1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

hyvä warettajat

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi hsdpa 05.05.2008.

  1. Bagoonga

    Bagoonga Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllähän jos pelitalo tekee oikeasti hyvän pelin, se myy myös hyvin, oli siinä kopiosuojausta taikka ei. Voitanee ottaa esimerkiksi GTA IV, luulenpa että jos/kun tämä ilmestyy PC:lle, se tulee myymään enemmän kuin esim Crysis. Vaikka Crysis oli PC only, ei se pelillisesti MINUN mielestäni mikää jymyjuttu ollut. Hieno..no joo olihan se, mutta en jaksanut edes puoleen väliin saakka pelata koska sisältö oli loppujen lopuksi aika sontaa. Grafiikan yksityiskohtien ja fysiikoiden ihasteluun meni, ja kun ne oli nähty ei peli enää jaksanut kiinnostaa.

    Itse tunnustaudun kuuluvani siihen sakkiin joka nappaa pelin netistä ja katsoo oliko se hypetyksen arvoinen. Ja usein peliä tulee pelattua alle 3 tuntia ja peli lähtee koneelta hyvinkin pian. Tuo on se syy miksi en marssi kauppaan hakemaan peliä. Jos taas huomaan että nettipeli vaikuttaisi pitkäikäiseltä ja jaksaisi kiinnostaa pidempään, voisin jopa ostaakin ko. pelin. Mutta jos en jotakin peliä warettaisi, en sitä myöskään ostaisi, vaan menisin pihalle vaikka lumitöihin. :D

    Käsitykseni mukaan kohtalaisen suuri osa warettajista kuuluu samaan porukkaan kuin minä, eli satunnaispelaajiin jotka silloin tällöin tappaa tunnin verran joutoaikaa ware-peliin. Ei yksinkertaisesti ole aikaa pelata ostettua peliä niin paljoa, että rahoille saisi vastinetta. Tosipeelajat kyllä ostaa pelinsä kaupasta juurikin tämän monipelin takia, ei tarvitse kikkailla kräkättyjen servujen ym kanssa.

    edit: Lisäksi rahaa ei opintotuesta jää niin paljoa kuukaudessa ylimääräistä, että kehtaisin kahden tunnin pelisessiosta maksaa sen viis kymppiä, vai mitä ne maksaakaan ne pelit.
     
    Viimeksi muokattu: 22.05.2008
  2.  
  3. Tuksu82

    Tuksu82 Active member

    Liittynyt:
    20.02.2006
    Viestejä:
    1,485
    Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    68
    Aamen. Crysis löytyy, mutta ei se 5:ttä tuntia pitempään jaksanut kiinnostaa. ~10e/tunti, halpaako?
     
  4. BlasterX

    BlasterX Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2006
    Viestejä:
    1,483
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse latasin demon, joka jaksoi kyllä viihdyttää useamman päivän ajan fysiikallaan/"laajuudellaan". Demon muutamaan kertaan läpi pelattuani totesin, että peli on aikalailla tässä.
    Näin sain ilmaiseksi noin kymmenisen tuntia loistoviihdettä! :)

    Koeta myydä peli vaikka kaverillesi, jos et onnistu tuntematona vakuuttamaan siitä, että CD-key ei ole levinnyt maailmalle. Ja niin muuten maksaa se uutuusleffakin DVD:nä sen 10€/tunti.
     
  5. kolmis

    kolmis Regular member

    Liittynyt:
    24.05.2006
    Viestejä:
    285
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Noh, Crysis on mitä on, tylsä hieno ja huonolla juonella varustettu peli jota tietokoneet eivät päivittämättä niele.

    Tuosta elokuva hinta vertauksesta vielä että itse en ainakaan näe syytä ostaa uutuus leffaa koska saman leffan vois saada jopa jo 6kuukauden päästä alekorista 5-12e hintaan.
     
    Viimeksi muokattu: 26.05.2008
  6. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ja pelien hinnatko eivät laske???
     
  7. kolmis

    kolmis Regular member

    Liittynyt:
    24.05.2006
    Viestejä:
    285
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    kyllä toki laskevat, menestyvien pelien hinnat tosin harvoin ja hitaasti ja sekunda roskan extra nopeasti.

    toisin sanoen hyvän pelin hinta tuskin tulee laskemaan nopeasti.
     
