Tuota noin.. Olen ajatellut ostaa 500€:lla koneen, jossa mm: AMD Athlon 64 X2 3800+ GeForce 8600 GTS 2 G muistia 160 kovo ei-polttava dvd-asema Toimiiko noilla miten uudet pelit, esim. Crysis ollenkaan?? Mitä mieltä olette onko kannattava ostos ja tuosta koneen tehokkuudesta? Ei ole muistaakseni kuin korkeintaan pari vuotta käytössä ollut itse koottu kone(CSsää ilm pelattu) ja osilla takuuta jäljellä, ei kellotettu. Jasitten vielä tarvitsisin laatua olevat uuden näppiksen ja hiiren alle satasen yhteishintaan, mitkä ne olisi? vähä OT tää mut silti ps. en ole kovin kokenut tietokoneen toiminnallisissa asioissa
Tällaista pakettia ehdottaisin Näppikseksi: logitech Ultrax Flat Hiiri: sellainen joka sopii käteen.. G5/Mx518/Razer..
Tuohonko vaihtaa näyttikseksi HD 3850 ja prossuksi E4500 niin hinta tippuu ja paketti löytyy useammasta kaupasta. http://hintaseuranta.fi/kori.aspx?sisalto=62446,69507,34019x2,49967,64382,51985 Jaa, mutta kai nuille pitäs koteloki saaha ympärille, että kyllä se sinne 600€ väkisinkin menee.
Tuotenimi Lukumäärä Hinta Yhteensä SAMSUNG 18X DVD+/-RW RETAIL 36.95 € 36.95 € Poista ASUS M2N 64.5 € 64.5 € Poista SAMSUNG 160GB SATAII (NCQ) 47.9 € 47.9 € Poista WT ATX-MIDITORNI WT-FL07 + 400W 56 € 56 € Poista BUFFALO 1GB DDRII 800 MHZ 22.9 € 45.8 € Poista LEADTEK WINFAST PX8600GT 256MB HP 102 € 102 € Poista AMD ATHLON 64 X2 4000+ AM2 BOX 65W 69.9 € 69.9 € Poista YHTEENSÄ (sis. alv) Alv 22 % 423.05 € www.hagalin.fi Jos tarvitsee käyttiksen,niin MICROSOFT VISTA HOME PREMIUM FI OEM 104.8 € 104.8 € Poista Ilman käyttistä tossa olisi 80e vapaata.Sillä vaikka 2kpl 1g muisteja lisää,hintaa tulee 46e lisää ja sitten olisi siis 4g keskusmuistia.Silloin tosin 64bit käyttis
Jaa eli ei ole kannattava ostos vai..? Mielummmin mä jonku koneen tietysti sit ostasin kaupasta jos kerta samalla hinnalla paremman uutena saisi. Mikähä valmis paketti sit ois semmone? Ja vielä tosiaan en sitä konetta varmaankaan osaisi itse koota, joten turha on noita listoja laitella. Mut joku ratkasu tähän pitäisi saada että ei koko joulua tyhjin käsin tarvitsisi olla ja hinta olisi aivan maximissaan 600€!
Meneepä vaikeaksi. Ensinnäkin aika vaikea valita noista teidän ehdotuksista mitään kun en ole eri tuotteista yhtään perillä ja en tiedä että toimiiko nuo yhdessä jos nyt vaikka jotkut osat tilaisin ja menisin liikeeseen ni äijä sanoo että ei tää prossu käy tähä emoo tai jotai vastaavaa. Mä olisin siitä jutusta vastuussa et oon tilannu jotai vaa umpimähkää. ETTÄ olisi aivan paljon yksinkertaisempaa ostaa joku pakettikone, jos niitä nyt yleenssä saisi samanlaisia tai parempia samalla hinnalla. Ei kiitos kovin munimutkaisia ehdotuksia. vittu että oon paska =D
- Jos varaa tosiaan venyttää 600€ niin tuosta: http://www.multitronic.fi/?wishlist=5122&key=964b4 Eläkä jännitä sitä kokoamista, ekalla kerralla se ottaa vähä aikaa, mutta kaikki osat on lovitettu eli niitä ei saa paikoilleen kuin oikein päin. Ja emolevyn manuaali kertoo kyllä mikä menee minne ja miten ja täältähän voi tulla kyselemään jos epäilyttää.
EDIT: Oli lipsahtanu kotelo kahteen kertaan ja jäi DVD asema pois. Korjasin linkin ja menee budjettiin komiasti.
Tuollainen VALMIS kone www.teraset.net Ei ile mikään onneton fujitsun valmispaska. AMD Athlon 64™ X2 4000+ Dual Core pelitietokone, ei käyttöjärjestelmää - AMD Athlon 64™ X2 4000+ (2,1 GHz) tuplaydinprosessori - 1 Gt DDR2 keskusmuisti - 160 Gt SATAII kiintolevy - 18x Double Layer DVD±RW, ei levykeasemaa - MSI K9AGM3-F Socket AM2 mATX-emolevy - ATI Radeon X1650 Pro 512 Mt PCI-Express näytönohjain - integroitu 8-kanavainen äänipiiri - integroitu 10/100/1000 LAN - 1 kpl x16 PCI-E (ei vapaa) ja 2 kpl PCI-paikkoja - 1 kpl ATA133 ja 4 kpl 3 Gt/s SATAII liitäntöjä - 4+2 kpl USB 2.0 -liitäntöjä - Sansun SN-C001RDBK punamusta ATX-kotelo 350W Kysy sieltä 1g lisää keskusmuistia ja windows vista home premium käyttiksen asennettuna.
