Kerran olen kaatunut pyörällä halkaissen kypäräni (pää säilyi ehjänä, josta olen kiitollinen). Nyt on kuitenkin tullut tälläinen pikku pulma muutettuani hiustyyliäni (ainakin omasta mielestäni parempaan suuntaan), siten että kypärän laitto päähän "tuhoaa" kampaukseni. Ei ole todellakaan mukavaa mennä päiväksi lukioon istumaan aivan räjähtäneen näköisenä... Pitää vissiin alkaa kuljettaa hiuskiinniketuubia koulussa mukana.
ulkonäkö seikka on mullakin yks kriteeri jos ostan kypärän jos pipon laittaa alle se ei todellakaan saa olla niin kun joku hemmmetin aku ankka koholla
Oliko sulla tuossa joku pointtikin vai koitatko lietsoa sotaa? Minusta on hyvä että edes joku huolehtii tämmöisistä asioista, mutta aikuiselle ihmiselle kypäräpakko on selkeästi punainen vaate. Miten olisi, jos ei käytä kypärää ja joutuu onnettomuuteen, myöhemmin sairaalaan, niin maksaisi itse kaikki sairaalamaksunsa ym. normaalisti yhteiskunnan kustantamat jutut?
Minä uskon enemmän valistukseen kuin pakollisiin säännöksiin. Suomessa ollaan jo säädelty ihmisten käyttäytymistä riittävän paljon. Kysymys on myöskin ideologiasta yleensä vasemmistolla on intohimoja säädellä ihmisten käyttäytymistä hyvinkin tarkkaan pakollisilla säännöksillä, kun taas oikeisto luottaa enemmän ihmisten omaan harkintakykyyn. Ääriesimerkkejä yhteiskunnan sisällä olevista säädellyistä ja ihmisten vapautta rajoittavista laitoksista vosin mainita vankilan ja armejan. Taas jos otetaan tarkasteluun eri valtioita niin huomataan, että entisessä Neuvostoliitossa ja sen sateliittivaltiossa ihmisten käyttäytymistä säädeltiin hyvinkin tarkkaan ja säätelyn noudattamisen valvonta oli tehokasta viranomaisten ja naapurien ansiosta. Tällä hallituksella on ollut selvä suuntaus säätelyn lisäämiseen tuomalla eduskuntaan useita uusia kriminalisointela mm. seksin osto kiellon ja tekijänoikeuslainsäädäntöön uusia kriminalisointeja. Myös poliisille on annettu samalla uusia toimivaltuuksia jotka saattavat loukata kansalaisen yksityisen suojaa. Uskon kuitenkin, ettei kypäräpakkoa tule tule Suomen lainsäädäntöön. Jos kuitenkin kypäräpakko säädettäisiin niin tulisiko sen noudattamatta jättäminen rikokseksi, rikkomukseksi vai rikkeeksi? Loppujen lopuksi yhteiskunnalle aiheutuneet kulut pyöräilyonnettomuuksista ovat aivan minimaaliset verrattuna alkoholin ja tupakan aiheuttamiin sairauksiin ja niistä syntyneihin kuluihin yhteiskunnalle.