1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hyvä player???

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi ettane 06.02.2011.

  1. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Haussa hyvä player avi tiedostojen katseluun. Toiveena olisi että tekstit saisi yksinkertaisesti näkyviin ilman muita eri ohjelmia. Koitin laittaa kmplayeriä, mutta asennus ei onnistunut. Käyttiksenä win 7 64 bit. Ehdotuksia vastaanotetaan. Kiitos.
     
  2.  
  3. Tshlaber

    Tshlaber Regular member

    Liittynyt:
    21.08.2009
    Viestejä:
    132
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Vlc on iha hyvä ja ei tartte mitään kodekkeja eri videomuotoihin.
     
  4. Arzgahhh

    Arzgahhh Guest

    GOM player on yks helpoimpia ja monipuolisempia soittimia. Se myös ehdottaa netistä ladattavaksi, puuttuvat codecit.
     
  5. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Tätä GOM playriä mietinkin yhtenä vaihtoehtona. Mikähän tollanen Open subtitles player mahtaa olla. Etsii ilmeisesti subejakin leffoihin...tulee vaan sellanen fiilis että jos toimii käsikkäin jonkun tekstitys-sivun kanssa, niin ei herätä luottamusta kauheasti.
     
  6. miketso

    miketso Regular member

    Liittynyt:
    19.05.2003
    Viestejä:
    470
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Kyllä se open subtitles playerkin ihan kelpo soitin on, mutta jos itse hakee tekstit eri sivustoilta niin en lähtisi sitä käyttämään. Itselläni on käytössä Media Player Classic Home Cinema eli MPC HC. Kelpo soitin sekin ja toistaa videoita ilman erillisiä koodekkejakin, mutta itse käytän CCCP-koodekkipakettia sen kanssa.
     
  7. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    bsplayer näppärä myöskin asennuksessa valitset mitkä kodekit/ohjelmat laitat sen mukana ja siinäkin on tuo tekstien haku, joka menee automaattisesti päälle jos ei ole tekstejä kansiossa sitten ilmestyy lista näytölle mistä voit oikeat valita.
     
  8. Neptun

    Neptun Active member

    Liittynyt:
    17.01.2005
    Viestejä:
    3,954
    Kiitokset:
    10
    Pisteet:
    68
    Laitan pari kysymystä tähän ketjuun kun täällä näkyy olevan asiantuntevia keskustelijoita :)

    Juttu on hiukan erilainen kuin alkuperäisellä kysyjällä, mutta liittyy noihin asioihin:
    1. Mikä on tilanne koodekkien suhteen nykyisin. Aikaisemmin jokin vuosi sitten ne olivat varsinainen hankaluus ja käyttäjien pullonkaula kuin mediasoittimet eivät meinanneet toimia.
    2. Kun edelleenkin monilla peruskäyttäjillä on Windowsin Mediaplayer, niin millaisena sitä nykyisin pidät? Mitä sanoisit siitä peruskäyttäjille; menettelee, hyvä vaihtaa vai pitäisi vaihtaa parempaan?
    3. Monet softat ovat perustoiminnoiltaan samanlaisia, myös mediasoittimet. Eroja on usein siinä, että jokin sopii paremmin johonkin tietyyn tarkoitukseen/harrastukseen kun taas toinen toiseen. Onko tällaista suuntailua olemassa näissä soitto-ohjelmissa vai hyvät hyviä kaikkeen?
     
  9. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28

    En ole mikään asiantuntija itsekään, mutta koitan vastata niillä tiedoilla joita minulla on :)

    1. Itse valitsisin nykyisin sellaisen playerin elokuvien katseluun, jossa on tarpeelliset koodekit valmiina. Itse käytän gom playeriä, jossa koodekit valmiina ja mikäli tekstit eivät mene valmiiksi kohdalleen, niitä voi siirrellä yksinkertaisesti. Muitakin vaihtoehtoja varmasti on, mutta tuo ainakin on win 7:ssa toiminut moitteettomasti.

