1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hyvä näytönohjain haussa (alle 200€)

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi PeteP 19.04.2007.

  1. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No joillain ihmisillä sattuu olemaan sellainen pieni juttu kuin omatunto. Jota sinulla ei tunnu olevan kun täällä kerrot ihmisille valheita, ja mutu tietoa.
     
  2.  
  3. vaetti

    vaetti Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2007
    Viestejä:
    387
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    niin kun sanottu, ei se ole tyhmä joka myy van se joka ostaa.
    jos vehje toimii ja mukana tulee kaikki mitä luvataan, niin miksi siitä pitäs paha omatunto tulla? sehän on vaan ostajan vika, kun ei ota asioista selvää. antaa apilaksen myydä mitä haluaa mihin hintaan haluaa, ei sitä ole pakko ostaa.

    ja apilas, mulla menee hermot tohon kun aina tyrkytät tota sun nexusta ja gto:ta, mikset vaan tyydy sanomaan, että x1950 tai 8800 kannattas varmaan ostaa, koska ne on hinta/laatu suhteeltaan parhaita.

    ja mitä tohon poweriin tulee, niin se on kyllä ihan täyttä paskaa, että neo he:t olis yhtään huonompia missään suhteessa kun sun nexusiin verrataan, myöskin kestävyydeltään.

    eli vielä kerran: unohda nexus ja gto ja tarjoa ihmisille tavaroita, joiden hinta/laatu on parhaiten kohdallaan. toivottavasti tää nyt riittää eikä tarvi kirjottaa samaa asiaa vielä 110:n kertaan.
     
  4. apilas

    apilas Guest

    Nyt tää keskustelu lähti ihan käsistä. Eli jussi koittaa selittää, että häneltä menee yöunet, jos hän on ostanut 300€:lla näytönohjaimen ja kun hän laittaa sen aikanaan huuto net:iin ja huudot kohoavat 300€:eek:on niin jussi potee siitä huonoa omaatuntoa! :XD



    Ja Vaeti, etkö ole huomannut, että olen ainakin kaksikymmentä kertaa todennut, että 8800GTS 320mb on tämän hetken paras näytönohjain hinta/laatu suhteeltaan! Sinäkin vaetti haluat väen väkisin vain hokea ja trollata tuota GTO:ta ja vielä kääntää sen minun syyksi. Tavan idiootti :(
     
  5. Limasika

    Limasika Regular member

    Liittynyt:
    27.12.2004
    Viestejä:
    1,712
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllä se idiootti olet tääsä ketjussa sinä apilas, eikä kukaan muu. Ja se olet juuri sinä joka flametat sitä GTO:ta kymmenissä ketjuissa tälläkin foorumilla ja vielä ihan turhaan.

    Rosvohinta? Sulla taitaa olla ihan outoja semmoiset käsitteet kuin esimerkiksi kysyntä, tarjonta ja kilpailu?

    Hinta on kyllä korkea GTX:n kohdalla, todellakin, ainakin Suomessa näin peruskuluttajan kannalta, joka ei hi-endiä harrasta. Mutta miksi laskea hintaa kun kortilla ei ole varteenotettavaa kilpailijaa teholuokassaan? Miksi laskea hintaa kun kortit menevät kaupaksi tuollakin hinnalla? Meinaatko etteivät nVidian insinöörit ole laskeneet aika tarkkaan minkälaista hintaa kortilla kannattaa pitää, jotta korttia menisi kaupaksikkin vielä katteiden ylläpitämiseen tarvittavan rahamäärän verran?

    Se, että GTO:ta pidetään yleisesti sanojesi mukaan 250-300€ arvoisena korttina, on melkein korkeinta idiotismia mitä voi suustaan päästää näissä asioissa.

    1. 7900GTO:lla on useita varteenotettavia kilpailijoita, kaikenlisäksi tehokkaampiakin.
    2. Kilpailevat tuotteet ovat halvempia.
    3. Kohdista 1 ja 2 johtuen 7900GTO:n kysyntä on melkein olematon.
    4. Miksi vitussa kukaan meistä pitäisi korttiasi lähellekkän sen arvoisena, jona sinä itse sitä pidät?

