1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Internet radiokanavien kuuntelu kämmenmikrolla autossa.

Viestiketju Kämmenmikrot -osiossa. Ketjun avasi J00J00J00 31.12.2009.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. J00J00J00

    J00J00J00 Member

    Liittynyt:
    16.05.2007
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuli hankittua tuossa puoli vuotta sitten HP Ipaq h2210 kämmenmikro. Malli on
    vanha mutta edelleen käyttökelpoinen ja vielä ihan hyvät arvostelut saanut verrattuna moniin uusiin laitteisiin. Käyttöjärjestelmänä on tuo Windows 2003 PPC. Lisälaitteina olen hankkinut siihen mm.
    mininäppäimistön, Wlan kortin ja suojakotelon. Taannoin ostin siihen Enforan GPRS modeemin (http://www.mobiletechreview.com/tips/Enfora_GSM_CF_card.htm) joka mahdollistaa internetyhteyden missä vain. Modeemi tulee Compact Flash paikkaan ja sen sisälle tulee normaali GSM SIM kortti josta se ottaa yhteyden. Olen ollut erittäin tyytyväinen ja on sitä on tullut ihan aktiivisesti käytettyäkin. Netin selaus ei tosin ole tuolla huippuluokkaa koska gprs yhteyttä ei ilmeisesti Suomessa tueta niin hyvin joten maksimi nopeus on jotain 392 kbps. Nyt taannoin tuli idea kokeilla että toimisiko se autossa FM lähettimen kautta. Aluksi epäilin ideaa mutta otin asiasta selvää ja eihän siinä mitään estettä ollut. FM lähettimeen voi yhdistää lähes minkä tahansa muistitikun tai soittimen. Nyt pystyn kuuntelemaan Tuhansia nettiradioita ympäri maailmaa autossa tämän avulla. Olen myös testannut toimivuuden ja yhteyden pätkiminen on hyvin vähäistä ja johtuu yleensä siitä jos laite tärähtää esim epätasaisella tiellä, jarruttaessa tms. Ei tarvitse enää kuunnella mainoksia ja vain tiettyä musiikkia tavallisilta radiokanavilta. Lisäksi muistikortilta voi luonnollisesti kuunnella omia mp3:sia.
     
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu