1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

*Ikuinen kysymys* Näytönohjain lakkasi toimimasta ja palautui"...

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Assistent 29.12.2011.

  1. Assistent

    Assistent Regular member

    Liittynyt:
    24.05.2009
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko viisasta jos teen pöytäkoneelle
    ns. nollauksen eli pistän sen tehdasasetuksille...

    Ostin sen Espoolaisesta liikkeestä jossa se oli koottuna.

    Prosessori: Intel Dual Core E5200 2,5GHz
    Näytönohjain: Ati Radeon 4830 512Mb GDDR5
    Keskusmuisti: 4gt 800MHz DDR2
    Kiintolevy: 640GB 7200rpm SATA II
    Emolevy: ECS G31T-M7
    Virtalähde: OCZ 500W StealthXStream
    Kotelo: Aerocool AeroEngine Plus
    Asema: Polttava DVD asema

    Koska nyt mahdollisesti kone on hellää kättä vailla, minun tai osaavan, kysyn neuvoa
    kannattaako mennä tekemään itse mitää että
    saisi koneen pellittämään kunnolla.

    Ostin tuohon tuulettimen ja onnistuin sen jopa vaihtamaan (eläköön)

    Pitää kuitenkin, edelleen, aikas kovaa ääntä, mutta nähtävästi se on siedettävä.

    Ohjelma koneen mukana tuli tämä Home Vista. Ja se täytyis nyt vaihtaa Windows 7:aan.
    Eihän se ole kummoinen juttu nollauksen jälkeen.?

    Jos tuo homma vaatii ammatti-ihmistä, sitten on pakko mennä. Mutta yritän kuitenkin täältä eka.
    Kone menee pelikoneeksi, tietty Sims 3 pelaamiseen grafiikkojen ollessa parempia kuin läppärissä... :)
     
  2.  
  3. ric_91

    ric_91 Active member

    Liittynyt:
    09.09.2010
    Viestejä:
    1,166
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Siis mikäs nyt on se ongelma? Ostit koneen ja se toimii, mutta haluat vaihtaa käyttöjärjestelmän Vista->Win7 ?

    Voisi olla selkeämmin tiivistetty se mitä haluat koneelta, jos homma on se että haluat vain vaihtaa käyttöjärjestelmää niin se ei ole kummoinen juttu, silloin asennat vain sen uusiksi jolloin kannattaa varmuuskopioida kiintolevy.

    Mitäköhän mahdat tarkoittaa tehdasasetuksilla...? Eiköhän pakettikone ole aika pitkälle tehdasasetuksilla jo liikkeestä haettuna..!
     
    Viimeksi muokattu: 01.01.2012
  4. juus0

    juus0 Regular member

    Liittynyt:
    30.01.2010
    Viestejä:
    155
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pistä win7 ni ongelmat tyssää ku seinää.
     
  5. Assistent

    Assistent Regular member

    Liittynyt:
    24.05.2009
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hei vaan taas.
    Myönnettäköön että aikas tyhmästi pistetty kysymys, kun asiani ei selvinnyt. Harmittaa tosi paljon, ettei ollut 80 luvulla koulussa atk aineena:). Tyttäreni on jossain asioissa valovuosia edelläni näis asioissa. MUTTA kysymys oli

    koneeseeni tulee tuo teksi,

    NÄYTÖNOHJAIN LAKKASI TOIMIMASTA, JA SE PALAUTUI säännöllisin väliajoin.

    Itse pöytäkoneen käyttöjärjestelmä on vista, ja aattelin että vaihtaisin sen tuohon seiskaan JOS saisin niksit täältä foorumista tuon varsinaisen ongelman korjaamiselle.

    (ELI, JOS VISTAN VAIHTAMINEN EI KORJAA TUOTA NÄYTÖNOHJAIMEN TEMPPUILUA, TARVITSEN SIIS APUA, MIKÄ AUTTAISI. JOS AUTTAA, SITTEN MINÄ KIITÄN JA KUMARRAN :d)

    Yksinkertaisen syyn tullessa esiin, en haluaisi turhaan maksaa huololle.

    Olen yrittänyt kaikenlaisia kikkoja, mutta ongelma sen kus jatkuu, varsinkin jos olen Facebookin peleissä tai koneella on pelattu vaativia pc-pelejä (esim sims 3).

    Päivitin näytönohjainta MUTTA mietinkin sitä, olenko sen tehnyt sittenkin väärin. Yksinkertaisesti olen käynyt vain Laitehallinnan kautta päivittämässä ja epätoivoisella yrityksellä myös näytönohjaimen kotisivuilla

    Kone on siis koottu tuolla liikkeessä, joten heh heh...tehdasasetus-juttuni taisi
    olla "naisen logiikkaa"-hipoava kysymys.

    Ei muuta kuin Windows seiska ostoksille ja levy sisään "tyhjään" keskusyksikköön :D


    Toivottavasti tarkennukseni auttoi...

    Kiitos etukäteen :D
    terkuin
    Varsinainen Assistent

    ps. vista on peestä, tiedetään ;)
     
    Viimeksi muokattu: 01.01.2012
  6. DjZorlag

    DjZorlag Regular member

    Liittynyt:
    17.06.2011
    Viestejä:
    765
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Suosittelisin ottamaan näytönohjaimen lämmöt esille jollain ohjelmalla esim. GPU-Z:lla tai HWmonitorilla ja jos lämmöt näyttävät rasituksella korkeilta (yli 90) niin kannattaa puhdistaa kortti pölystä ja tarkistaa että tuuletin pyörii.

    Toinen mahdollisuus on että ajureissa on vikaa. Silloin ajurien poisto ja uudelleenasennus. Ajurit löytyy AMD:n sivuilta. Tietenkin on myös mahdollista että kortti on rikki.

    Käyttöjärjestelmän vaihto tuskin auttaa vikaan paitsi jos se on ajuripohjainen ja asennat ajurit uusiksi käyttöjärjestelmän asennuksen jälkeen.
     

Jaa tämä sivu