    Vertaa näitä neljää asiaa edellisen kappaleen tekstiini GTX:n hinnasta, niin luulisi tyhmemmänkin tajuavan jo eron.

    Vastaa tähän viestiin sitten, kun osaat kertoa mitä hyötyä tavalliselle kuluttajalle on kolmesta aikaisemmin mainitusta käsitteestä. Meille nämä opetettiin jo yläasteella, mutta ymmärtäähän sen toki jos viettää omassa apilas-maailmassaan yhteiskuntaopin tunnitkin.


    Mulla ei ole kyllä aikoihin ollut näin hauskaa foorumeilla. Vittu jos apilas joskus tavataan tosimaailmassa, niin tarjoan kaljat, oot kyllä semmonen sankari että :D (Ota tosin holhoojaltasi lupalappu mukaan, että varmasti kaljan saat juoda)
     
    Viimeksi muokattu: 23.04.2007
  6. apilas

    apilas Guest

    Etkö tajua, että tässä lauseessa itse vastaat siihen kysymykseen miksi 7900GTO;sta on saanut esim. huuto net:ssä sen 220€-280€! Eli KYSYNNÄN TAKIA!

    Jos kyseinen näyttis on ostajien mieleen ja kaupoista myyty iät ja ajat sitten loppuun niin vähän käytetyillä GTO:lla on silloin todella kova KYSYNTÄ! Siinä on se syy siihen hyvään hintaan!





    Kirjoitan kerran vielä: Jos nyt budjetti on korkea niin kannattaa ostaa 8800GTS 320mb, koska se on paras näyttis hinta/laatu suhteeltaan!

    Jos budjetti on max. 200€ niin hyviä vaihtoehtoja ovat: X1900XT, X1950PRO, 7900GTO/GTX, 7950GTX2, jne. eli toisin sanoen tehokkaat dx9 kortit.

    Jos joku alkaa vielä trollaamaan ja kääntää asian niin, että minä puhun vain ja ainoastaan GTO:sta niin sanon sen suoraan jo valmiiksi, että kaverilla on k_sta päässä!
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 23.04.2007
  7. smaga

    smaga Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2006
    Viestejä:
    1,284
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niin tuossahan se vika onkin. JOS budjetti on 200, ja nuo linkittämäsi GTO:T ovat olleet reippaasti yli tuon 200. Osaatko laskea yhteen 1+1? Eli huomaatko mitään ongelmaa?
     
  8. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei vaan potisin huonoa omatuntoa siitä valehtelusta jonka perusteella ihmiset ilmeisestikkin huutavat tuosta kortista.

    Sinulla ei ole ilemisestikkään moraalin käsitys kovinkaan tuttu.
     
  9. apilas

    apilas Guest

    Vai valehtelusta! Katselin noita huuto net:n suljettuja GTO:ta niin suurimmassa osassa niistä lähtöhinta oli alle 200€. Ja tiedot mitä oli annettu niin olivat takuuaika ja onko kelloitettu vai ei. Muuten oli kerrottu vain kortin teknisiä tietoja. Eli kerros jussi missä he ovat valehdelleet? Ja älä ota mitään yhtä tapausta viidestäkymmenestä vaan noin yleisesti missä tuollainen keskiverto GTO:n myyjä on valehdellut?


    Toiseksi, kuten sanoin jo, mutta ymmärrys tuotti vaikeutta niin ihmiset ITSE huutavat hinnan, jonka he ovat valmiita maksamaan! Eli senkään vuoksi se ei voi olla kusetusta.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 24.04.2007
  10. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joo ymmärrän varsin hyvin että osaat samaistua noihin paskanpuhujiin. Samanlailla itse olet tuota hehkuttanut. Suoraan sanottuna luulen että tuo tyyppi on pastannut sun kirjoituksia tuonne, tai sinä olet itse tuo kyseinen myyjä.

    http://huuto.net/fi/askseller.php3?itemid=47762802


    Jne tuossa samaisessa, ja tuo juurikin on se ihmis tyyppi joka niitä kortejaan saa myytyä 250€. Tuo jos mikä niin on sitä kusetuksen makua.
     