    2. Itse en ole Windowsin mediaplayeriä vuosiin käyttänyt kuin satunnaisesti. Jossain vaiheessa siinä alkoi tökkimään monikin asia. Se ei ollut hyvä aveihin eikä dvd:n katseluun. Koodekkeja ei ollut valmiina. Lisäksi kirjaston käyttö tuntui hankalalta ja monimutkaisesti toteutetulta. Jos haluaa yksinkertaisen playerin käyttää, mutta monipuolisen toiminnoiltaan, suosittelisin Foobar playeriä.

    3. Omassa tapauksessani ainakin parhaaksi ratkaisuksi on osoittautunut kahden eri playerin käyttö. Toinen videolle ja toinen audiolle.

    Toivottavasti vastasi kysymykseen edes hieman :)
     
  10. miketso

    miketso Regular member

    Liittynyt:
    19.05.2003
    Viestejä:
    470
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    1. Itse olen tykästynyt cccp-paketin ja coreavc:n yhteiskäyttöön, koodekkipaketin ansiosta kaikki videot toimivat soittimella kuin soittimella eli siinä on yksi asia vähemmän huolehdittavana. Nykyään koodekkipaketit tuntuvat toimivan paremmin kuin ennen, jolloin piti olla tarkkana mitä asensi, jottei videontoisto mennyt sekaisin.
    FFDSHOW on edelleen koodekkipakettien ns. kulmakivi ja se toimii hyvin aloittelijoille ja vaativimmillekkin käyttäjille.

    2. Windowsin media player on edelleen pakko olla asennettuna koneella, vaikkei sitä käyttäisikään, koska monet ohjelmat tarvitsevat sitä. Tuki eri tiedostomuodoille on media playerissä huono, mutta koodekkipaketin ollessa koneella sekin asia korjaantuu. Ohjelma ei täytä minun vaatimuksiani, jotta sitä käyttäisi esim. elokuvien katsomiseen ja toisaalta se on myös liian monipuolinen pieniin tehtäviin, kuten videoieden selaamiseen ja esikatseluun. Yhteenvetona ohjelma on "väliinputoaja", jolle ei ole oikein käyttöä.

    3. Itse käytän "päätoimisena" mediasoittimena xbmc-ohjelmaa kaukosäätimen kanssa, koska sen saa muokattua mieleisekseen ja "mediakirjastosta" on mukava selailla elokuvia ja tv-sarjoja katsottavaksi. Muissa tapauksissa (esikatselu, nopea selaus) soittimeksi riittää mpc hc yksinkertaisuutensa takia.
     
  11. hynkkis

    hynkkis Regular member

    Liittynyt:
    30.12.2009
    Viestejä:
    392
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    VLC Player ei tarvii erillisiä koodekkeja. mulla on toimiu hyvin ja soittaa kyl kaiken..
     
  12. Neptun

    Neptun Active member

    Liittynyt:
    17.01.2005
    Viestejä:
    3,954
    Kiitokset:
    10
    Pisteet:
    68
    Kiva, kiitoksia kovasti tiedoista ja kokemuksista. Niitä on vaikea itse saada kun pitäisi olla aikaa kaikkien kokeiluun. Kun kysyy käyttäjiltä, niin saa kokeiltua tietoa.

    Koodekeista vielä, että aikoinaan olivat koodekit kovasti erillisiä, yksi yhteen toinen toiseen tarkoitukseen. Sitten seuraavassa vaiheessa vasta tuli niiden paketointi samaan, jolloin yhdellä paketilla jo todennäköisti selvitti kaikki tehtävät.

    Näytää myös siltä, että kokeneilla käyttäjillä on ainakin kaksi, ehkä useampikin palyeri. Tällöin juuri toteutuu se, mitä kyselin, että niillä on erilaiseen käyttöön soveltuvia ominaisuuksia.

    Kiitos tiedoista ja hyviä näkymiä soittimilla!
     
  13. Neptun

    Neptun Active member

    Liittynyt:
    17.01.2005
    Viestejä:
    3,954
    Kiitokset:
    10
    Pisteet:
    68
    Vielä tuosta VCL palyerista, jollainen itsellänikin on, että se lienee tuollainen yleiskäyttöön melko sopiva, vai mitä mieltä? Olisiko se sellainen, joka on sopiva myös aloittavalle katselijalle, jolla ei ole vielä erikoistuneempia kohteita?
     
