1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

IHAN KAMALAAA!!!! APuuuu!!! PLS!

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi aNuBaRaK 25.02.2004.

  1. aNuBaRaK

    aNuBaRaK Member

    Liittynyt:
    07.02.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla ihan kauhea tilanne! Pitäsi saada telkkariin toimiva kuva eli klooni tästä näytöstä!

    Olen saanut kytkettyä onnistuneesti tietokoneen teeveeseen verkkokortin kautta!

    Kytkentä: Kone # verkkokortti # ristiin kytketty RJ-45 # RJ-45 - S-video Välikappale # S-video kaapeli # Teeveen S-Video sisääntulo!

    Kytkentä on iha ok! joten siinä ei oo varmaan mitään muuttamista!

    Nyt ongelmana on vaan muutama seikka:
    -Kuva näkyy Teeveessä ylös alaisin
    -Tv:n yläosa on MV ja alaosassa on käänteiset värit.
    -Jos katson koneelta elokuvaa niin kaikki on sinertävää teeveessä!
    -Jos elokuvassa subit niin ne ei oo ylös alaisin, mutta ne on ruudun yläreunassa vaikkakin peilikuvana?!
    -5 sekunnin välein kuva katoaa ja tulee taas takasin 5 sekunnin pääästä.

    Muita ongelmia on ollut mutta oon ne saanu korjattua! Auttakaa mua olkaa kiltejä!
    Tää on kurjaa ku oon investoinu paljon ja nyt ei toimi ollenkaa. Koneen näytöllä kaikki on ihan okei, mut tv:ssä ei mikään oo kohdallaan!
    Tv on ihan uus ja siinä näkyy tvkanavat todella hyvin!
     
    Viimeksi muokattu: 25.02.2004
  2.  
  3. DVDR(W)

    DVDR(W) Guest

    Tosi hyvä otsikko :D
     
  4. aNuBaRaK

    aNuBaRaK Member

    Liittynyt:
    07.02.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Innostuin vähän liikaa, mutta apuja tarvitaan!
     
    Viimeksi muokattu: 25.02.2004
  5. coolkille

    coolkille Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2001
    Viestejä:
    250
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "Olen saanut kytkettyä onnistuneesti Tietokoneen teeveeseen verkkokortin kautta!" ??? Mä en ymmärrä miten toi onnistuu!

    Kertoisitko vähän enemmän mitä laitteita sulla on siinä koneessa kiinni! (esim. näytönohjain malli/merkki)
     
  6. temexi

    temexi Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2003
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miten subit voivat olla samaanaikaan oikeinpäin ja peilikuvana... =) kiva trolli...
     
  7. aNuBaRaK

    aNuBaRaK Member

    Liittynyt:
    07.02.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on integroitu näytönohjan en siitä tiiä.
    Mut siis.. mulla vaan verkkokortista RJ-45 ristiinkytketty piuha semmoseen ruotsista ostettuun (RJ45 - S-video välikappaleeseen) ja sillä oon saanu kuvan tv:seen.
    Kun ostin välikappaleen siin tuli joku ajurilevyke mukana... en tiiä enempää
     
    Viimeksi muokattu: 25.02.2004
  8. aNuBaRaK

    aNuBaRaK Member

    Liittynyt:
    07.02.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Temexi joo oli virhe! Korjattu...
     
    Viimeksi muokattu: 25.02.2004
  9. temexi

    temexi Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2003
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvä että et tiedä enempää, kyseisillä laitteilla on myös mahdollista tehdä pikkukiinalaisista pirtelöä... ps. Äidinkielen tunneilta ei kannata lintsata...
     
  10. Pete-74

    Pete-74 Guest

    Mulla on itellä näytönohjaimena geforce 3 ti 200 ja sillä olen saanut nakattua kuvan töllöön seuraavasti:näytönohjaimeen s-video plugi ja äänikortille ihan tavallinen plugi töllössä ei ole s-video sisääntuloa joten käytän scart liitintä ja homma toimii ok.
    Toi mietityttää tossa sun kytkennässä et mikä välikappale??Tuntuisi että pyri mahdollisimman yksinkertaisella piuhoituksella toimimaan silloin poistuu noi väärät piuha asennus mahdollisuudet.
    Käytäthän tv:ssä AV-kanavaa??
    Sittenhän on olemassa tvtools millä pystyt parantamaan kuvaa jne.Ite en ole tosin koskaan sitä käyttänyt mutta näin olen käsittänyt.
    Korjatkaa jos olen väärässä.

    p.s Auttakaas joku nyt miestä mäessä:)
     
  11. aNuBaRaK

    aNuBaRaK Member

    Liittynyt:
    07.02.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Se välikappale näyttää tältä:
    _____:eek:ooooooooooo:
    xxxxx:eek:oVÄLI-ooooo:-------------
    RJ-45:eek:oKAPPALEo: S-Video
    xxxxx:eek:ooooooooooo:-------------
    ~~~~~:eek:ooooooooooo:

    Se on suunnilleen ton kokoinen ja näköne.

