Intel Core 2 Quad Q9550 kellotus + tehojäähy

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Fiili 11.08.2008.

1. Themu

Themu Active member

Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    joo itekki voisin kaivaa nuo tiedot jostain jos tarvii. mutta katsele hetki mite toimii ja tuntuuko yhtään tehokkaammalta.

2.  
  3. weski

weski Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nostelin tuossa FSB 425MHz:iin, vcore 1.2875 kun erroria tuli Primellä 1.28v:lla. Ajelen nyt Primee uudelleen jos pysyis vakaana. Huomasin että CPU-Z näyttää kertoimiksi vaan 8.0 vaikka CoreTemp näyttää 8.5 niinku pitäiskin. Kai se vaan on CPU-Z:ssa sit väärin? Kuitenkin muualla näyttää kaikki kellot ihan oikein.

Vielä kyllä vois nostella, himottais tuo 4GHz tai 3.8 ainakin :D Vaikka en tiedä sit tekeekö noillakaan tehoilla mitään. BC2 eilen kokeilin hakata jonku aikaa, nostin detailit vissiin täysille ku ei aiemmin ollu kaikki maxilla. Mutta ei tuntunu ainakaan lagaavan ollenkaan.

EDIT: Erroria pukkas jollain 18:nnella testillä. Auttaako tuo vcoren nosto tässä vaiheessa miten paljon vai pitääkö jotain muita säätää? Lämpöjäkin alko tuotta 8K testissä nosteleen 75°C:een 1. ytimellä.:/

Viimeksi muokattu: 19.08.2010
  4. Themu

Themu Active member

Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    käy liia kuumana, kantsii jättää johki siihe mihi käy vakaana. mikä steppingki sul o? näkyy cpu z

5. weski

weski Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt oon ajellu toista tuntia 3,4GHz, 1.2625v:lla ja 1. ydin siinä 70-74°C seuduilla, muut alle 70°C.. Saattaa olla että on niin huonossa paikassa tuo kotelokin eikä muutenkaan mikään viilein kotelo, niin se varmaan nostattaa lämpöjä.. Pitää harkita huoneen uudelleen järjestämistä.

E0 on mulla toi. Pitäis vissii tahnatkin tarkistaa, jos kokeilis lätkästä suoraan vaan köntin siihe eikä levittelis sitä ensin, niinku aiemmin oon tehny.

Mut ehkä mulla ottaa noi muistitkin vastaan? Pitääks niitä säädellä jotenkin? Ku ei kai sen pitäiskään mennä FSB yli 400MHz vakioasetuksilla?

EDIT: Kato hitsit sullahan on noita tuulettimiakin kotelossa, mulla oo ku yks Noctua tuossa takana. On meinaan niin ahdas kotelo vielä tuon kauheen prossucoolerin ja pitkän näyttiksen kanssa että piti ottaa kiintolevyjenki puhallin pois. Vaikka sama koppahan meillä on?

Viimeksi muokattu: 19.08.2010
  6. Themu

Themu Active member

Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    juu on, mulla on edessä tuuletin, sit heti perää mugeni ja sitte heti perää poistopuhallin. ja alhaal yks näyttiksille. kyllä tää iha viilee on ku ottaa turhat dvd asemien paikat pois nii siihe mahtuu 120mm tuuletin etee :D

Jaa tämä sivu