  8. Ryanir

    Ryanir Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2008
    Viestejä:
    133
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kauhea mollausta täällä Crysiksen yksinpelin päälle:> Omasta mielestäni ei se nyt "niin" huono ollut, jonkin verran heikompi kuin edeltäjän Far Cryn, mutta pistäisin ainakin itse sen gategoriaan hyvä, tykkäsin enemmän kuin esim Cod4 yksinpelistä, koska se oli elokuvallisen hieno, mutta vähän liian putkimainen makuuni mutta silti siitäkin pidin,Crysis iski kohdallani enemmän ainakin yksinpelissä, oli hauska huijjata vihollisia nanopuvulla ja ainakin aluksi sai omat taktiikkansa valita kun vyörytti vihollista monista itse valitsemista suunnista, vaikka se loppuakohden heikkenikin alieneiden kanssa.
     
  9. Bagoonga

    Bagoonga Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei Crysis missään nimessä huono peli ole, en tarkoittanut alunperinkään sitä, vaan sitä että waretuksesta huolimatta hyvä pc-peli myy hyvin. Threadin aihehan siis (minun ymmärtääkseni) oli waretus ja sen vaikutus pelien kannattavuuteen ja sitä kautta pelien pc-versioiden tekemiseen.

    Otin vain vertaukseksi tuon 'GTA IV vs. Crysis'. Crysiksen kaikki myynti siis PC-versioo ja itse veikkaisin että GTA tulee myymään (mahdollista tulevaa) PC-versiota enemmän kuin Crysis, huolimatta siitä että GTA:ta on jo myyty järjettömän paljon konsoleille ja että weretus syö jonkinmoisen osan myynnistä.

    Valven jätkäthän muuten oli nauraneet koko väitteelle, että PC-pelit olisivat kuolemassa.
    Hyvä, hyvä!! :)

    (Ei näköjään pitäisi kirjotella väsyneenä kun ei oikein itsekään pysy oman ajatuksenjuoksun mukana.)
     
    Viimeksi muokattu: 26.05.2008
  10. muhku

    muhku Member

    Liittynyt:
    31.05.2008
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En ota nyt suoranaisesti kantaa tässä topicissa mainittuihin peleihin, vaan tarkoitukseni on puhua yleisesti.

    Kuten on sanottu monesti aikaisemminkin, paska peli ei myy, ainakaan jos sitä ei markkinoiden tuputeta ilmoille. Ja vaikka tuputettaisiin, niin se waretetaan.

    Hyvä peli myy, vaikka sitä markkinoitaisiin vähemmänkin. Sitäkin waretetaan, mutta se myy silti.

    Jos jokin teollisuudenhaara ei suostu kulkemaan kehityksen mukana, vaan mieluummin jarruttaa kehitystä hyötyäkseen tästä rahallisesti, niin minusta se ei silloin ansaitsekaan menestyä, vaan kuolla pois. R.I.Pieces. Tämä pätee niin musiikki-, elokuva-, kuin pelibisnekseenkin. Nykyinen tekijänoikeusteollisuus yrittää kuolonkorinoissaan pysyä pystyssä lakimuutoksilla, lobbaamisella ja lahjonnalla. Mielestäni se kertoo jo paljon.

    Ymmärtäkää nyt, että waretus ei ole uhka PC-pelaamiselle. Waretus ei ole uhka elokuvantekijöille. Waretus ei ole uhka musiikin tekijöille. Waretus ei varsinkaan ole uhka taiteilijoille eikä ainakaan kulttuurille. Ylipäätään waretus ei ole edes mikään uhka. Päinvastoin. Tiedostonjakaminen on mahdollisuus.

    Sen sijaan waretus on uhka julkaisijoille. Waretus on uhka levy-yhtiöille. Waretus ja varsinkin sen laillistaminen on erittäin suuri uhka ainoastaan kaikenlaisille välikäsille, jotka mieluummin käyttävät ansaitsemiseen epäoriginaalia ainoastaan ansaitsemistarkoitukseen tehtyä aineistoa, joka koitetaan sitten omaa maksettua, valmista mainonta-infrastruktuuria pitkin tuputtaa kuluttajille - sen sijaan että käytettäisin oikeasti laadukasta materiaalia sekä internetin tuomia valmiuksia. Tällainen on ansaitsemismielessä yhtiön kannalta sinänsä ihan loogista, mutta siinä on mielestäni myös lähes ainoa syy siihen, miksi tiedostonjakamista yritetään kriminalisoida. Toinen syy on lähtöisin ihmisistä, jotka turhan helposti uskovat TO-mafian lobbauksia ja ajattelevat loogisesti yritysten kannalta, mutta hyvin hyvin epäloogisesti itsensä kannalta. Ylipäätään waretus on uhka monelle nykyiselle bisnesmallille. Se ei kuitenkaan tarkoita, että lakia tulee muuttaa bisnesmalleihin sopivaksi. Se ei tarkoita, että waretus tulee kriminalisoida. Se tarkoittaa, että bisnesmalleja täytyy muuttaa.

