1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Huono on Markki karkki tulos...

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi FORWARD 26.03.2022.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    CPU testi :15459 ja näyttis testi: 14331! Eikös tämä nyt ole huono alla olevalle koneelle?
    Uudet ajurit ovat ja kaikki! Testattu Time Spy ohjelmalla, joka on 3DMarkki ohjelma ja jossa testataan CPU myös kunnolla. Tuo oli paras tulos näyttikselle. CPU,lle tuo oli ihan hyvä tulos, mutta näyttikselle ei, koska nehän pitäisi olla tasoissa tuo i9 12900K(Alder Lake) ja Nvidia 3070 Ti. Vai?

    Outo homma! Ja ei minun mitää leuhkia tarvitte, kone on riittävä kaikkiin toimintoihin. Näitä ketjuja on täällä ihan vaikka suuren laivan ruuman täytteeks jo muutenkin. Mutta kun vaaditaan uutta wanhan sijaan, niin kyllähän se passaa. Tässä on. Ongelmana on siis epäsuhta, ei mikään muu. Kone puhuu puolestaan, ei minun tarvitse. Paras ei tarvitse puolesta puhujia tai selityksiä...

    Tahtoo karkkia lisää ja KAIKILLE tasapuolisesti!
     
    Viimeksi muokattu: 26.03.2022
  2.  
  3. A-M

    A-M Member

    Liittynyt:
    05.10.2017
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    18
    Valitsit tuolle prosessorille mopo näyttiksen, vaihda tehokkaampaan.
     
    FORWARD kiitti tästä.
  4. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Siis...mitä? Anteeksi kuinka? Tuo on 3070 TI näyttis. Siis TI.
    Ja mikähän olisi tehokkaampi kuin ti...3090? Olisiko se riittävä?

    Sitten on taas se ongelma, että Inteliä on vielä parempiakin ja tehokkaampia markkinoilla! Mikä niitä sitten vastaa Nvidialla?
     
    Viimeksi muokattu: 26.03.2022
  5. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    FORWARD kiitti tästä.
  6. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Niinkö? Milloin ne ovat? Sanoit..."ovat harvoin".

    Kuten minulla vai? Eli jos hankin 3090 näyttiksen, niin tulos menee katosta läpi? Niinkö?
    Hyvä on. Tahdon vain tasapuolisen koneen, jossa mikään osa ei ole pullonkaulana ja kaikki osat ovat yhtä tehokkaita. Nyt näyttis onkin mopo. Sitäkö sinäkin sanot?
     
  7. A-M

    A-M Member

    Liittynyt:
    05.10.2017
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    18
    Et ikinä tule saamaan sitä balanssiin eri ohjelmilla, toiminnoilla tai pelillä, jotka kuormittavat eri komponentteja omalla tavallaan.

    Seuraavasta johtuu sanonta "Harvoin":
    Toiset ohjelmat ovat prosessori painotteisia, toiset taas näytönohjain painotteisia. Voit laittaa laitteisiin rahaa vaikka miten paljon, niin koskaan et saa niitä täysin tasapainoon kaikilla eri toiminnoilla.

    Nyt olisi syytä ottaa järki käteen ja voisit kertoa, mitä sillä koneella teet.
    Yleensä koneen kasaamisessa tärkein huomioon otettava asia on se, mitä sillä pääasiassa tehdään.
    Kerro siis, mihin käyttöön pääasiallisesti olet koneen hankkinut.

    Edit: Perusasiat kannattaisi selvittää jo ennen kalliiden osien hankintaa...
     
    Viimeksi muokattu: 27.03.2022
    FORWARD kiitti tästä.
  8. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    No voi sentään!

    Siis kaikki ovat tälläisiä? Eikös koodaajat ole koodanneet ohjelmia, jotka rasittavat kumpaakin yhtä paljon? Ok.

    Järki käteen? Otin ja on kädessä. Vai tältä se näyttää? Kappas vain...;)
    Niin, siis tietokone: "Tietokoneella tarkoitetaan yleensä yleiskäyttöistä laitetta, joka on tarkoitettu suorittamaan monenlaisia tietojenkäsittelytehtäviä.".Tälläinen on tietokone.

    Itse teen tuon määritelmän mukaisesti monenlaista koneellani eli mm. BOINC ohjelmistoa suoritan, kun konettani en muuhun käytä ja muuten kirjoittelen kaikenlaista, kuten tähän nyt vastausta. :).
    Olen netissä, surffailen, pelaan, simulaatioita, katson TV:tä, Netflixiä, You Tuben videoita, toisella näytöllä on useimmiten nettikameroiden kuvaa kahteen satamaan yhtä aikaa päänäytön tapahtumien kanssa, kuvankäsittelyä jne.
    Kone on myös tulevaisuuteen sijoitus eli mitä sitten teen...? En tiedä vielä, joten en voi selvittää mitään, koska kaikki on auki. Kaiken pitää toimia koneella. Siinä kaikki...

    Tietenkin siinäkin on rajansa! Supertietokoneet ovat tietty eri juttuja, mutta paras ei supertietokone, tietenkin, sillä vain paras on kyllin hyvää...
     