    Tv:ssä on Av-kanava käytössä ja sitäkin oon koittanu säätää! Ei auttanu...
     
    Viimeksi muokattu: 26.02.2004
  12. coolkille

    coolkille Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2001
    Viestejä:
    250
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  13. cronos

    cronos Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2003
    Viestejä:
    795
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä mä neuvoisin tossa tilanteessa ostamaan sen integroidun näyttiksen tilalle vaikkapa ATIn halpis näyttiksen jossa on tv-out s-video taikka komposiitti hinta noin 40 euroo jolla kuvan saa ihan oikein tvhen suoraan välipiuhalla ja kortti osaa tehdä tv:stä oman näyttötilan joka ei ole riippuvainen monitorista eli voi tsekkaa leffaa telkusta ja samalla tehä koneella muuta. hinta noin 40e...jossain ollut 37eurollakin

    aika DANGER virityseltä toi verkkokortti-->tv kuulostaa.
     
  14. P4in][LL

    P4in][LL Member

    Liittynyt:
    20.11.2003
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    VOi juma mikä viritelmä!!!Pitää ittekki testii jos saat ton toimii :DD Sore et en voi olla avuks, en tajuu ees miten toi o mahollista :)
     
  15. Pete-74

    Pete-74 Guest

    Joo elikkäs koitetaas taas edetä asiassa:)
    Eli toi RJ-45 liitin siis on todellakin samanlainen mikä tulee verkkokorttiin.
    Unohda nyt se ja koitas seuraavaa tapaa:
    näytönohjaimen tv-out liitäntään<---S-video Välikappale # S-video kaapeli # Teeveen S-Video sisääntulo!
    Ja jos on mahdollista otat ton välikappaleen pois siitä eihän sillä tee tuossa mitään!
    Siispä yksinkertaisin tapa olisi:
    Näytönohjaimeen s-video liitin ja töllöön samaten ja sullahan meneekin se niin mut otat nyt sen välikappaleen pois koska se siinä nyt taitaa sotkea ja saat varmuuden siitä kun riisut kaiken muun ylimääräisen tosta piuha/liitin verkosta pois ja jos ei auta ni ostat uuden piuhan missä on molemmissa päissä s-video liitin eikä mitään muuta vain ja ainoastaan ne!!!
    Ei tähän kyllä enää oikeestaan muuta keksi miten vois auttaa mut älä luovuta kyllä se vielä onnistuu:)
     
  16. Tuff

    Tuff Active member

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    3,621
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    hmm.. ei oo edes aprilli päivä.. =)
     
  17. Pete-74

    Pete-74 Guest

    http://www.ltdk.helsinki.fi/personal/rpaetau/Medioma-ATK/RJ45.htm <---Eli tosta voi nyt kaikki epäilijät kattoo niin rj-45 liitin on todellakin samanlainen mikä ainakin mulla tulee verkkokorttiin!
    aNuBaRaK sulla ei saa olla tommosta liitintä missään kohdassa tossa kuvan saamisessa tv:seen.
    Se ei kuulu millään lailla ko. asiaan.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 27.02.2004
  18. anatemus

    anatemus Regular member

    Liittynyt:
    11.03.2002
    Viestejä:
    472
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  19. Samu87

    Samu87 Regular member

    Liittynyt:
    07.03.2003
    Viestejä:
    106
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hiljaa Petri!
     
  20. aNuBaRaK

    aNuBaRaK Member

    Liittynyt:
    07.02.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    :p

    CSL mietikää sitä :D
     
  21. Pete-74

    Pete-74 Guest

    Joo eli anuSbarak kyllähän se on sun viisainta vetää ittes noilla piuhoilla kiikkuun jos rupeet tommoisilla asioilla pelleileen!!!
    Jus tommoset mulkut pilaavat kaikki hyvät sivustot ja sit winetään et apua apua ja ihmetellään et miksei kukaan jeesaa no se on tommosten kyrvistöjen vika kun nousee toi auttamis kynnys turhan ylös kun ei tiedä et onko kyseessä tommonen mulkvisti kun sää vai semmonen joka oikeesti tarttee apua!!!
    Et hyvät vkl sulle ja vedä ittes vaikka kyrvästäs jojoon siihen luulis et pystyisit just ja just!!!
     

Jaa tämä sivu