Hiiri + Hiirimatto

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Haklaa 01.02.2007.

1. thtorsten

thtorsten Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    osta mielummin Jimms Pc Storesta... Elektronia on haukuttu pitkista lahetysaioista ja surkeasta palvelusta

2.  
  3. lauri_lr

lauri_lr Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tilasin elektronilta keskiviikkona ja maanantaina sain hakea postista.

4. Hellepaa

Hellepaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mutta kai sen voi elektronistakin hankkia, kun myymälästä hakee?
    ...tolla Jimms Pc storellakin on myymälä hesas, kysymys kuuluukin kumpi liike?

5. CoB92

CoB92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    itse kyllä hakisin jimmsistä...sieltä ostin omanikin (tosin postitse) mutta paikka tuntuu luotettavammalta kuin elektroni

6. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Postilla tilatessa jimmssin palvelun taso on todella syvältä ja poikittain että en ihan helposti alkaisi sitä kehumaan..

7. smaga

smaga Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Nyt olen kyllä jartarin kanssa eri mieltä. Ainakin omalla kohdalla on jimmsiltä tilatessa toiminut palvelu ihan oikein. Ja olen sieltä useamman paketin jo tilannut.

8. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Omia kokemuksia kahdesta tilauksesta. Eivät vastanneet puheluihin. Eivät vastanneet sähköposteihin muuta kuin viikon viiveellä. Osia tyrkytettiin minulle kuukausi tilauksesta vaikka olin sen jo perunut aikoja sitten koska osia ei vaan ruvennut näkymään...
    Netti on pullollaan jimmssin postimyynti valituksia.

9. Demus

Demus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen sen verran oldschool, että pyrin aina ostamaan siten, että pääsen itse hakemaan tuotteet (eli lähellä olevista kaupoista). Ei tarvitse postimaksuja maksella ja ongelmatapauksissa voi aina kävellä tiskille ja hoitaa asiansa myyjän kanssa.

Tähän ehkä auttaa se, että asun Tampereella, missä on monta eri liikettä (Verkkokauppa, Bdog, Tietoasema jne.). Pienimmillä paikkakunnilla tämä on tietysti ongelmallisempaa.

...eli oli se sitten Jimmssi taikka Verkkokauppa livenä saa aina parempaa palvelua.

10. Stanner

Stanner Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellänikin on todella huonoja kokemuksia jimmsistä, kun olen jotain tilannut. Kerran kesti jotain 2-3kk, että sain sieltä ilmoituksen tavarasta jonka olin tilannut. No, aivan sama, olin tilannut tuotteen jo aikoja sitten muualta. En edes jaksanut ilmoittaa, etten tahdo sitä tuotetta. Sitten vielä kun heidän sivujen mukaan sitä tuotetta oli siellä jo aikoja sitten ja oli ollut useamman kertaa tuon 2kk aikana. Jos heitä kiinnostaa noin vähän myydä minulle jotain tuotetta niin haen mielelläni muualta.

Myös minkäännäköistä tyytyväisyystakuuta ei tunnu osilla olevan. Senkin sain kerran kokea karvaasti.

Jimms oli minusta ihan hyvä paikka joskus muutama vuosi takaperin. Käytin sitä melkein aina ja sain hyvää palvelua. Tuntuisi, että palvelu on huonontunut liikkeen kasvamisen myötä ja nykyään olen käyttänytkin jimmssiä koko ajan harvemmin ja harvemmin. En silti sanoisi jimmssiä aivan surkeaksi. Kyllä se jollain tavalla vielä pelaa se palvelukin, varsinkin jos menee paikan päälle. Sieltä myös saa joskus jotain osia mitä ei saa helposti muualta ja joidenkin osien hinta/laatu on ihan ok. Tosin tuntuu, että se hinta/laatukin olisi huonontunut vuosien saatossa.

11. muranziel

muranziel Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä' hiiriin ja niiden mattoihin tulee, itelläni on MX1000 ja kirjotusalustasta leikattu palanen. Hyvin toimii.

Ja Demuksen kanssa samaa käytäntöä suosin mitä osien ostamiseen tulee.

Viimeksi muokattu: 19.03.2007
  12. Hellepaa

Hellepaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko ihmisillä mitään kokemuksia niitten hiiren alapinnassa olevien liukastejutskien kulumisesta? Tai siis että vaikuttaako hiirimaton hinta/laatu niitten kulumiseen? Itsellä käytössä MX-518.

Viimeksi muokattu: 22.03.2007
  13. CoB92

CoB92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    hiirimaton laatu ja materiaali vaikuttavat niitten kulumiseen...ei hinta

14. Hellepaa

Hellepaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli mattojen hinta/laatusuhteet vaihtelevat, paljonkin?
    Käytetäänkö optisten hiirien kanssa samoja hiirimattoja,
    kuin esim. laser- tai pallohiirten kanssa?
    Olen harkinnut Ulti-mat originalia tai silver editionia matoksi MX-518 hiirelleni,
    kumpikohan olisi parempi vai onko kumpikaan hyvä?

15. jari53

jari53 Guest

Molemmat on hyviä, itseasiassa ne taitaa olla ihan saman laiset paitsi väriltään.

16. umpSh

umpSh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Original on hieman liukkaampi kuin Silver Edition, jonka pinta on aavistuksen verran rakeisemman tuntuinen. Molemmat tosin ovat erittäin liukkaita mattoja.

Huomasin MX518:n liukupalojen raapivan Silver Editionin pinnoitetta irti, mutta Originalin kanssa tätä ongelmaa ei ollut. Itse kuitenkin korvasin nuo vakiotassut Ulti-matin Add'n Slideillä, koska noiden kanssa liukkaus säilyy pidempään, eikä matto varmasti hankaudu pilalle.

Tarkkuudessa, heijastavuudessa tai pelisuorituskyvyssä(sensorin seurantakyky) ei mattojen välillä ole eroja. Kumpikin on oikein hyvä valinta - itseltäni löytyy molemmat :)

17. Make293

Make293 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  18. vinkkae

vinkkae Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ulti-mat original + Logitech MX310. Päitä tippuu useammassakin pelissä =)

19. umpSh

umpSh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Huomasitko, että ehdotit nyt pelihiirien ja pelihiirimattojen parhaimmiston edustajien korvaajiksi langatonta laserhiirtä ja hiotusta, värittömästä lasista valmistettua hiirimattoa? Ja kaiken lisäksi noista lasi- ja laserleluista pitäisi vielä maksaa reilusti enemmän?

20. CoB92

CoB92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    tuo mx revolutionhan on aivan syvältä :O langatonkin vielä..ei sovellu ollenkaan peleihin.

21. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Niin, no paras vaihtoehtohan se ei ole. Samaa tekniikkaa sisältä kuin MX1000 malli.
    Deathadder ja MX518 painii kyllä ihan eri sarjassa...

Jaa tämä sivu