    En halua loukata ketään, mutta jos Sinulla on itsenäisesti ajattelevat, tietoiset aivot päässäsi, niin ymmärrät ehkä, mistä todella on kyse. Jos et ymmärrä, niin ota hyvä ihminen edes selvää siitä, millaisen järjestelmän etuja ajat ja kannatat.

    Ihmisten halu luoda, viihdyttää ja viihtyä ei ikinä tyrehdy - siitä voi jokainen olla varma - joten vaikka vanhat, huonot järjestelmät kaatuisivat, tilalle tulee kuitenkin jotain parempaa. Jos ihminen kokee saavansa toiselta taholta jotain arvokasta, hän antaa myös mielellään jotain arvokasta takaisin. Saatan kuulostaa jonkun mielestä tekopyhältä sanoessani näin, mutta tämän periaatteen pohjalta ainakin minä käyttäydyn ja pyrin tulevaisuudessakin käyttäytymään. Minulla ei ole mitään siltä pohjalta toimivaa järjestelmää vastaan, mutta myönnän, että muitakin vaihtoehtoja saattaa olla. TO-mafian ajama järjestelmä ei kuitenkaan minun silmissäni ole edes vaihtoehto.

    (Ja itse asiassa tuon em. lihavoidun jutun voi kääntää toisinkin päin: jos joku lyö sinua vasaralla päähän, sitten toistaa saman uudestaan, uudestaan ja uudestaan, haet ennen pitkää oman vasaran ja lyöt toista sillä päähän. Tässä tapauksessa molempiin sattuu, ja kukaan ei hyödy mitään.)

    Pyydänkin, logiikan, järjen ja ihmisyyden nimissä, että juuri Sinä mietit tarkkaan seuraavaa: onko nykyinen tekijänoikeusjärjestelmä todellakin Sinun mielestäsi hyvä, toimiva ja oikeudenmukainen?

    Jos vastasit kyllä, hanki asiasta lisää tietoa.
    Jos vastasit ei, haastan sinut tekemään asialle jotain tai se pysyy sellaisena kuin on, todennäköisesti myös pahenee.

    Muitakin vaihtoehtoja on tarjolla, mutta ne eivät toteudu itsestään.

    Tätä mieltä minä olen.

    Ai niin. Yksi (kohtuullisen wanha) juttu - liittyen tuohon CERN-hommaan, katsokaa tarkkaan:
    http://internetaccordingtohollywood.mindrelease.net/

    Ja nyt, järki pois kädestä ja takaisin päähän. Haluaako joku teistä todella luoda tuollaisen maailman?

    (Tässä viestissä olevia argumentteja ja lauseita saa minun puolestani kopioida niin paljon kuin haluaa.)
     
  11. sam49

    sam49 Regular member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    251
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    On monia asioita, joita muuttaisin tekijänoikeusjutuissa. Ensimmäinen on suoja-ajan kohtuuton pituus. Alkuperäinen suoja-aika joskus 1800-luvulla lähti siitä, että tekijä saisi kohtuullisen korvauksen ja voisi elää työnsä tuloksilla. Tässä mielessä suoja-ajan pitäisi loppua tekijän kuollessa. Koska kuluja voi tulla kuoleman jälkeenkin, voisi olla joku viiden vuoden jatkoaika velkojen maksua varten. Tämä periaate myös kannustaisi siipijengiä edistämään itse tekijän hengissäpysymistä. Valitettavan usein luovat ihmiset rahastetaan tyhjiin ja jätetään oman onnensa nojaan.

    Toisaalta voisi olla lyhyempi suoja-aika, esim. viisi vuotta muulla tavalla rahoitetun tiedon julkaisemisesta. Tämä tarkoittaisi lehtiä, yms., jotka tuottavat vanhennuttuaan hyvin vähän, mutta joiden sisällöllä voi olla historiallista kokooma-arvoa. Tämä edistäisi elektronisen materiaalin säilytystä ja käyttöä.

