin. Jos androidia on koittanut, ei kannata edes miettiä iphonea.

    Itse en kyllä ymmärrä mistä tuo iphone vouhotus johtuu, enkä koskaan enää tule ostamaan iphonea.
     
  15. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mä en ensinnäkään tajua miks kaikki hypettää sitä iphonea, ensinnäkään se ei ole puhelin. Sen puhelulaatu on about paskimmasta päästä.

    Siinä on typerät rajotukset eikä Flashiakaan löydy. En kyllä ihmettele sen käyttäjien tyytyväisyyttä kun ovat sen verran typerää sakkia, että semmonen puhelin on ainoa mitä osaa käyttää. :D

    Heti valitetaan Nokian puhelimista kun on niin kauheen hankalia... Niinku mä aina sanon, Applen tuotteet tekee ihmisistä tyhmiä. Onneks en oo niiden haaviin joutunu. ;P
     
    Viimeksi muokattu: 02.04.2011
  16. salazaari

    salazaari Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2010
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mee muualle trollamaan Apple vihaaja!

    Kyllä sitä iPhonea voi muokata meilkeinpä miten vaan JailBreakin jälkeen :)
    Itsekin muuttanut menun täysin erillaiseksi (mm. landscape menu, erillaiset ikonit ja asentanut "widgettejä" jotka tulevat lukko screenisssä ja menussa, ilman jailbreakkia ei näitä voisi tehdä, lukuun ottamatta erillaisien ikonien laittoa). :)
     
    Viimeksi muokattu: 02.04.2011
  17. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    JEP! Ja samalla menee takuu ja kaikki. Riskinä on myös se, että laite ei toimi enää ollenkaan. :)
     
    Viimeksi muokattu: 02.04.2011
  18. delic

    delic Regular member

    Liittynyt:
    14.04.2010
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Siitä mikään takuu mene, puhelimen voi palauttaa tehdasasetuksiin koska vaan haluaa, jb:stä ei jää mitää jälkeä. Oikeasti melko vaaraton ja helppo toimenpide jos Applen rajoitukset häiritsee. Toki tietoturva on tän jälkeen heikommalla, kun mitä se nyt on.
     
    Viimeksi muokattu: 03.04.2011
  19. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sääli, että Apple noin ilkeästi rajottaa asiakkaidensa kokemusta. Onneks MIKÄÄN muu valmistaja ei tee niin. ;)
     
  20. salazaari

    salazaari Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2010
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joskus voi näkyä jälkiä tiedostojen sorkkimisesta, mutta tämä on tulee vain kun vaihtuu tiettyihin basebandeihin päivityksen yhteydessä, mutta tosiaan perus jailbreikkauksella (esim. tällä hetkellä firmis 4.2.1 ja greenp0ison) ei tule minkäänlaista jälkeä, jos tekee oikein ja sitten palauttaa tehdasasetuksiin ja voi turvallisin mielin viedä takuuseen. Niinkuin delic sanoi, tietoturva siitä hieman kärsii (tämänkin pystyy "korjaamaan, kun asentaa JB:n jälkeen "tietoturva paikkauksen".
     
    Viimeksi muokattu: 03.04.2011
  21. delic

    delic Regular member

    Liittynyt:
    14.04.2010
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Aijjaa mun mielestä wp7 rajoittaa vähintään saman verran, toimii täysin samoin periaattein. Itseä ei nuo rajoitteet oo häirinnyt, en oo edes jailbreakannut, kun en ole nähnyt tarvetta.
     
    Viimeksi muokattu: 03.04.2011
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu