1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hjälp !

Viestiketju Uutta kannettavaa ostamassa -osiossa. Ketjun avasi merihav 25.10.2018.

  1. merihav

    merihav Newbie

    Liittynyt:
    24.10.2018
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    3
    Hei ja kiitos taas!

    Asensin tulostimen sekä vanhalta asennuslevykkeeltä että netin kautta, mutta ei onnistunut - voi olla, että minulla oli kuitenkin tulostimen usb-johto kytkettynä tuolloin läppäriin. Lasertulostimeni on HP LaserJet P1005. Sillä on jo ikää, mutta se on tosiaan toiminut Toshiban Windows !0:n kanssa ihan ok... ja siihen on hankittuna ainakin kaksi täyttä värikasettia ja loput kolmannessa.

    Ikäviä uutisia takuukoneen neuvotteluista. Palaan niihin huomenna. Liikkeen edustajan mukaan kuulemma
    https://www.gigantti.fi/product/tie.../hp-pavilion-x360-2-in-1-14-cd0803no-14-hopea vastaa ominaisuuksiltaan vanhaa konettani ja vanhan koneen pienempi koko siihen hankittuine fiksuine laukkuineen on korvattavissa, jos saan liikkeestä uuden 30 e arvoisen peruslaukun. Tuo tarjottu peruslaukku oli kovin isokokoinen. Kerroin, että ajan n. 40 000 km vuodessa ja kannettavan on tärkeää olla helposti liikutettava jne. Lisäksi esim. vanhan koneeni lautausadapteri johtoineen on ollut sellaista worldwide-mallia, jonka on voinut yhdistää sähkövirtaan missä päin maailmaa vain. Minun pitäisi kuulemma vastata itse uusien adapterisysteemien hankinnasta. Ehdotetun uuden koneen 3i -ominaisuus vastaisi kuulemma vanhan koneeni i5:ta. Lisäksi kone ei saisi tulla mistään muusta liikeketjun myymälästä, koska olen jättänyt koneeni takuuhuoltoon juuri tuohon liikeketjun yksikköön. (Olisin mielelläni saanut tämän informaation konetta myymälään jättäessäni). Pomo on antanut myyjälle nämä ohjeet, joista ei saa myyjä poiketa. Tämä pomo soittaa myyjän mukaan minulle ensi viikon alkupuolella. Toivottavasti ei tarvitse kääntyä kuluttaja-asiamiehen puoleen... Onkohan heissä tietotekniikan ominaisuuksia hallitsevia? On ollut tarkoitus lähiaikoina hankkia liesi-, liesituuletin, jääkaappipakastin, sähköhammasharja ja uusi pienempi mikro - voi olla, että kaupat siirtyvät muualle.

    Vielä yksi lisäys: Jos en hyväksy liikkeen taholta annettua tarjousta, niin minulle hyvitetään Outlet-hinta 699e. Tämä tuntuu hyvin kummalliselta, koska 1) en saa nyt katsoa korvaavaa laitetta Outletin puolelta, 2) vanhan laitteeni valmistaja on korvannut vanhan laitteeni hinnan liikkeelle tietämättä, mitä siitä olen maksanut ja 3) sain alussa kehotuksen tulla liikkeeseen katsomaan vanhaa laitettani vastaavaa laitetta (/kuluttajansuojalaki).
     
  2.  
  3. jons81

    jons81 Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2010
    Viestejä:
    229
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    Paviljonin tehot varmaan ihan ok, mutta laatu on sitten toinen juttu. En itse ainakaan mitään paviljoneja kyllä huolisi vaikka olisikin kalliimpi kuin tuo tarjottu 699eur.

    Maksamasi hinnan (699eur) hyvittäminen on ihan kuluttajansuojalain mukaista, käytännössä kyseessä on kaupanpurku joka on ns. viimeinen vaihtoehto neuvotteluissa mikäli muuten tuotteen huollossa ja vastaavaan vaihtamisessa ei päästä sopuun. Et siis voi vaatia enempää kuin sen minkä olet maksanut vaikka tuotteen hinta olisikin ostohetken jälkeen noussut.
     
    merihav kiitti tästä.
  4. merihav

    merihav Newbie

    Liittynyt:
    24.10.2018
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    3
    Vaihtoehtona on ollut puhetta liikkeen taholta HP:stä tai 699e korvauksesta muihin laitteisiin vaihtaessani. Luitko viestiketjun alusta laitteen hankintataustan?
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,146
    Kiitokset:
    1,218
    Pisteet:
    243
    On totta, että uusimman sukupolven i3-8130U vastaa ominaisuuksiltaan vanhan Toshiban i5-6200U:ta ja on suorituskyvyltään jopa parempi, mutta kuten edellinen kirjoittaja totesi HP Pavilion ei muuten vastaa laadultaan Toshibaa. Olet kuitenkin saanut Toshiban huomattavalla alennuksella, joten siinä suhteessa Gigantin vaihto- tai korvaustarjous vaikuttaa asialliselta ottaen huomioon, ettei aivan vastaavaa mallia ole saatavissa.

    Tuolle Laserjetille ei ole päivitettyä ajuria Windows 10:lle, mutta koska se on toiminut Toshiban kanssa, pitäisi sen toimia myös uuden koneen kanssa Windows 7:n ajurilla, joka on ladattavissa tuolta:
    https://support.hp.com/fi-fi/driver...jet-p1005-printer/3435674/swItemId/bi-54963-7

    Lisäys. Kuluttajaviranomaisen ohjeistusta:
    "Tavaran voi vaihtaa, jos korjaaminen on mahdotonta tai aiheuttaa kohtuuttomia kustannuksia. Jos takuu on voimassa, takuuaika ei vaihtamisen takia pitene vaan alkuperäinen takuu pysyy voimassa. Vaihdossa annettavan tavaran on oltava hintatasoltaan ja laadultaan vioittuneen tasoinen ja täytettävä kriteerit, joilla kuluttaja on alkuperäisen tavaran hankkinut.

    Yritys voi kieltäytyä vastaavan virheettömän tavaran toimittamisesta, jos se aiheuttaa kohtuuttomia kustannuksia, esimerkiksi silloin kun tavara on mittatilaustuote tai tavaran valmistus on lopetettu.

    Jos korjaaminen tai tavaran vaihtaminen ei onnistu, virhe voidaan hyvittää hinnanalennuksella tai kauppa voidaan purkaa. Hyvitykseksi ei tarvitse hyväksyä liikkeen lahjakorttia tai muuta tuotetta kauppahinnan palautuksen sijasta."
    https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/korjaaminen/
     
    Viimeksi muokattu: 28.10.2018
    merihav kiitti tästä.
  6. merihav

    merihav Newbie

    Liittynyt:
    24.10.2018
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    3
    Hei!

    Kirjoitan nyt miten asiassa kävi. Loppusuoralla olivat seuraavat koneet:

    https://www.gigantti.fi/INTERSHOP/w...06NO@store-gigantti|20M7S07800@store-gigantti

    Täällä tehtyjen keskustelujen/neuvojen perusteella päädyin eniten edellisessa luettelossa olleeseen Lenovon laitteeseen, joka olisi tilattu keskusvarastolta, mutta minun olisi pitänyt maksaa siihen 500 e välirahaa. Jutellessani pomon kanssa kävi ilmi, että hänellä ja asiaani alun jälkeen hoitaneella henkilöllä ei ollut tiedossa, että minulle oli alussa tarjottu myös edellisestä linkistä löytyvää 949e maksavaa HP:tä eikä vain tuota 799e HP-versiota. Päädyin/päädyimme HP Pavilion x360 14-cd0806 -koneeseen, jolloin minun ei tarvinnut maksaa välirahaa. Tässä ratkaisussa kai jotenkin myös toteutuu se, että korvaavasta laitteesta ei lasketa alv:ia mukaan. Noilla kahdella HP:llä ei sinänsä ole teknisesti paljon eroa, vähän kuitenkin. Myös 2 v. takuu alkoi alusta, joka oli hyvin positiivinen seikka.

    Kiitokset vielä 1pertti. lettas, tarantella, huuko, IlmoPJ ja jons81, jotka jaksoitte minua neuvoa - alkuun en edes muistanut vanhan koneeni kaikkia keskeisiä ominaisuuksia :) !
     
    Viimeksi muokattu: 03.11.2018
    Whatta Heck kiitti tästä.

Jaa tämä sivu