    Lisäksi pitäisi olla sääntö, joka takaa, että kohtuullinen osa tekijänoikeustuloista tosiaan menee tekijälle. Siis jotain isyyssäännön kaltaista, jota ei voi siirtää pois. Tätä on vaikea sanoa täsmällisesti, koska monet luovat ihmiset vedetään mukaan veronkiertojuttuihin, jota kautta rahat menevät ties minne. Kyseessä olisi siis jonkinlainen tasapainoilu sopimuksen teon vapauden ja oikeudenmukaisuuden välillä.

    Tietysti kustantajan pitää saada asiallinen korvaus ottamastaan riskistä tuottaa materiaalia ennenkuin sen menekki on tiedossa ja markkinoinnista. Ongelma on se, että tämä korvaus on kasvanut suhteettoman suureksi todellisiin kuluihin ja koko tulokseen nähden.

    Siinä suhteessa olen täysin samaa mieltä, että jättiläinen on kuolemassa. Pitää vain varoa, ettei jää kaatuvan ruumiin alle.
     
  12. sumppi12

    sumppi12 Regular member

    Liittynyt:
    13.09.2007
    Viestejä:
    188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuohon viittaamaani uuteen verkkoon, jota Cernissä kehitellään on tullut monia kommentteja, joten lienee syytä hieman täsmentää.

    Ensinnäkin Cern on tiedekeskus Sveitsissä. Internet kehitettiin siellä laitoksen sisäiseen tiedon välitykseen ja jakeluun. Ei maailmanlaajuiseksi verkoksi.

    Olen vain lukenut jostain artikkelista, että siellä kehitellään seuraajaa internetille. Seuraajan on tarkoitus olla paremmin valvottavissa, ei kuitenkaan ylivalvottu, kuten jotkut ovat epäilleet. Kirjesalaisuutta ym. kansalaisoikeuksia ei tietenkään voida polkea.
     
  13. sam49

    sam49 Regular member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    251
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Pikkujuttu siltä varalta, ettei lukijoille jää väärää käsitystä Internetin alkuperästä. Internet on kehitetty ARPANET nimisestä sotilaalliseen tutkimuksen tarkoitetusta verkosta, joka toimi jo 1960-luvun lopulla. Merkittävä parannus oli vuonna 1983 nykyisten TCP/IP käytäntöjen käyttöönotto. ARPANETtiä ja Internettiä käytettiin alunperin tiedostojen siirtoon (FTP) ja sähköpostin välitykseen. Ks. http://en.wikipedia.org/wiki/TCP/IP ja http://en.wikipedia.org/wiki/Transmission_Control_Protocol

    CERNissä, Genevessä Sveitsissä on kehitetty 1989-1990 World Wide Web konsepti, johon sisältyy HTML-merkintäkieli SGML-kielen pohjalta ja HTTP-liikennekäytäntä FTP-käytännön pohjalta. WWW:n olennainen tekijä on linkkijärjestelmä (URL, URI), joka mahdollistaa yksittäisen dokumentin osoittamisen maailmanlaajuisessa tietokoneverkossa. WWW:llä oli edeltäjiä, mm. Applen tiedostolinkitysjärjestelmä ja Gopher. CERNin pääalue on ydinfysiikan tutkimus.

    Seuraava merkittävä muutos Internetissä tulee olemaan siirtyminen IPv6:een, joka tarjoaa nykyistä enemmän verkko-osoitteita. IPv6 aliverkkoja on jo toiminnassa, mutta pääosa käyttäjistä on IPv4:n varassa. Lähivuosina siirrytään ilmeisesti siihen, että IPv6 on pääverkko ja IPv4:t aliverkkoja tai sitten muodostuu erilliset IPv4 ja IPv6 Internetit, joiden välillä on yhdyskäytäviä.
     
