1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hyvä näytönohjain n.100-200€ väliltä

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi dawn3 28.04.2007.

  1. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Mielestäni en käyttänyt ylisanoja vaan totesin että on parempi. Erohan siis ei ole suuri mutta sitä on kuitenkin...
     
  2.  
  3. apilas

    apilas Guest

    Juu et käyttänyt ylisanoja, mutta käytit esimerkissä HIS:n X1950PRO:ta joka on tehokkaampi kuin normaali X1950RPO.


    Vähän sama jos minä puhun 7900GTO:sta ja kaivan esimerkin GTO T.S.A Sanctista.
     
  4. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Pointti pysyy siltikin ihan samana. 140€ on liikaa 7900GT kortista!
    Joten turha viedä tätä keskustelua kokoajan merkityksettömään suuntaan...
     
  5. juukelis

    juukelis Regular member

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    köyhät kyykkyyn, ne ostaa jolla on varaa.
     
  6. Demus

    Demus Regular member

    Liittynyt:
    12.01.2007
    Viestejä:
    300
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eroa HIS:in korkeimilla kellotaajuuksilla käyvän kortin ja normi x1950 pron välillä on todella minimaallisesti, sillä x1950 pro on todella huonosti ylikellottuva kortti. Hyöty x1950 pron ylikellotuksesta jää muutaman prosentin tasolle.

    ...mutta ei siitä sen enempää. =)
     
  7. apilas

    apilas Guest

    :xS

    Siis luetko noita vastauksiani vai etkö ymmärrä niitä? Sanoin, että eroa on X1950PRO:n eduksi, mutta ei noin paljoa kuin annoit ymmärtää tuolla kelloitetun HIS:n X1950PRO esimerkillä.

    Sama kuin minä kertoisin 7900GT vs 7900GTO eroista ja käyttäisin esimerkissäni 7900GTO T.S.A Sanctia.



    Ja miksi tartuin tähän on se, että tuo X1950PRO on tällä hetkellä neuvotuin ja mainostetuin kortti täällä. Lähes joka toisessa näyttikseen liittyvässä keskustelussa mainitaan X1950PRO. Joten oli mielestäni oikein oikaista väärä käsityksesi, että X1950PRO on noin huomattavan paljon tehokkaampi esim. juuri tuota 7900GT:tä vastaan, mitä se ei todellisuudessa ole.





    EDIT:
    Normaalit X1950PRO:t jäävät 7900GTO:lle (10%-35%), mutta tuossa linkissä huomaat, että tuo HIS:n X1950PRO on tehokkaampi kuin 7900GTO joten ero perus ATI:n X1950PRO:lla ja HIS:n X1950PRO:lla on merkittävä.
    http://plaza.fi/harrastukset/muropaketti/artikkelit/naytonohjaimet/his-radeon-x1950-pro,2
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 03.05.2007
  8. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ja se pointti on vieläkin siinä että 140€ vuoden käytetystä 7900GT kortista on liikaa.
    Kerro nyt ihmeessä jos olet toista mieltä äläkä vie juttua väärille urille.

    Sinällää huvittavaa että eräs käy kuumana tästä aiheesta sillä antamassani linkissä ei edes verrattu 7900GT korttiin vaan sitä tehokkaampiin malleihin :)
     
    Viimeksi muokattu: 03.05.2007
  9. apilas

    apilas Guest

    Jep eli nyt tähän sama vastaus minkä jo annoin eli:

    "Kyllä tuo 7900GT jää hiukan X1950PRO:sta, se on toki totta. Mutta ei se ero sentään ihan tuota luokkaa ole niin kuin annoit ymmärtää."



    Jep, siitä olin eri mieltä, että tuo HIS:n X1950PRO teho 7900GT:hen nähden antaa väärän kuvan todellisesta erosta, joka on huomattavasti pienempi.



    Eli nyt pääsimme kai yhteisymmärrykseen :D
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 03.05.2007
  10. tuomo75

    tuomo75 Member

    Liittynyt:
    02.06.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep, myin kortin eilen...joo eihän sitä kukaan osta tolla 140€...dööh!
    Kortti on +200€ arvoinen + siinä on 32,90€ maksava zalman cooleri + se pelittää 7900GTX:n kelloilla.
    Ja tosta ATI-väittelystä kommentoin sen verran että ATI tekee ok kortteja mutta usein ne ovat ajurivammaisia, catalystit päivittyvät joka toinen viikko. On mulla ollut 5 Atia ja kun hyppäsin nVidian leiriin niin pelit on pelittäny. En jaksa löpistä täällä enempää, jatkakaa vääntöänne.
     
    Viimeksi muokattu: 04.05.2007
  11. Lemur

    Lemur Member

    Liittynyt:
    03.12.2004
    Viestejä:
    66
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kumpienkin valmistajien kortteihin joutuu kyseisissä malleissa periaatteessa sen jäähyn vaihtamaan, jos ei siis kuuro satu olemaan. Kannattaa vähän niidenkin hintaa laskea mukaan ja katsoa mitä malleja on mihinkäkin korttiin saatavilla.

    Itse myös mieluummin ostan nVidian kortin kokemuksiini tukeutuen, jos vain suunnilleen samanhintaisia ovat. Useampi kymppi, jos alkaa olla samantehoisissa korteissa ATIn hyväksi, niin tuolloin toki päädyn halvempaan. Olettaen siis, että kortin muut ominaisuudet on tyydyttävät.

