Mitäpäs jos newbie wähän lukisi vanhat postit. Nykyään, niin kuten tässä jo aikaisemmin sanottiin, niin operaattori antaa IPsoitteen mac-osoitteen perusteella, eikä se vaihdu release/renew komennolla, tai siis vaihtuu mutta saat saman takaisin. ja jos sinulla on hyvä tuuri saat saman osoitteen kuukaisia eteenpäin, niin kun itse olen saannut... eikä ole siis kiinteätä ip:tä tässä liittymässä Terv. järjestelmän-asiantuntija puhelinlaitoksella
Kuule, yleensä tuo renew-homma ei uutta osoitetta kyllä anna..tekee vain saman ilmiön kuin vaikka koneen buuttaus. Joillekin on vain sattunut avokätisesti ip:itä jakeleva operaattori, useimmille ei. Itse suosin sen sijaan mac-osoitteiden vaihtelua, mikä onnistuu joka winukalla muutamalla klikkausksella. Tähän vain on kielletty antamasta ohjeita täällä ad:ssa...
haluaisin kyllä tietää että miksi näin? Ei mäkkiosoitteen vaihtaminen riko mitään lakeja tietääkseni?
Siinä on ilmeisesti se, että kun joku ei osaa ja sitten ei netti toimi niin tullaan tänne valittamaan että jonkun ohjeiden mukaan teki ja nyt ei enää toimi. Tietenkin google voisi auttaa näitä jotka välttämättä haluavat vaihtaa ip:n maccia vaihtamalla.
MAC-osoitteet ovat yksilöllisiä rautaosoitteita, joiden ristiriidat verkossa eivät ole yhtä yksinkertaisia kuin ip-osoitteiden. On parempi ettei ohjeita anneta aloittelijoille näiden vaihtamiseen.
1. Avaa käynnistä valikko. 2. Valitse Suorita. 3. Kirjoita cmd ja paina enter 4. Kirjoita komento ipconfig/release ja paina enter 5. Kirjoita komento ipconfig/renew ja paina enter Ja hoplaa, sulla on uus ip-osote.
Ja jos adsl-purkki välissä, niin sitten se pitää tehä modeemille. Tässä esimerkki. Tällä tavalla pystyy vaihtamaan ulkoisen IP:n milloin haluaa.
Ohhoh, mulla vaihtuu joka kerta jos tuolla alan pelleilemään. Ja ihan tuo rehellinen ip, huomaa kun joltain sivulta saa ip-banaanin, niin eipä aikaakaan niin tuon kun tekee niin pääsee taas. Ja yleensä banaania saan kärkevistä kommenteista E: Mitä "facepalm" tarkoittaa? En ole niin nörtti että tietäsin..