1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hyvä player???

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi ettane 02.03.2010.

  1. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Eli haeskelen ilmaista hyvää playeriä musiikin toistoon ja leffojen katseluun. Koneella Windows media player, joka tuntuu vuosi vuodelta sotkuisemmalta ja sekaisemmalta käyttää.

    Käyttiksenä mulla on Win 7.

    Kiitoksia mahd. vinkeistä!
     
  2.  
  3. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Ohjelmaa, joka toistaa sekä musiikki- että videotiedostot en osaa sanoa, mutta jos erillisratkaisut kelpaavat niin musiikille Winamp tai Foobar ja kuvalle VLC. 1080-videoresolla hyvä on Media Player Classic.
     
  4. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Ok. Winampista en muistaakseni ollut kauhean riemuissani joskus menneinä vuosina. Onko toi Foobar millainen? Yksinkertainen / helppo käyttää? Vlc:n vois tosiaan laittaakin kuvalle. Kiitos vastauksesta.

    Edit. Aika mairittelevia käyttäjäarvioita Foobarista: http://www.download.fi/audio_video/mediasoittimet/foobar2000.cfm#arvostelut

    Koitin myös tuota Gom playeriä, mutta se ei kyllä toiminut moitteettomasti. Olisko Win 7 tuki puuttunut?
     
    Viimeksi muokattu: 02.03.2010
  5. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Foobar on melko helppo käyttää, mutta ominaisuuksiakin löytyy. Itse tykkään enemmän Winampista, mutta makuasioitahan nämä on. Ja varsinkin suuremmalla biisimäärällä Foobar pyörii paljon paremmin. Foobar-opas
     
  6. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Laitoin Foobarin. Tuntuu asialliselta. Ainoa ongelma joka tulee vastaan on huonompi äänenlaatu kuin Win media playerillä. Laitoin asetukset aika tarkkaan tuon oppaan mukaan. Jos joku osaa antaa vinkkiä mikä auttaisi niin olisi hienoa. Ja kiitos Axu:lle neuvoista.
     
  7. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Hyvä jos osaa joskus olla avuksi. Tuota äänenlaadun eroa en ole huomannut, toisaalta en kyllä mikään muusikko olekaan. Millaisia kappaleita soitat (kb/s) ja missä formaatissa?
     
  8. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Muusikko en ole kyllä itsekään :) Ihan perus mp3 kappaleita. Koitan vielä tutkia tota equa jos sillä saisi ongelmaa korjattua. Noista muista säädöistähän tää varmaan kiinni on, mutta niiden kanssa kun ei ole mikään insinööri..Toisaalta virittelen tätä vasta kannettavan äänillä, vahvarin kanssa en ole vielä edes testannut.

    Mukavin playeri muuten mitä olen käyttänyt tähän asti. Onko se Wmp muidenkin kuin mun mielestä sekainen? Vai onko pointti vaan se etten ole jaksanut perehtyä siihen?
     
    Viimeksi muokattu: 02.03.2010
  9. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
  10. admins

    admins Guest

  11. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28

    Onko sulla itsellä toi käytössä? Onko kuinka helppo / hankala käyttää? Kielivaihtoehtoja? Aika mielenkiintoiseltahan tuo vaikuttaisi :)
     
  12. _kooma_

    _kooma_ Active member

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    2,051
    Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Mulla kanssa toi Foobar ollut jo pitkään musiikki soittimena. Helppo käyttöinen ja mielestäni erittäin selkeä. Ennen myös vain ja ainoastaan Winampilla, nyt ei ole enään paluuta.
    Tuota xbmc:tä kyllä meinaan kokeilla, josko siitä saisi vaikkapa linukalle oivan mediasoittimen..
     
  13. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Foobar v1.0.1 Beta Skins?? Löytyykö mistään vielä? Googlella en nopeesti löytänyt. Millainen homma ne on laittaa?
     
    Viimeksi muokattu: 02.03.2010
  14. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Monipuolisin soitin videoiden katseluun: VLC Media Player
    Hyvät soittimet musiikin toistoon: Foobar 2000 ja XMPlay

    GOM Player on ehkä myös kokeilemisen arvoinen.
     
  15. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Olen ollut kyllä helkkarin tyytyväinen tohon foobariin. Tota ulkoasua tosin mielelläni muuttaisin. Itse en noita skinssejä tohon V1.0.1 beta versioon löydä. Olisiko joku muu sattunut löytämään? Ja oliko se ulkoasun muuttaminen millainen duuni?

    Gom player tökki vähän joka kohdassa ainakin win seiskan kanssa. Tai sitten olin vaan taas niin käsi etten osannut käyttää sitä :)

    Tarviiko hakea jotain muuta ohjelmaa Vlc:n kylkeen jotta näkyy avi:t teksteineen?
     
  16. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Tekstien pitäisi näkyä ihan sujuvasti VLC:llä. Ne aukeavat automaattisesti, jos teksti- ja videotiedosto on nimetty samalla nimellä, muuten tekstit voi vain vetää VLC:n ikkunaan tai oikealla näppäimellä video --> tekstiraita --> avaa tiedosto.
     
  17. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Ei tarvitse. Voit käyttää VLC:n omaa tekstitystukea tai jos käytät sekaisin useampaa videontoisto-ohjelmaa, niin sitten VobSub on hyvä vaihtoehto.
     
  18. Sakarias

    Sakarias Active member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1,806
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    XBMC on vielä kovin kehityksenalainen. Itse käytän sitä Linuxessa teräväpiirtomateriaalin katsomiseen (matroska). Toimi kivasti kauko-ohjaimella. Foobar on hyvä musiikkitoistin ja äänenlaadultaa kaiketi paras. Sillä pystyy ohittamaa Windowssin mikserin (joka resamplaa ääntä). Monien hifistien suosima. Toki ulkonäkö hieman karu, mutta kuka sitä soitinta tiirailee.
     
  19. Pro619

    Pro619 Regular member

    Liittynyt:
    06.09.2010
    Viestejä:
    565
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Omasta puolestani suosittelen VLC:tä ja WMP:tä.
     

Jaa tämä sivu