    Esim. 10% nopeuserossa ei merkitse mitään, joten korttien muut ominaisuudet ohjaavat ostopäätöstä enemmän. Takuun pituutta korteissa kannattaa esim. myös vertailla, jos on uutta ostamassa.
     
  12. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Pidätkö sinä tämän sivun käyttäjiä tyhminä vai mistä tulee nämä älyttömät jutut.
    UUSI X1950XT maksaa alle 200€ ja se on ihan eri teholuokassa. Eikä sinun vuoden käytetty cooleri ole saman arvoinen kuin uusi kortista puhumattakaan.
    Korttisi zalmannin kanssa olisi ollut ehkä noin 110€ arvoinen.
    Ja se on ihan sama millä kelloilla se toimii, 7900GT kortti se on kuitenkin eikä mitenkään verrattavissa GTX malliin.
    Todella viisasta tulla tänne leuhkimaan sillä että olet joltakin valehtelemalla huijannut 140€ kortistasi...
    Ei ole ollut mitään valmistaja väittelyä ja valehtelut taas sikseen.
    Atin ajurit ovat toimineet hyvin ja niistä ilmestyy uudet noin kuukauden välein. nVidia on taa ollut yleinen vitsi monta kuukautta ajuritukensa vuoksi. Tietty jos atin korttisi oli vuodelta miekka ja kilpi niin sehän ei kuulu nykyaikaan.
    Fanipojille on sitten ihan omat ketjunsa...
     
  13. juukelis

    juukelis Regular member

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    taitaa olla jartar aika atifani. hirveä tappelu jos joku ehdottaa nvidian korttia. itsellä ei ole mitään atia vastaan, on vain huonoja kokemuksia. 7900gt kanssa tottui että pystyi pelaamaan pelejä täysillä asetuksilla, sen jälkeen ati(mukamas parempi) ja sitten pitikin alentaa asetuksia. ehkä olisi pitänyt sijoittaa ja ostaa xt
     
  14. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse en ole kummankaan "fani", mutta se vaan on fakta että x1950pro kortissa on parempaa tekniikkaa kun 7900gt:ssä.

    noiden korttien ero on niin mitätön että siitä on turha ruveta edes väittelemään. Vaikka gt kävisikin gtx:n kelloilla, niin se ei silti vastaa gtx:sää koska nuo ovat täysin eri kortteja...
     
  15. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Mielestäni yleensäkkin tietokone osien fanaaminen ei ole järkevää.
    Minulle merkkaa ainoastaan hinta/laatu suhde.
    Rehellisesti ottaen voin sanoa että jos ostaisin nyt näyttiksen niin mukaan minulle tarttuisi 8800 GTS 320Mb.
    Mutta se siitä :)
     
  16. juukelis

    juukelis Regular member

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    alkaa joo mennä aika naurettavaksi nämä keskustelut, joka threadissa missä kysytään neuvoa uuden näyttiksen ostoon niin kaks ekaa postausta on asiaa ja loput tappelua kahden näyttiksen välillä. mielipiteitä on monia ja kaikilla oikeus niitä ilmaista
    OFFI LOPPU lapua kuittaa
     
  17. apilas

    apilas Guest

    LOL
    Itse olen huomannut ihan saman asian. Siksi olenkin ruvennut vastailemaan vain silloin tällöin :)
     
  18. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joo no se on aivan totta että liian usein menee tappeluksi nämä aiheet, mutta itse puutun silloin asiaan, jos joku neuvoo ostamaan jotain mikä ei ole kannattavaa, tai muuten vaan huono hinta/laatu suhteeltaan.
     
  19. tuomo75

    tuomo75 Member

    Liittynyt:
    02.06.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jartar "senior member", just joo...pitäisi ennemminkin olla "14v noob member".
    Zalmanin vf900-cooleri on 6kk vanha ja myymäni kortti on käytänössä uusi kun on ollut kakkoskoneessa ja vähäisessä käytössä.
    Etkä kyllä tiedä hinnoistakaan mitään ja noi sun kommentit on kyllä täysin yläaste-ikäisen teinipoitsun lässytyksiä. Taitaa vaan sua potuttaa kun et viikkorahoillasi saa ostettua kun jotain Atin X1900 what ever XTXXTX-mallisia medium-kortteja...buahaha...
    Turha laitella enää mitään kuittauksia meikälle tänne foorumiin kun en niitä enää vaivaudu täällä lukemaan, vika kerta kun käyn täällä.
    Ostakoon se nVidian/Atin kortin ketä kiinnostaa jne...blaa blaa..
     
  20. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Vai vielä käytännössä uusi. Vuoden vanha, takuut menetetty, jäähy vaihdettu ja kellotettu.
    Huumori miehiä ;)
    Tietty olisi kiva kun olisit laittanut jotain perusteita miksi olin väärässä hinnoittelun suhteen niinkuin minä laitoin etkä vain olisi kuitannut asiaa siten että sää et vaan tiedä mitään.
    Kertoo hyvin paljon oman tietämyksesi tasosta....
     
  21. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hehe. Ei taida poitsulla itsellään olla kovinkaan hyvin homma hanskassa. X1900xt ja xtx pyyhkii lattioita tuolla 7900gt:llä. Oli siinä zalmanin jäähy tai ei.
     

Jaa tämä sivu