1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Huawei E1820 nettitikulla wiin nettiin?

Viestiketju Wii -osiossa. Ketjun avasi raasuli 15.11.2010.

  1. raasuli

    raasuli Member

    Liittynyt:
    08.05.2008
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko mahdollista?
     
  2.  
  3. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Ei suoraan kytkemällä, mutta hieman kiertäen onnistuu. Yksi vaihtoehto on hankkia 3G-reititin, johon tikku kytketään ja siitä jaetaan wiille. Toinen vaihtoehto on kytkeä se tikku koneeseen, josta laitetaan netin jako ja koneesta piuha wiille.

    Eli;

    Hujawei -> Reititin -> Tietokone ja Wii

    tai

    Hujawei tietokoneeseen -> piuha Wiille ja netin jako päälle.

    Jälkimmäisen huono puoli on se, että tietokone täytyy olla päällä kun käyttää tuota Wiitä netissä.
     
  4. raasuli

    raasuli Member

    Liittynyt:
    08.05.2008
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos näihin luottaen uskon, että jotain saa aikaan.
    edit. Eipä tunnu onnistuvan jälkimmäinen vaihtoehto siis en jotenki saa wiitä nettiin. :S
     
    Viimeksi muokattu: 16.11.2010
  5. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Mitä olet yrittänyt ja mihin homma kaatuu?
     
  6. raasuli

    raasuli Member

    Liittynyt:
    08.05.2008
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaksipäinen usb-johto on kiinni wiissä ja tietokoneessa. Myös huawei kiinni tietokoneessa.
    Hommahan kaatuu siihen että wii ilmoittaa connect testistä,että access points not found.
    Vaikka mielestäni nettiyhteyden jakopäällä. :S
     
  7. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Laitat sen Wiin tietokoneeseen kiinni verkkokaapelilla (RJ45) ja jaat sen mokkulayhteyden. IP-osoitteet voi joutua laittamaan manuaalisesti tietokoneelle ja Wiille.
     
  8. kimpe1985

    kimpe1985 Member

    Liittynyt:
    18.11.2010
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse suosittelisin laitetta joka jakaa mokkulan langattomasti niin tietokoneille kuin wiillekkin (ja muille wifi laitteille). Parhaimmillan laite maksaa noin 50€ ja on plug and pray. Kun taas wiin network adapteri (langallinen verkko laite) maksaa noin 25€ ja käyttö tarkoituksia on tasan yksi. Ja vaatii aika paljon näpräämistä että saa sen toimimaan luotettavasti. Lisäksi tällöin täytyy olla wiit ja tietokoneet päällä ja yleensä vielä niin että tietokoneen täytyy olla valmis ja yhteyden päällä ennen kuin wii startataan... Lisäksi on olemassa myös Nintendo Wi-Fi USB Connector joka osaa jakaa tietokoneen netin nintendolle(tulee kiinni tietokoneen usb-väylään). Itselläni ei ole laitteesta mitään kokemusta enkä nyt löytänyt hintaa tai jäälleen myyjää ko. laitteelle.
    Joten summa summarum suosittelen lämpimästi mokkula 3g reititintä. En tiedä saako täällä mainostaa miten paljon mitä laitteita,mutta yv:llä voin kertoa lisää laitteista ja niitä myyvistä paikoista.
    t:kimmo
     
  9. raasuli

    raasuli Member

    Liittynyt:
    08.05.2008
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos näistä sain wiin nettiin! Lan adapter kiinni wiihi sitte RJ45 kaapeli lan adapterii ja tietokoneesee myös nettitikku tietokoneeseen ja nettiyhteyksien jako niin toimii.
     
  10. Joni_m

    Joni_m Guest

    Mites toi netin jaon päälle laittaminen tapahtuu? Mulla on ikkuna7
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.12.2010
  11. Mike1982

    Mike1982 Guest

    Itse käytin vielä halvempaa vaihtoehtoa elikkä mokkula tietokoneeseen kiinni ja tietokone rj45 kaapelilla vanhaan adsl modeemiin jossa wlan. ei maksanut mitään ja kaikki toimii. On muuten harvinaisen hyvä toi e1820 mokkula harmi vaan, että siihen ei taida vielä olla lisäantenneja.
     
  12. jokujokula

    jokujokula Member

    Liittynyt:
    24.03.2011
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt tähän samaaan syssyyn että mulla on kans toi e1820 ja haluun Wiin nettiiin eli mä oon ny wii päällä ja mokkula yhdistetty nettiin
    Muuten mistä löydän ssid:n?
     
  13. jokujokula

    jokujokula Member

    Liittynyt:
    24.03.2011
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli reititin vaaan jakaa yhteyden ja Wii ottaa sen ei siis tartte mitää connektoreita?
     
    Viimeksi muokattu: 25.03.2011

Jaa tämä sivu