ei tolla näyttiksellä paljoo pelailla tuo schnappi:n kone tossa alussa on hyvä tohon hintaan tai toi TheOak:n tossa yks alempana
Mitä amdn prossua toi E4500 vastaa?? Ja onko Sapphire Radeon HD 3850 256 Mt PCI-E parempi kuin ASUS Radeon X1950 Pro 256 Mt PCI-E ?? on? Tuo TheOak:in paketti olisi vissiinkin sit parempi ja sillä pöyörisi pelit, niinkö? Tarviiko toho http://hintaseuranta.fi/kori.aspx?sisalto=62446,69507,34019x2,49967,64382,51985 pakettiin sitte enää muuta palikkaa, kotelon ja virtalähteen(kö)??? Kun ehkä saattaisin sen sitten osata neuvojen ja ohjeiden kanssa kasata jos se ei niin vaikeaa ole. Mulla ei ole oikee mitää hajua miten se tehää mutta tyhmä en kumminkaan ole. Tuleeko niissä siis mukana ohjeet =D? Oon elektroniikan perusteista ton koulun puolesta hieman perillä, mutta kyllä tämä nyt meni vaikeaksi kun ajattelin että teen mukamas hyvät ja helpot kaupat . Mutta kiitoksia hurjasti neuvoista ja että ei ole tullut nuhteluita. Harkinnassa on asiat mut lisäneuvot olisi tarpeen
Siinä on kaikki tarpeellinen ja kaikki pelit pyörii hyvillä graffoilla. Näyttää vaan nuo emolevyt kohta loppuvan ja muistitki tuolla koodilla näyttää saldoksi yhtä. EDIT1äivitetty lista(muisti) http://www.multitronic.fi/?wishlist=5131&key=1383c EDIT2: Tuosta siis puuttuu käyttöjärjestelmä, näyttö, hiiri, näppis. EDIT3: Tuosta emolevystä ois 82€ hintaan malli jossa myös firewire liitäntä esim: videon sieppaukseen videokamerasta. Niitä näyttäs olevan vielä 18kpl varastossa. Ja mallihan oli MSI p35 neo-fi, jos haluat vaihtaa siihen.
Kaikki nuo sun multitronicin listat siis on ny samanlaisia, ainaki viimesimmät, niin mun mielestä ku katoin?? Hiiren ja näppiksen mä vielä hankin jos nyt toi uus kone tulee mut sitä pitää kattoo sitte. Mitä tarkotit "EDIT1äivitetty lista(muisti)" tolla? Siis muistit näyttää olevan loppu mut häh? Jonku warekäyttiksen varmaa hommaan jos jostai sais. Kattoo nytte ku vieläki epäilyttää tää homma PRKL!! Pitää ukolle puhuu täst ni lähtis homma rullaan..
Oon postannu 2 eri listaa multitronicista, listoissa on muistille eri koodit. Viimesimmässä listassa muistin koodilla löytyy tuote, jota pitäisi saapua tänään kun taas sitä edeltävässä listassa muistien kohdalla lukee "EV" ja ovat kalliimpia.
Jaa no kiitti ku oot noin kärsivälline No pitää nyt vielä kysellä tässä taas tapani mukaan... 1. Onko tuo näyttis joku multimediajuttuihin tarkotettu ku tos hehkutetaa hdsta ja blu-raysta vai sopii myös iha hyvi pelaamiseen? En tunne ku noita geforcei vähä, ni mitä GF se vastaa suunnilleen? 2. Sitte tuo prossu.. Mitä amdtä se vastaa, Meneeks se niin et se vastaa athlon x2 4500+ tai jotai semmosta? Eli onko se miten paljo parempi ku tuossa koneessa mitä aluksi meinasin hankkii (3800+)? 3. Tossa halvemmassa muistissa toi non-ECC ni sitäkö meinaa et ei oo joteki hyväksytty vai mitä sit? ei kai 4. Pitääkö tuo tuuletin miten "kovaa" ääntä? 20dB siinä lukee mut en osaa kuvitella sitä. Pitääks koneessa yleesä mikää muu ääntä ku tuuletin? Jos noihi vois joku vastailla ni oisin kiitolline =P Ja taitaa ukkoki olla ihan myöntyväinen ni pääsis tilailemaa kun on asiat saatu seleväks! Jasit meinasin saaha nää lanii(+netti) ni onkse heleppo homma ja onnistuuko pelkällä kaapelimodeemilla sillee että uutee koneeseen normisti netti kii ja sit vaa siitä modeemista lanipiuhalla tai usbilla kumpi nyt on vapaa ni vanhaa koneesee, et toimiiks sit molemmissa netti?? Vittuku oon hölömö x)... Pystyykö sitten jotenkin lähettämää tiedostoja nopeesti koneesta toiseen niiku sillä verkkoyhteyshommalla tai jollai jos ne ois tollee verkossa? esim 10 gigaa musiikkia vaik ettei tarvii muistitikulla ? KERTOKAA nyt joku 1kertane ratkasu tähä netti+koneyhteyshommaaki pliis!!
Voisit muuten lisätä yhden 120mm kotelotuulettimen pakettiin niin pysyy kone viileenä. Vaikka tuo: NEXUS CASE FAN 120MM REAL SILENT 23DBA.
Ai no ihmettelinki et mites sä nyt näin paljo mua jeesaat Kiitti tosi paljo vastauksist. Mikä koneessa oleva tuuletin sitten pitää sen kovimman äänen? Ja toi sit on varmasti hyvä kokoonpano tolla hinnalla?!?