1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

HP Laserjet M110w

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi Timojii 28.06.2022.

  1. Timojii

    Timojii Newbie

    Liittynyt:
    28.06.2022
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Hei
    Ostin reilu kuukausi sitten HP LaserJet M110w-tulostimen. Asensin laitteen ohjeiden mukaisesti ja kaikki toimi hyvin. Nyt yhtäkkiä eilen HP Smart alkoi ilmoittaa, että asennus on kesken (ei kuitenkaan kerro, miten asennus on kesken). Tulostaminen ei onnistu ja tulostimessa vilkuttelee punainen huutomerkkivalo. Yritin kytkeä myös usb-kaapelin tietokoneen ja tulostimen väliin, mutta ei auttanut. Yritin myös poistaa kaikki tulostimeen liittyvät asennukset tietokoneelta ja asentaa uudestaan, mutta lopputulos on sama. Tietokoneen käyttöjärjestelmänä on Windows 10. HP:n tukipuhelimen tyyppi ei osannut auttaa. Osaisiko joku täällä vinkata, mitä kannataisi yrittää seuraavaksi?
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    8,698
    Kiitokset:
    1,129
    Pisteet:
    243
    Minulle tuli viikonloppuna jotain päivityksiä Windows Updatesta Windows 10:iin, joten tuli mieleen, että olisikohan joku Windows-päivitys sotkenut tulostinasennuksen koneellasi. Ennen oli tavallisempaa, että päivityksen jälkeen joku ajuri ei enää toiminut, mutta nykyisin niin ei ainakaan yleisesti tapahdu. Tuo ilmoitus "asennus on kesken" voisi mielestäni viitata ajuriongelmaan. Jos palautuspisteet ovat käytössä, voisi kokeilla tietokoneen järjestelmän palauttamista lähellä olevaan palautuspisteeseen.

    Tuossa on HP:n asennusohjeet, joiden mukaan voi kokeilla tulostinohjelmiston uudelleen asennusta, ellet ole jo niitä kokeillut:
    HP LaserJet-tulostimet - Tulostimen ohjelmiston asentaminen ei onnistu (Windows) | HP®-asiakastuki
     
  4. FiveBridges

    FiveBridges Senior member

    Liittynyt:
    12.12.2014
    Viestejä:
    3,505
    Kiitokset:
    663
    Pisteet:
    123
    Oletko katsonut --> Ohjauspaneeli --> Laitteisto ja äänet --> Näytä laitteet ja tulostimet
    --> Laita tulostimeen virta päälle --> Klikkaat tulostimen kuvaa --> Tulee tulostimen tiedot.

    Jos siellä on kaikki ok,niin silloin voi viimeiset win päivitykset sotkea asiaa.
    Tulostin ohjelmistot / ajurit sekoillee.

    Itselleni tuli keväällä win 10 päivityksiä,joka kadottivet Brother tulostimen
    kaikki tulostin tiedot ja ajurit bittiavaruuteen.
    Piti pistää kaikki tulostinasetukset uusiksi,niin sai taas toimimaan.
     
    Viimeksi muokattu: 29.06.2022
  5. Timojii

    Timojii Newbie

    Liittynyt:
    28.06.2022
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiitos vastauksista.
    Tarkastin koneen päivityksistä, että viime päivinä ei ole tullut uusia Windows-päivityksiä. Päivitin ajurit, mutta ei auttanut. HP:llä on joku HP Smart, millä pitää ilmeisesti tulostin asentaa, ja se herjaa tuota "tulostimen asennus on kesken" ja tosiaan punainen huutomerkki vilkkuu tulostimessa. Yritin myös poistaa kaikki tulostimeen viittaavat ohjelmat ym. koneelta ja asentaa tulostimen uudelleen, mutta ei auttanut. Soittelin uudelleen HP-tukeen ja siellä epäiltiin, että HP Smartista löytyvästä HP Web Services -kohdasta voisi löytyä vika. Sieltä jotain klikkailtiin puhelun aikana ja kone alkoi etsiä jotain sanoen "Enabling Web Services. This process may take several minutes." Odottelin melkein tunnin, mutta mitään ei tapahtunut, joten keskeytin etsinnän. Olisikohan auttanut, jos olisin odottanut vielä toisenkin tunnin...
     
  6. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    8,698
    Kiitokset:
    1,129
    Pisteet:
    243
    Tarkistitko tuon, onko sopivaa palautuspistettä käytettävissä? Se olisi helpoin tapa, koska kone + tulostin ovat toimineet viikonloppuun saakka.
     
  7. FiveBridges

    FiveBridges Senior member

    Liittynyt:
    12.12.2014
    Viestejä:
    3,505
    Kiitokset:
    663
    Pisteet:
    123
  8. Timojii

    Timojii Newbie

    Liittynyt:
    28.06.2022
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Juu, kokeilin 26.6. muodostunutta palautuspistettä (oletan, että ehkä tuolloin tulostin vielä toimi). Ei auttanut. Tulostimessa vilkuttelee edelleen punainen huutomerkki ja on offline-tilassa. Nuo HP Smart -sivut, joista FiveBridges laittoi linkit, on pyöritetty läpi jo moneen kertaan eivätkä auta. Vanhempaa palautuspistettä ei löydy. Olisiko syytä nyt perua tuo palautuspisteen käyttö?
     