  14. coocie98

    coocie98 Regular member

    Liittynyt:
    25.08.2007
    Viestejä:
    220
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    VLC on erittäin toimiva soitin, joka sisältää valmiiksi kaikki tarvittavat kodekit. Sitä voi suositella aloittelijoille ja tuttuja formaatteja suosiville käyttäjille. Vaikka VLC tukeekin monia eri tiedostomuotoja, sillä on ollut pitkän aikaa pahoja ongelmia x264:llä pakattujen mkv-tiedostojen kanssa, joissa on ass-tekstitykset. Nykyinen soitin taisi toistaa näitäkin tiedostot virheettömästi, mutta vanhat versiot ovat epäonnistuneet joka kerta.

    Itse käytän CCCP-CoreAVC-yhdistelmää.

    Edit: GOM-player ei osannut renderöidä ass-tekstityksiä kunnolla kuvaan ainakaan joku vuosi sitten. Tiedä miten se toimii nykyään.

    edit2: Tiivistetään. Ota VLC, jos katsot aveja. Ota CCCP, jos olet animen ystävä tai haluat välillä katsoa kyseistä genreä. VLC saattaa toistaa jälkimmäistä nykyään virheettä, mutta en mene vannomaan.
     
    Viimeksi muokattu: 23.02.2011
  15. Neptun

    Neptun Active member

    Liittynyt:
    17.01.2005
    Viestejä:
    3,954
    Kiitokset:
    10
    Pisteet:
    68
    OK, kiitos. En etsi payereitä itselleni vaan kirjoittelen niistä kuten muistakin softista sivuilleni. Kun ei ole aina tilaisuus itse testata kaikkia mahdollisuuksia, niin ADssä on kokeneita käyttäjiä.
     
  16. miketso

    miketso Regular member

    Liittynyt:
    19.05.2003
    Viestejä:
    470
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Luinkin tuota sun blogiasi aikaisemmin. Vaikutti aivan yleishyödylliseltä ja hyvää tietoa ihmisille oikeiden ohjelmien valintaan. Nykyään on niin paljon samankaltaisia ohjelmia, joiden hyötyjä ei saa selville kuin testaamalla. Sitten on myös näitä, joiden mukana tulee liuta spywarea, työkalupalkkeja ym. On mukava nähdä että joku näkee vaivaa etsien sopivia ohjelmia eri tarkoituksiin.
     
  17. vaino666

    vaino666 Regular member

    Liittynyt:
    01.02.2005
    Viestejä:
    128
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minustakin Media Player Classic Home Cinema on hyvä. Pääsee säätämään koodekkeja, mitä käyttää. Digitv tallenteita (TS) katson VLC playerillä. Näyttää niistä dvb-tekstit.
     
  18. Neptun

    Neptun Active member

    Liittynyt:
    17.01.2005
    Viestejä:
    3,954
    Kiitokset:
    10
    Pisteet:
    68
    Kiva kiitos! Tätä harrastusta olen tehnyt jo vuosia. Sai aikoinaan alkunsa ADsä kun vastailin ongelmakysymyksiin. Pian huoamasin, että asiassa voi tehdä vielä enemmänkin kuin neuvoa vain yhtä tai rajoitettua käyttäjäjoukkoa. Lisäksi aina törmäsi siihen, että ohjeet eivät ole hyviä. IT-väki kirjoittaa niitä kuin toisille ammattilaisille, ei käyttäjille. Softasuosituksia laitetaan nettiin usein kovin kevyellä kädellä, testaamatta ja katsomatta esim. niiden ikää. Välillä kokeilukohde voi sitten olla aika laaja - kuten playereiden kohdalla - jolloin vähintäänkin pitää varmistaa, että omat havainnot ovat jossakin linjassa.

    Lähipiirissä on myös peruskäyttäjiä. Sieltä sain aiheen mm. kirjoittaa työkalupalkkien poistamisesta kun näin niitä yhdessä koneessa 4-5 kpl :-D
     

Jaa tämä sivu