    Viimeksi muokattu: 24.04.2007
  11. apilas

    apilas Guest

    Arvasin, että poimit vain ja ainoastaan sieltä jonkun pienen liioittelijan. Noh minäpäs annan sitten sieltä ne myyjät:

    http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=51187795

    http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=47574442

    http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=49554395

    Siinä nyt muutama esimerkki, eli missä kohtaa he valehtelevat? Ja vastaa suoraan tähän kysymykseen, jos osaat?




    Toiseksi katselin jo aikaisemmin niin tuolla missä saa esittää myyjälle KYSYMYKSEN niin siellä toistuvat samat nimet, jotka vain ja ainoastaan PORAAVAT myyjälle esim. nimimerkki rehu2! Siis säälittävää, todella säälittävää käytöstä :(

    Siitä voin kääntääkin kolikon toisin päin, eli jos sinä jussi pidät minua tuona sanctin myyjänä niin minä voin aivan yhtähyvin pitää sinua tuona rehu2:na joka poraa tuolla huuto net:ssä! Jormasteri on sitten varmaan jartar ja jne.
     
  12. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse harrastan huutonettiä vain satunnaisesti. Itse aina kovasti kehuskelet kuinka kovasti sitä käytät, joten on hyvin todennäköistä että sinä oletkin tuo. Tämä aivan sen perusteella että täysin identtistä tekstiä tulee tuoltakin suunnasta.


    Jos olisin tuolla kommentoimassa, niin aivan varmasti sen täällä ilolla kertoisinkin.
     
  13. apilas

    apilas Guest

    Väistit kysymykseni! Eli lues edellinen vastaukseni, ja vastaa esittämääni kysymykseeni, että missä ne GTO:n myyjät niissä antamissani linkeissä valehtelivat?
     
  14. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei tietenkään voi yleistää noita myyjiä. Pari mätää omenaa saa tuon hinnan kipuamaan korkealle kaikkienkin korttien osalta.

    Noiden antamiesi linkkien takana on varmastikkin rehellisiä kauppamiehiä.

    Valehtelulla tarkoitan sitä että jos ensin lukee vaikka yhden asian ilmoituksen tuosta huutonetin palstalta jossa syötetään pajunköyttä, niin alkaa heräämään mielenkiinto. Sitten kun tuolee vaikka tänne hiukan katsomaan keskusteluita, niin eräs nimeltämainitsematon hehkuttaa sitä korttia maasta taivaisiin.

    Toisinkin päin voi tapahtua. Eli joku miettii näyttiksen ostoa, ja tulee katsomaan tänne mikä kannattaisi ostaa, niin taas se apila mesoaa gto:n ylivertaisuudesta. Sitten mennään sinne huutonettiin ja maksetaan 300€ siitä näyttiksestä kun se on niin hyvä kun sitä kehutaan joka näyttis threadissa ad:ssakin.
     
  15. apilas

    apilas Guest

    Miten h_lve_tissä voi käydä noin, jos minä yksin puhun GTO:n puolesta ja tusinan verran muita henkilöitä sitä GTO:ta vastaan? Onko tilasto matikka jussi hallussa? 1\13 GTO:n puolesta ja 12\13 GTO:ta vastaan eli HALOO mitenköhän tuossa sinun esimerkissä todellisuudessa tulee käymään! Sellainen joku tänne eksyy niin ei ainakaan osta GTO:ta, kiitos teidän!
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 24.04.2007
  16. apilas

    apilas Guest

    Aivan, eli he ovat pistäneet kortilleen hinnan reilusti alle 200€:n eli onko heidän vikansa, jos tusinan verran porukkaa taistelee heidän myymistään korteista ja hinta kipuaa vaikka 240€:eek:on? EI OLE! Vaan kyseessä on aivan rehellinen huutokauppa! Eli mikä ihme suo jussi riepoo? Tahdot vain väkisin haastaa riitaa ja trollaat täällä jonnen joutavista asioista :(
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 24.04.2007
  17. widetrak