  9. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    8,698
    Kiitokset:
    1,129
    Pisteet:
    243
    Jospa ongelma onkin itse tulostimessa eikä Windowsissa? Jospa tulostimen palautus tehdasasetuksiin auttaisi. HP on minulle tuntematon, joten ohjekin tuntuu oudolta, mutta ehkä sinä tiedät, mistä on kyse, kun vaatii yhteyttä tuohon Embedded Web Serveriin:

    Restore the factory-set defaults Restoring the factory-set defaults returns all of the printer and network settings to the factory defaults. It will not reset the page count. CAUTION: Restoring the factory-set defaults returns all of the settings to the factory defaults, and it also deletes any pages that are stored in the memory. 1. Open the HP Embedded Web Server. See Access the Embedded Web Server (EWS). 2. On the System tab, click Service. 3. In the Restore Defaults area, click the Restore defaults button. The printer automatically restarts.

    Edellinen sivulta 36 tuosta ohjeesta:
    HP LaserJet M109-M112, M109a-M112a series User Guide

    Edit. Access the Embedded Web Server (EWS) -linkki ei näy em. viestissä linkkinä, mutta sen se löytyy samaisen ohjeen sivulta 21 kohdasta Configure your printer.

    Kattavat ohjeet EWS:n avaamiseen:
    Käytä HP-tulostimen Embedded Web Server (EWS) -palvelinta | HP®-asiakastuki

    Edit2. Huomasin vasta nyt tuon kysymyksen:
    Jos palautuspisteen jälkeen oli tehty joitakin muutoksia tai asennuksia, voit peruuttaa kyseisen palautuksen. Peruutus ei ole "pakollista", mutta kannattaa tehdä, jos palautuspisteen jälkeen oli tehty muutoksia, jotka halutaan takaisin. Ilman peruutusta kone jää siis tilaan, jossa se oli 26.6.
     
    Viimeksi muokattu: 01.07.2022
  10. FiveBridges

    FiveBridges Senior member

    Liittynyt:
    12.12.2014
    Viestejä:
    3,505
    Kiitokset:
    663
    Pisteet:
    123
  11. Timojii

    Timojii Newbie

    Liittynyt:
    28.06.2022
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Juu, en tiedä, mitä tuo vaadittu yhteys embedded web serviceen tarkoittaa. Eilen HP:n tyyppi kehotti painamaan siitä yhdistä-napista, mutta kone haki yhteyttä toista tuntia sitä löytämättä. Tyyppi lupasi soitella tänään, mutta ei ole vielä kuulunut mitään. Tehdasasetusten palautusnapinkin löysin asetuksista, mutta sepä onkin harmaa eikä siis toimi. Ei voi kuin ihmetellä nykyisiä tulostimia... Olisikohan syytä viedä laite takaisin kauppaan, vaikka se reilun kuukauden toimikin moitteitta.
     
  12. FiveBridges

    FiveBridges Senior member

    Liittynyt:
    12.12.2014
    Viestejä:
    3,505
    Kiitokset:
    663
    Pisteet:
    123
    Viimeksi muokattu: 01.07.2022
  13. Timojii

    Timojii Newbie

    Liittynyt:
    28.06.2022
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiitos kaikista vastauksista. Nyt näyttää siltä, että sain tuurilla tulostimen toimimaan, ainakin toistaiseksi. Asensin laitteen ehkä kolmeen kertaan uudestaan (tänään + ne aiemmat päivät), mutta yhtäkkiä tulostus jotenkin onnistui. Huomenna asiat voivat tietysti olla toisin.
     
  14. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    8,698
    Kiitokset:
    1,129
    Pisteet:
    243
    Kun ei tiedä, mitä olet jo tehnyt, voi tulla turhia neuvoja. On jäänyt epäselväksi, näkyykö tulostin edelleen Windowsin laitteissa, kun kirjoitat hakuriville Tulostimet (ja skannerit). Jos se siellä näkyy, klikkaa kyseistä tulostinta ja paina sitten Hallinta.
    upload_2022-7-1_17-19-59.

    Valitse sitten "Suorita vianmääritys". Jos Windows ei löydä vikaa tai ei osaa sitä korjata, palaa edelliseen näyttöön ja paina "Poista laite". Käynnistä tietokone uudelleen ja koita sitten asentaa tulostin uudelleen.
    Tee koneen uudelleen käynnistys Windowsin valinnalla "Käynnistä uudelleen". Se sammuttaa koneen ensin perusteellisesti toisin kuin Sammuta ja Käynnistä.

    Edit. Jaha. Kirjoittelin tätä niin kauan, että ongelma näyttääkin ratkenneen sillä aikaa.
    Toivotaan parasta eli, että tulostin nyt pysyy toimivana.
     

Jaa tämä sivu