1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

HP Pavilion dv5 käynnistysongelma

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi IlonaT 05.10.2011.

  1. IlonaT

    IlonaT Member

    Liittynyt:
    06.05.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    HP Pavilion dv5

    Käynnistettäessä vilkuttaa välillä kerran ja välillä kaksi kertaa numlock ja capslock valoja. Näyttö pimeänä.

    - about 3 vuotta vanha läppäri
    - akku ei ole käytössä

    Tapahtui aiemminkin näin, annoin koneen olla pari viikkoa ja sitten vaan käynnistelin sitä niin alkoi yhtäkkiä toimia. Sen jälkeen lähes joka kerta käynnistettäessä vilkutellut noita, mutta mennyt muutaman käynnistysyrityksen jälkeen kuitenkin Windowssiin.

    Sammutin koneen viimeksi ihan tavallisesti. Nyt olen käynnistellyt lähemmäs 50 kertaa uudestaan ja uudestaan, mutta sama vilkuttelu jatkuu. Olen koittanut napata biossin patterin irti, muistikammat irti (ja käynnistin) ja kovalevyn irti. Ja olen koittanut pitää virtanappia pohjassa sen 30 sekuntia.

    Lukaisin netistä

    LEDs blink 1 time - CPU not functional
    LEDs blink 2 times - BIOS corruption failure

    Ja, että pitäisi BIOS päivittää. Mutta miten sen päivittää, jos en pääse edes sinne BIOSsiin asti?
     
  2.  
  3. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
    Jos saat vinukan käynnistettyä niin tuolla on bios ja ohje miten biosin päivität.
    Ps. 100 % varmuutta ei ole että se onnistuu.

    http://www.quicklydownload.com/drivers/bios/hp-pavilion-dv5-notebook-winflash-bios/74306
     
  4. kaketus

    kaketus Member

    Liittynyt:
    24.09.2011
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kuulostaa kyllä emolevyvialta
     

Jaa tämä sivu