    widetrak Guest

    mikä ihme tuosta gto:sta teki niin kuuluisan?
    se oli vain joku ihmeen 7900 gtx hössötys mutta alemmat kellot.
    hah katsotaanpa vain että tuo 7900 gtx häviää uusissa tulevissa peleissä atin vastaaville näyttiksille johtuen tehottomasta renderöinnistä (24 kpl)
    joita atin vastaavilla korteilla on 2 kertaa enemmän(48 kpl)
    tosin tällä hetkellä ei vielä ole sellaista peliä jossa shadertehoilla on suuri merkitys.mutta kohta tulee.
    eli jos budjetti on 200-300e niin 7900 sarja pitää unohtaa.
    x1950 xt tai 8800 gts on sen hintaluokan parhaimpia vahtoehtoja

    lopuksi

    budjetti 150e= x1950 pro
    budjetti 200e= x1950 xt
    budjetti 250-300e= 8800 gts 320 mb

    Molekyylien laskostumista simuloivasta hajautettuun laskentaan tarkoitetusta FoldingHome -ohjelmasta on julkaistu betaversio, joka hyväksikäyttää ATI Radeon X1900-sarjan 3D-kortteja. Laskennassa hyödynnetään X1900-sarjan GPU-piirin 48 pixel shader -yksikköä, jotka nostavat laskentatehon 20-30 kertaiseksi nykyisiin tietokoneprosessoreihin verrattuna. Tuki Radeon X1800 -korteille on tulossa noin kuukautta myöhemmin, mutta suorituskyvyn on arvioitu jäävän noin puoleen tai kolmasosaan X1900-sarjan korteista. Nvidian valmistamille piireille tukea ei toistaiseksi ole tulossa niiden poikkeavan arkkitehtuurin vuoksi.

    x1800 sarjassa 16 yksikköä
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 24.04.2007
  18. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No varmasti joku katsoo että joku täällä sitä hehkuttaa joka vitun ketjussa, niin varmasti alkaa miettimään että olisiko se sittenkin hyvä.
     
  19. Demus

    Demus Regular member

    Liittynyt:
    12.01.2007
    Viestejä:
    300
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No sittenhän semmoinen henkilö ei osaa harrastaa lähdekritiikkiä... ja siten voi ostaa mun puolesta sen GTO:n vaikka 1000€:lla.

    Olemme täällä vain auttamassa parhaamme mukaan ja enpä mene väittämään, että osaan aina itsekään antaa juuri sen parhaan neuvon.

    Ja mitä tulee noihin ylihintaisiin GTO:ihin: Jos minulla olisi semmoinen tai mikä kapine tahansa... tottakai yrittäisin myydä sen mahdollisimman kalliilla. Kyllähän pyytää aina saa mitä tahansa... tyhmä on silloin se ostaja joka ei viitsi ottaa asioista selvää (mm. hinta/laatusuhdetta). Eli jos GTO menee kaupaksi yli 200€:lla, miksi myydä halvemmalla? En itse ainakaan alentaisi hintaa minkään omatunnon tuskan takia. Kaverit on sitten asia erikseen.

    Vaikka apilas suoltaakin sitä paskaa 100 sanaa sekunnissa, en siltikään ymmärrä tommosia hyökkäyksiä häntä vastaan (varsinkin kun hän ei ole yrittänyt tyrkyttää sitä omaa GTO:taan kellekään).
     
    Viimeksi muokattu: 24.04.2007
  20. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuo oli vaihteeksi apilaksen ensimmäinen viesti tähän ketjuun.

    Myönnän kyllä että tämä on aivan suora hyökkäys häntä kohtaan. Ja tämä on sen takia koska hän tulee neuvomaan asioita päin persettä, ja asioista joista ei edes tiedä mitään. Tätä on kestänyt jo pitkän aikaa (useita kuukausia), ja nyt alkaa pikkuhiljaa vituttamaan.
     
    Viimeksi muokattu: 24.04.2007
  21. apilas

    apilas Guest

    Mitäs jos nyt vedetään henkeä ja rauhoitutaan. Olkoon nyt sitten mikä näyttis tahansa kenenkäkin mielestä paras ja myyköön jokainen huuto net:ssä komponenttejaan sillä hinnalla kun luulee saavansa ne kaupaksi.
     

Jaa tämä sivu