1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ilmainen DVD/BluRay toisto-ohjelma?

Viestiketju Videon toisto -osiossa. Ketjun avasi MJH 31.05.2014.

  1. MJH

    MJH Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2003
    Viestejä:
    180
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Mikä olisi hyvä ilmainen DVD ja BluRay toisto-ohjelma? Tähän mennessä olen käyttänyt PowerDVDtä, mutta nyt siis haen jotain hyvää ilmaista. Tokihan melkein kaikki mediasoittimet osaa niitä toistaa, mutta olisiko jotain pelkästään niille tarkoitettua. BluRay-asema minulla on ulkoinen versio.
     
  2.  
  3. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Itse olen käytellyt olohuoneessa HTPC:ssä XBMC -softaa. En osaa suoraan sanoa miten BD leffat sillä toistuvat kun olen itse ne ripannut kaikki koneelle ja remuxannut MKV filuiksi. Muutenhan tuo on juurikin tehty kaikenlaisen median toistoon.
     
  4. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,494
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    Valitettavasti juuri tuohon ei ole (tietääkseni) ilmaista olemassa, kun VLC:kin ei ole BD-toistoltaan vielä sillä tasolla, toki se BD:tkin soittaa, mutta...
    Ovat "hyvät" toistaiseksi maksullisia, mutta ehkä tuolta löytynee TotalMedia Theatre 6 tms...
     
  5. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Viimeksi muokattu: 05.06.2014
  6. snaketus

    snaketus Member

    Liittynyt:
    21.03.2006
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Paras ja edullisin Blu-Ray soitin on ihan standalone soitin tai sitten esim. PS3/PS4. Softat ei ole ilmaisia jos haluaa hyvän. Joku mainitsi XBMC:n, jota itsekin käytän olohuoneessa, mutta sen kautta en katso edes DVD-elokuvia, koska ohjelma ei osaa (ei ainakaan viimeksi osannut) upscaleta DVD:tä nykytelkkareille sopivaksi, kun taas ihkaoikeat soittimet tämän tekevät, jopa se PS3 ja hyvin tekeekin. Kaikki koneella oleva matsku sitten pyöriikin sillä kivasti. Vielä kun sen Youtube palikan kirjautumisen saisi taas toimimaan (toimi viimeksi joskus reilun vuosi sitten), ei tarvitsisi selaimella kikkailla, kun haluaa Youtubea katsella.
     
  7. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Sun mielestä siis esim. Ps4 on edullinen soitin :D

    Joo, no todellisuudessa oikeita soittimia saa 50€ kahtapuolen ja jos on saatava tietokoneelle joku hyvä softa niin sitä ne on muutkin valitellu että ilmaseks ei löydy, nimenomaan blureiskojen kohdalla tulee se ongelma... Mut ehkä löytyy joku halvahko ohjelma... Tietävät kertoo enemmän
     
  8. snaketus

    snaketus Member

    Liittynyt:
    21.03.2006
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Arvasin, että joku ymmärtää lauseeni väärin, olisi ehkä pitänyt muotoilla paremmin. Siis paras ja edullisin Blu-Ray soitin on tosiaankin tuo 50 euron standalone, MUTTA jos sinulla sattuu olemaan PS3/PS4 niin sen rinnalle ei oikeastaan mitään toista edes tarvitse. Missään nimessä ei kannata esim. PS4:ää ostaa vain Blu-Ray-elokuvia toistamaan.
     
  9. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,494
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    Jep, standalonen:n saa siis halvimmillaan alta viidenkympin (50 euroa) ja ne hakkaa käytettävyydeltään nuo tietokoneen soitto-ohjelmat mennen tullen. Kuvanlaadullisesti oikeastaan ei ole eroa kummankaan hyväksi....
    Oma (ostohetkellä) kuudenkympin Samppa on toistanut kaikki ehjät levyt mitä sille on syötetty ja mitä ei ole toistanut, ei mikään muukaan ole toistanut. Onhan siinä joku juutuubi, kerran kokeillu, että toimii, mutta muuten aika turha...

    T: Vesku
     

Jaa tämä sivu