Integroidun äänikortin ongelma.

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Ticki 20.01.2007.

1. Ticki

Ticki Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No mulla se ongelma saattoi johtua siitä, että windowsi ei ollut grhm... aivan laillinen :D Mutta vanhalla koneella oli toiminut moitteetta kuitenkin.

2.  
  3. Piupa

Piupa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oletan, että pitäisi hiukan tarkentaa? Yritän tiivistää, vaikka näin aloittelijan ominaisuudessa vielä. Tämä on nyt kolmas koneeni ja myönnän kyllä, että kun nämä toosat kyseessä, niin oppimista auttaa raivostuminen, no kyllä vaan!

1 kone ihan pöytämalli ja innostukseni erilasiin puhdistus ohjelmiin tuotti ongelmia, josta minulle "kaksilahkeiset" kommentoivat hyvin pitkällä katseella ja "pitikö nyt ihan välttämättä säätää" Ja kyllähän sitä oppi sitten mitä voi ja saa tehdä, kun tulee tarpeeksi monta "ups" köh köh... Kunnes ilmeni niin isoja ongelmia (minusta riippumattomia), kuten emolevy hajosi ja kone hyytyi ja minä yritän selvittää atk-neroille, mitä vikaa, tyyliin minusta tuntuu, eikä todellakaan auttanut asiaa, että neuvonta taho kysyi onko "töpseli seinässä" jonka ansiosta päätin, että johan on perkele, vaikka naispuolinen olenkin, en ikinä halua kuulla samaa...

2 kone ensimmäinen kannettava, Acerin aspire, joka maksoi PALJON vuonna 2003, kas yllättäen coolerit hajosi, emolevyyn vikaa ja lopputulos, osien vaihtaminen olisi maksanut pelkästään lähemmäs tuhat euroa, takuu loppu, no juu eiii, joten pakkotilanteena joku kone, joka toimii ja kolmas konehankinta toukokuu 2006.

Siis ei ole vain totta, ihme häikkää ja lopulta teki syyskuussa täyden tilt... no eikun tutkimaan, että mikä nyt taas?! Juu pientä "säätöä" taas kerran, mitä ei olisi pitänyt tehdä - myönnän! Sitten xp:n korjausta, ei auta, joka lopulta johti siihen, että järkeviä neuvoja saanneena, joutui tyhjentämään kaikki ja asentamaan uudelleen. Kaikki ok, olin tehnyt oikein näköjään...

kunnes joulukuussa -06 äänet sekosi, olen tosiaan riippuvainen niistä, syystä, että käytän Zoomtext ohjelmaa ja mikropuhetta. No lopulta pieni paha, mutta eläminen ilman musiikkia? Juu ei hyvä...Asensin uudelleen Realtekin ja ajurit, jopa ihan virallinen atk nero vilkaisi, ei löytänyt syytä, hmm no lopputulos: Olin tehnyt oikein, joka hyvä...kunnes ennen joulua coolerit hajosi, ylikuumentuminen ja eikun soittamaan takuuseen. Sain tämän takaisin viime viikolla, eivät puuttuneet ääniin, eikä asiaa perusteltu, eli epäselväksi minulle on jäänyt oliko oma vika vai joku nettiavaruus vika, minusta riippumatta?

Kunnes päätin keskittyä todella asiaan ja päivän etsittyä kaikki mahd. tahot, löysin teidän neuvonta sivuston ja tämän integroidun äänikortti asian, jos tämä pitkällinen naislogiikka selvite tarkensi asiaa, minua vain risoo se, että miten ihmeessä ihmiselle tulee kolme konetta peräkkäin ja sellaisia vikoja, joihin ei itse välttämättä voi ja osaa vaikuttaa... Eli tässä peruste isoon kiitokseen, vielä kerran.

4. Neptun

Neptun Active member

Kiitokset:
    10
    Pisteet:
    68
    Piupa: Monet kiitokset itsellesi mielenkiintoisesta kuvauksesta. En tiedä lohduttaako se, että tuollaiset ongelmat noinkin pitkän ajan kuluessa eivät ole kovin harvinaisia. Varmasti meistä moni täällä aD:ssä on kokenut, nähnyt ja oppinut samanlaisista tilanteista. Kun itse aloitin jo IBM-koneilla DOSsin aikoina, niin voisi kirjoitaa taskukirjan hauskoista ja raivostuttavaista kokemuksista tietokoneiden maailmassa.

Ja noiden ongelmien loppuminen ei liioin ole näköpiirissä. Jos ei jokin hajoa rautapuolla niin sitten softa sekoaa tai örkki voi iskeä.
    Mutta jotakin opimme koko ajan. Toivottavasti myös sen, että kannattaa aina mahdollisimman ajoissa kysyä neuvoa vaikka täältä aD:stä. Vioilla ja toimintahäiriöillä ei ole tapana korjaantua itsestään (poikkeuksia on, esim. Windows voi korjailla joissakin tilanteissa automaattisesti itseään) vaan ne pahenevat. Kannattaa ottaa yhteys ennen kuin kone ei enää käynnisty, ja lisäksi saa täältä kaikenlaista muutakin neuvoa, vaikka ongelmaa ei olisikaan. Näitä ketjuja voi myös lueskella huvikseen ja haulla etsiä kaikkea, mitä tuntuu itselle ajankohtaiselta.

Jaa tämä sivu