Mulla on ollu 1 Compaq (Eli HP) ja 2 HPn kannettavaa ja ei ole muuta kuin huonoja kokemuksia niistä. Nyt tuli sitten hankittua Acer Ferrari 5000 ja kyllä toimii
Mulla on ollut vuoden yksi Acerin taatusti halvimpia koneita (tais olla poistomyynnissä 700 erkkiä) ihan kokopäiväkäytössä (pöytäkonetta ei ole) ja ikinä ole ollu mitään vikaa. Mitä oli ohjelmia mukana olen kaikki vaihtanu toisiin, mielestäni parempiin. Että sen puolesta en antaisi niille valmiille ohjelmille paljonkaan painoarvoa. Tyytyväinen olen ollut muuten itse koneeseen, ei tosiaankaan kertaakaan ole takunnut mitenkään. Kaverin HP on mielestäni ihan leikkikalu vaikka maksoi 300 euroa enemmän eikä siihenkään hintaan mitään worksejä saanut. Olen siihen jotain asennellut niin hermo menee kun se on niin hidas vaikka pitäs olla paremmat vermeet sisuksissa kun mun halpa-Acerissa. Hidastelu voi tietysti johtua monesta syystä. Mutta koneella on kuitenkin ikää vain puoli vuotta.
No jos kokemuksia listataan niin eka hp:n läppäri on nyt 6 kk vanha ja nyt sitten hajos näytönohjain eikä kolmeen viikkoon ole tullut takuusta takaisin.. (huom! näyttis hajos suoraan työpöydällä, kuin salama kirkkaalta taivaalta) Oli viho viimeinen hp:n läppäri meidän taloudessa.
Mitenkäs tuon Ylen tekstitysjutun kävi: Toimiiko näissä HP:n läppärien sisäisissä digi-virittimissä ylen tekstit ? Mukana tulevalla softalla / jollain muulla softalla ? Erityisesti kiinnostaa Pavilion dv6544, mutta voisi kuvitella tilanteen olevan saman kaikissa uudehkoissa malleissa.
No tähän on allekirjoittaneen vaikea mitään sanoa, koska en oo saanut tuota viritintä näyttämään kuvaa, en Vaasassa enkä Kuopiossa (lukuunottamatta muutamaa ruotsalaista kanavaa Vaasassa). Asun kaapelitaloissa kummallakin paikkakunnalla, joten ei ainakaan tuo HP:n pikkuanteeni riitä nappaamaan mulle signaalia.
IT-sekatyöläisenä olen ollut yleensä tyytyväinen HP:n läppäreihin, mutta nyt tämän vuoden aikana on tuntunut että laatu on laskenut kuin lehmän häntä. Kolme konetta viidestä jotka hankittu on ollut takuuhuollossa milloin mistäkin syystä. Acereista ei ole moneen vuoteen kokemusta, mutta ne pari mitä joskus hankittiin niin joutivat pian paperipainoiksi. Mikähän mahtaa IBM:n laatu nykyään olla (tietääkö kukaan). Hyviä kokemuksia vanhoista, mutta en tiedä nykytilasta. Mäkki ei ainakaan minulle ole vaihtoehto, sillä käyttämäni ohjelmistoympäristöt ei siinä pyöri.
Mullakin on acer aspire 3102. Kun säätää koneen tehot täysille, niin kone kyllä toimii nopeasti, mutta kaikki pelit ja muut isommat sovellukset pätkii. Kun säätää acerin valikosta tehot minimille, niin pelit ja muut sovellukset toimii paremmin. Tosin perus ohjelmat ja kone käynnityy huomattavasti hitaammin. Esimerkiksi youtuben videot toimivat ainoastaan minimi tehoilla, kun taas jotkut muut ainoastaan jos tehoja nostaa. Joutuu säätelee koneen tehoja käyttötarkotuksen mukaan. Ota siitä nyt sitten selvää. Muuten ihan toimiva kone.
Tämmöistä acerin Travelmate 5720G olen katsellut. Kone tulisi työ/hupi käyttöön, eli joskus pelailen koneella. Miten hyvin kyseisessä (Intel Core2 T7300, ATI Mobility Radeon X2500) koneessa mitkäkin pelit pyörivät? Parempaakin peliystävällisempää konetta saa suositella, jos hintaero ei ole päätähuimaava. Edit. Huomasin tuossa MSI:ltä vielä tehokkaammalla näytönohjaimella varustetun koneen (nVidia GeForce 8600M GT, 512Mt VRAM) Kumpi siis soveltuu paremmin käyttööni? Miten nuo MSI:t muuten kestää/toimii yms.? Tässä vielä MSI:hin linkkiä: http://www.kannettavatietokone.fi/tuotteet/GX700P-026NE.html