  14. SpeechMan

    SpeechMan Regular member

    Liittynyt:
    12.08.2007
    Viestejä:
    691
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tästä voisi tietysti aloittaa tämän ikuisen keskustelun, kumpi loi internetin TCP vai WWW.
    Itse pidän vertailusta "DARPA keksi moottorin, mutta CERNissä siitä rakennettiin auto"
     
  15. sam49

    sam49 Regular member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    251
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Miten tahansa, mutta Internet oli nimenä ja tekniikkana käytössä Suomessakin jo 1980-luvun alkupuolella. Jostain varmaan löytyy Penetron Oy:n historia, josta näkyy, milloin Suomi liittyi verkkoon. Penetron Oy oli nykyisten termien mukaan ensimmäinen ISP Suomessa. WWW oli puolivirallinen apuprojekti CERNin sisällä. Siihen aikaan, noin 1991 oli aika outo ajatus antaa tietokoneaikaa ilmaiseksi täysin sivullisten käyttöön. Tämä hidasti WWW:n leviämistä pitkälle 1990-luvulle.
     
  16. aimbot

    aimbot Guest

    ****** pojat, tekisivät siitä steami pelin kaltaisen että sitä ei voisi warettaa..
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.06.2008
  17. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    aimbot korjaa sitten jatkossa tuota kielenkäyttöä. Koskee myös muutamia muita ketjun alkusivulle kirjoittaneita.
     
  18. SpeechMan

    SpeechMan Regular member

    Liittynyt:
    12.08.2007
    Viestejä:
    691
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    öö...lol
    Eipä siihen aikoinaan montaa päivää mennyt kun HL2 sai offline crackin ja kaikki uudemmat steam pelit aukeaa aika lailla samalla kaavalla.
     
  19. threatty

    threatty Member

    Liittynyt:
    09.12.2007
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Piratismin kitkeminenhän sujuisi niin, että jokaiseen tulevaisuudessa ilmestyvään PC-peliin tulisi avainkoodi, mikä pitää vahvistaa internetin kautta, tehdä nettikäyttäjä ja sen kanssa pelata peliä, jolloin saadaan tarkistettua ettei kahta avainkoodia käytetä samaan aikaan eri paikoissa jne. vähän kuin Valven Steam.
     
  20. sam49

    sam49 Regular member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    251
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Käsittääkseni warettamisen yksi keskeisistä piirteistä on ohjelmien muuttaminen niin, että mahdolliset yksilölliset koodit, verkon kautta tehtävät tarkistukset, yms. ohitetaan. Ohjelmien muuttamista on yritetty estää jostain 1980-luvulta lähtien, ei kovinkaan tuloksekkaasti. Yksi tällä hetkellä tehokkaimmista suojauksista on sirukorteissa, joista koodia ei saa elektronisesti ulos eikä kortin mikropiiriä (CPU, ROM) pääse kovin helposti tutkimaan sitä rikkomatta. Tämä ei onnistu missään vähänkään isommassa laitteessa, koska ohjelmakoodiin pääsee jollain tavalla jossain käsiksi. Warettamisen kanssa on opittava elämään kunnes pelit ja pelilaite (CPU, RAM, ROM) saadaan yhdelle sirukortille, johon liitetään näyttö, peliohjain, yms. oheislaitteet. Tähän menee aikaa ehkä kolme vuotta.

    On mahdollista rakentaa muutamasta tietokoneesta erillinen virtuaalinen verkko, jossa näyttää olevan sitä sun tätä. Siis yhden koneen saa suhteellisen helposti näyttämään ulospäin monelta erilliseltä koneelta (virtualisointi).

    Ohjelmien purkamisella (disassembly) on hyväksyttävää ja laillista käyttöä esim. ohjelmien ja laitteiden yhteensovittamisessa tai virheiden korjaamisessa.
     
  21. emmaanuel

    emmaanuel Member

    Liittynyt:
    21.07.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Auttais varmaan jonku verran jos konsoleille laitettais näppis ja hiiri ohjaus, minä ainakin ostaisin mieluummin PS3 ja pelit ilman wareemista kun kahentonnin koneen ja warettaisin pelit

    .. tateilla pelaaminen on ainaki aivan helvettiä. BF:BC pelasin PS3:lla ja alku vaikutelma oli että saatanan hyvä peli mutta minuutin pelattua vittuunnuin siihen että sitä tattia saa vedellä edestakaisin kun se tähtäin ei ikinä jää siihen vihun kohdalle ;P

    vissiin kyl sen näppiksen ja hiiren saa jo PS3:ssa toimimaan?

    ja vtun typerää puhua pelien tunti hinnoista? ei se peli halpene pelaamalla ;P (oma mielipide)
     

Jaa tämä sivu