    Viimeksi muokattu: 28.03.2022
  9. lyyri

    lyyri Senior member

    Liittynyt:
    19.04.2017
    Viestejä:
    2,356
    Kiitokset:
    731
    Pisteet:
    123
    Jos vain paras on kyllin hyvää niin luonnollisesti 3080, 3080ti, 3090, 3090ti ovat parempia. Tuolla prosessorilla näytönohjain ei tule pullonkaulaksi.
     
    FORWARD kiitti tästä.
  10. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Eikös tuolla prosessorilla juuri näytönohjain tule pullonkaulaksi, vai mitä minä en nyt ymmärrä?
     
    Viimeksi muokattu: 01.04.2022
    FORWARD kiitti tästä.
  11. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,520
    Kiitokset:
    229
    Pisteet:
    93
  12. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Aina on rajat olemassa! Hintarajat nimittäin.
    Voi kysyä, onko järkeä ostaa koko tietokoneen hintainen näyttis. Vastaus on: Ei ole. 1000 euroa on yläraja.
    Ja sitten nuo "metrin" mittaiset näyttikset, mihin ne mahtuvat? Tämäkin on jo aivan siinä ja siinä, että mahtuu. Taakse ei mahdu perinteisiä kovoja, vaan ne ovat van siinä powerin yläpuolella. Ja poweri, sehän pitäisi heti vaihtaa johonkin 1500+ W malliin! Ei kiitos.

    Ei tulekaan, mutta järki on kädessä. Joskus ainakin ja rajat ovat olemassa.
    Saako edes 3090Ti mallia mistään?
     
  13. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    CPU ei tulisi pullonkaulaksi, vaikka mitä järjetöntä metrin halkoa sisään lykkäisi. Näyttis on NYT pullonkaulana...näin sen ymmärsin tai väärinymmärsin...;)
     
  14. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Jep, nyt tuli asiaa-Tämä on paras. Vihdoinkin ymmärsitte.
    Intel on paras, Nvidia on paras ja nuo mallit, jotka ovat koneessani, ovat parhaita. Ei siinä mitään.
    Olen testaillut tässä ja hyvin kestää CPU kuormaa. 3 selainta ja joku 100 sivua auki. Ei mitään ongelmaa. 4 vrk oli BOINC rasittamassa 100%:n tehoilla prossua, se kesti, vaikka lämmöt 100 astetta! On tämä Intel uskomaton.

    Näyttistä en pahemmin ole vielä testaillut, mutta nämä pelit, mitä pelaan ovat pyörineet aivan loistavasti. Mutta en tiedä, mikä peli kunnolla rasittaisi näyttistä juuri nyt, 01.04.2022. 3dmarkki ei rasittanut juuri lainkaan ja ei mitään ongelmia ollut.
     
  15. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Ei voi kehaista, että parasta mitä saa. ;)
     
    FORWARD kiitti tästä.
  16. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    No, parasta mitä saa kuitenkin järki kädessä. En minä tiedä, saako 3090Ti mallia mistään ja jos saisi, mitä pelejä tai muita simulaatiota tms. tuohon tarvitaan, jotta kaikki teho siitä saadaan irti? En tiedä yhtään.

    Prossuun olen itse tyytyväinen tähän mennessä. Se pystyy todelliseen moniajoon ja siis monta ohjelmaa yhtä aikaa ajaa noin vain. Nytkin en edes tiedä, montako ohjelmaa on käynnissä. Muisti ei myöskään lopu kesken, kuten moneen kertaan edellisessä koneessani. Ja se on Intel...;).
    Joten kyllä kovin kone tämä on, mitä minulla on koskaan ollut eli paras siis minulle...
     
  17. lyyri

    lyyri Senior member

    Liittynyt:
    19.04.2017
    Viestejä:
    2,356
    Kiitokset:
    731
    Pisteet:
    123
    Siis joo ajatus katkennut ilmeisesti jossian kohtaa viestiä. Niinkuin viestin että voi ostaa minkä vaan prosessori ei tällä hetkellä markkinoilla olevilla näytönohjaimilla pullonkaulaksi piti sanomani.:D
     
  18. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Siis 3090 Ti mallin myös?
     
  19. Dorth3

    Dorth3 Regular member

    Liittynyt:
    20.09.2009
    Viestejä:
    182
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    On kyllä semmoista ajatuksenvirtaa, että oksat pois. Mikä on siis punanen lanka aloittajalla? Nuo sinun viestit on aforismeja ja kummallisia toteamisia, mitkä eivät liity varsinaineen kysymykseen (jos semmoinen tosiaan on) juuri ollenkaan.

    Eikä ole ensimmäinen kerta...kaikella kunnioituksella.

    Ketju lukkoon, kiitos.
     
  20. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Pitää ollakin. Sehän on siinä alussa eli Huono Markkikarkki tulos. Leuhkin koneellani, siinä se!

    Ei liity ei.
    Asia tuli jo käsiteltyä...

    Ei ole tietenkään. Näitä löytyy kyllä minulta vaikka kuinka. Ei teidän tarvitse pelätä, että loppuvat. Täältä pesee...

    Minun puolesta käy mainiosti...
     
  21. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Mitä ihmeen uhoa pidät täällä?
    Keskustelu suljettu.
     
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu