1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

HP pöytäkone harkinnassa

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi rka12 09.02.2019.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. rka12

    rka12 Member

    Liittynyt:
    11.12.2018
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    8
    Siis mikä ihmeen trolli?

    Samde: "Täytyy sanoa, että naurettavan uppiniskaista. Mutta eipä näitä trolleja kannata ruokkia, eihän. :rolleyes: Irroita samalla SSDn piuha niin ei tarvitse foorumille tulla takaisin" ;)

    Sitä en tiennyt, että täällä lähinnä annetaan neuvoja, kuinka koota kone eikä kommentoida valmiiksi koottuja.
    Ja mitä uppiniskaisuutta, minä moneen kertaan kerroin, että etsin konetta kevyeen surffailuun enkä silloin
    ala mistään osista kokoamaan. Kertaakaan täällä ei kommentoitu, että ehdottamani kone kyllä riittää
    ihan hyvin sutffailuun ja esim. tarjottu jotain valmista toista vaihtoehtoa.
    Mutta kuten sanoin, en tiennyt, että täällä keskitytään koneiden kokoamiseen osista.
    Ja mitä nauramista siinä on jos poistin kovalevyn käytöstä kun tulen ilman sitä toimeen?
    Levy vain oli mukana koneessa. Tähän saakka olen ollut tytyväinen, nopeus
    riittää hyvin eikä mitään ongelmia ole ollut.
    Samde vois katsoa peiliin ja miettiä mitä kirjoittelee.
     
  2.  
  3. PerttiGG

    PerttiGG Active member

    Liittynyt:
    22.04.2017
    Viestejä:
    452
    Kiitokset:
    123
    Pisteet:
    53
    Vaikka koneella vain surffailisi niin silti se kannattaa kasata. Mikset muka rupeaisi mistään osista kasaamaan?
     
  4. rka12

    rka12 Member

    Liittynyt:
    11.12.2018
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    8
    Niin kuin sanoin, niin olen sitä mieltä, että kyllä valmiistakin koneista löytyy hyviä ratkaisuja.
    Yhden koneen olen koonnut Jimmsillä ja sekin oli ihan ok.
    Nyt ostamani Lenovo on nopea eikä vielä ole mitään moitittavaa.
    Ja sen verran ikää, että haluan valmiin ilman pohdiskeluja osien sopivuudesta kokoonpanoon,
    siitähän täytyy tehdä tasapainoinen, että osat toimii kuten pitää, teholtaan jne.
    Täältä siihen varmaan saa hyviä neuvoja.
    Tulin tänne, kun edellisen koneen käynnistyminen hidasteli ja Henna auttoi minua todella paljon,
    tehtiin eri testejä koneelle jne. Lopulta sitten vika olikin näytössä, joka hetkittäin pätki.
    Olen ollut ATK tehtävissä parikymmentä vuotta, joten tiedän keskivertoa enemmän koneista,
    vaikka itse komponenttien kanssa en ollut tekemisissä, vaan ohjelmistojen suunnittelussa.
    Ja onhan tämäkin vastaanotto täällä, trolli, poista johto ssd:stä, häivy täältä. Eipä juuri voinut uskoa.
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    Nimestään huolimatta tämä "Uutta tietokonetta ostamassa" -keskustelu on keskittynyt vain erillisistä komponenteista koottaviin tietokoneisiin eikä valmiisiin pakettikoneisiin. Se näkyy (tällä kertaa liiankin kärjistyneesti) myös keskustelijoiden ajatustavasta. "Joka härjillä kyntää se härjistä puhuu."
    Pahoittelen omasta puolestani ikävää kokemustasi palstasta.
     
  6. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Ihan kiva, että auttoi, mutta tällä foorumilla ei ole Henna nimista käyttöjätiliä.
    Kannattaa miettiä, sinä trollauksen aloitit, joten voit lopettaa sen myös. Nyt kun kokemuskortinkin jo vedit esille, mutta ei se asiantuntemusta lisää.
     
  7. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    Se "Henna" oli kai "Nanna_86".
     
  8. rka12

    rka12 Member

    Liittynyt:
    11.12.2018
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    8
    Ei voi olla totta. Siis ketju oli:
    Windows 10 käynnistys hidas
    Juuri noin, Nanna, muistin väärin ja tarantellakin kommentoi siinä ja nyt huutaa minua trolliksi.
    Mikä tätä foorumia vaivaa?
     
  9. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,774
    Kiitokset:
    1,237
    Pisteet:
    223
    :rolleyes:

    Jos taas halusit tulla kertomaan, sen kuinka hyvän pakettikoneen olet ostanut/käyttänyt/nähnyt/ajatellut ostaa ja haluat kuulla muiden mielipiteen siitä kuinka hyvä ostos se on ja että sillä käy internetin selailu kivasti, on tämä väärä osio.
     
  10. rka12

    rka12 Member

    Liittynyt:
    11.12.2018
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    8
    Ei, vaan alun alkaen kysyin, onko miettimäni HP:n kone ok surffailuun, mutta tämä on siis väärä osio siihen.
    Sitä vain en uutena käyttäjänä huomannut, tietysti jos olis lukenut osion ohjeet, mutta eipä tullut luettua.
    No jätän teidät rauhaan ja etsin foorumin, jossa voi kysyä pakettikoneista, jos joskus neuvoa tarvitsen.
    tarantella: "Nyt kun kokemuskortinkin jo vedit esille, mutta ei se asiantuntemusta lisää."
    Onhan tuokin kommentti törkeä, sanoin vain, että tiedän keskivertoa enemmän koneista, mutta
    en väittänyt olevani asiantuntija.
    Kyllä jäi huono maku foorumista.
     
  11. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Ei kone, eikä asia enää jankkaamalla parane, joten varmaan aika lopettaa.
    Suljetaan keskustelu.
     
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu