Hemmetin AMD takka

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Mushinico 12.01.2006.

1. henkka90

henkka90 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tuo emolevyn lämpö näyttää vähän huolestuttavalta

2.  
  3. Mushinico

Mushinico Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    no siis toi 2,7% on juuri se 0,04 volttia 1,5:stä. eli siis sen takia voi olla lämmöt 3 astetta liian korkeat. ja siihen ku lisää vähän tuuletusta koneesta (kun on niin hiljaset asetukset) niin edelleen se 3 astetta pois...se tekee jo 6 astetta... eli lämmöt ois sit 52... no... vieläkin liian korkeat. mut ajattelin antaa olla ja ku simahtaa niin uus prossu. sillon tällä tosiaan ei enää ole arvoa tällä prosessorilla. ja voipi olla että ostan prossun jo ennen kun kerkee simahtaa jos ees on menossa rikki.

4. Zombie2

Zombie2 Guest

.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 18.01.2006
  5. Ripe54

Ripe54 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    hmm.. mulla ei meinaa zalmanissa tehot piisata ees 6600gt:n lämpöjen kurissa pitämiseen.. toki kellot on aika kovat.. ei puhtettakaan että vois 5voltilla pyörittää.

6. Mushinico

Mushinico Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    onko sulla sit 700-cupari

ja millä volteilla ne nyt on? kyllä sen nyt 6600GT:n pitäs jäähdyttää.

paitsi jos oot kellottanu älyttömästi.

Viimeksi muokattu: 18.01.2006
  7. Ripe54

Ripe54 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo kuparia on..ja nyt on 12 voltilla. saattaa tietenkin sekin vaikutta kun tohon xfx:n korttiin ei mahu ne muisteihin tulevat pikku jäähytyssiilet kiini, ottaa muuten kiinni tosta kupariosasta.. Ja kotelon tuuletus on kohillaan..

8. Mushinico

Mushinico Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    mun kaverilla on 6600GT ja pyörii sillä 5v ja hyvin toimii.

9. Ylke

Ylke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Aloin itsekkin epäillä tätä oman amd:n kuumana käymistä, mullakin fujitsun pakettikone johon vain vaihdettu tuo näytönohjain. Lämmöt hyvin samoissa lukemissa kuin mushinicolla. Todella ihmeellistä, ei tämä pahemmin ole temppuillut. Tilanne tuntuu toivottomalta, jos kerta ei prossu noista lämmöistä hyvää tykkää. Kone käy muutenkin todella lämpösenä. Takuu huollosta en tiedä kun näyttis vaihdettu.

10. Mushinico

Mushinico Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No niin. Soitin tänään Fujitsu-Siemensin Care-Lineen ja viralliseen tekniseen neuvontaan ja ne suurimpiirtein nauro mun "ongelmalle"! eli sanoivat että ihan normaalia ja ettei ole mitään syytä lähettää huoltoon. yritin pistää vastaan ja tolleen useaan kertaan mutta sanoivat vaan että ei ole syytä lähettää huoltoon.
    sitten soitin myös toiseen "tekninen yhteistyökumppani/ valtuutettuun huoltopalveluun ja sanoivat myös että ei ole aihetta huoleen. sielläkin selitin 20 min ja silti olivat samaa mieltä Fujitsun miehien kanssa. Ja sitten vielä kolmas taho.. Saksassa sijaitseva joku pää tekninen keskus fujitsulla... ja kas... samaa mieltä hekin. ihan normaalia.
    no ok. joten annan todellakin nyt sitten olla näin tämän asian.

Ja sit noista takuista kysyin myös. sanoivat näin:
    saa vaihtaa kaikkea osaa mitä sisältä löytyy ilman että takuu raukeaa. vaikka prosessorin. mutta sit jos koneseen tulee häikkää tuon kyseisen komponentin vaihdon takia niin sitten on eriasia korvaako takuu. kysyin esim ku olen vaihtanu passiivijäähyn piirisarjaan ni sanoivat että ei haittaa ollenkaan. ja sit ku ostin just näytönohjaimen niin ei silläkään ole väliä. tuuletin kun otin pois kortista niin niistä kyllä menee takuu.
    että sillain ainakin fujitsu-Siemensillä.

Viimeksi muokattu: 20.01.2006
  11. Ylke

Ylke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ihmettelen tuota juttua kyllä, ei pitäisi olla ns. normaalia. Miksi fujitsun pakettikoneet käyvät kuumana. Mulla on ilmeisesti täysin identtinen kone ja lämmöt kanssa korkeat. Tosin mulla prossu levossa n. 50-55 astetta. Mutta rasituksessa (pelasin äsken quake 4) prossun tuuletin pyöri vimmasti eli ilmeisesti 70 ylittyi. Harvoin mulla kyllä peleissä mitään tilttailua on yms. Kone muutenkin käy todella kuumana, mikään ei ole alle 40 astetta. Johtuu ilmeisesti fujitsun puutteellisesta tuuletuksesta+kehnosta kopasta.. Täytyy kattoa jos jotain tuulettimia jaksaisi alkaa uusimaan. Kesällä huomasin, että osat viilenevät huomattavasti kun pistää kopan auki ja pöytä tuulettimen puhaltamaan sisään. Luulenpa vaan, että juuri tuo prossun lämpö aiheittaa semmoista pientä pätkimistä kun on pelannut 1-3h riippuen pelistä.

12. Mushinico

Mushinico Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    mä oon pelannu pakannu musaa ja vaikka mitä monta tuntia ja ei ole ollut mitään kaatumisia ja pätkimisiä.

ja ei kannata lisäillä tuulettimia jollet sitten laita 4kpl isoa 120mm tuuletinta tyyliin. mulla on nyt 3 kotelotuuletinta ja auta kyllä paskaakaan... lämmöt tippu 2-3 astetta. eli ei kannata.

13. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ei varmasti aiheuta jos noin kauan siihen menee. Prossu kyllä kuumenee hyvin äkkiä niihin maksimilämpöihin.

14. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä noi 60 asteen lämpötilat vakiona toimivalle 64 on jotain todella epänormaalia, jos ne lämmöt siis oikeasti ovat noin korkeat.

Ei noitten pitäs käyä 60 asteessa kuin selvällä jännitteen nostolla (~1,6V). Jos kerran siilen kanssa on kontakti kunnossa. Ootko kokeillu laittaa jotain toista cooleria prossulle?

15. Mushinico

Mushinico Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    siis toista cooleria eli siili+tuuletinta en ole pistäny. mutta toisella tuulettimella olen kokeillut (120mm) autto sen 5 astetta. eilen katoin taas noita lukemia ja nyt ei noussu ku 53 asteeseen noi lämmöt. enkä ole tehny mitään... no lämpö on hieman viilempi huoneessa ehkä...

16. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Parhaiten auttas, jos kokeilisit toisella siilellä sitä. Todennäköisesti vain anturit heittelee.

Enkä jaksanu lukee ku ekan sivun tästä, niin saatan toistaa jotain :)

17. Mushinico

Mushinico Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    no tota en mä jaksa ettii sopivaa toista siiltä mikä kävis tohon. ku pitäs sit vaihtaa koko cooleri ja sit voi joutua repii koko emon palasiks. annan olla tollee ku ei ole mitään vikoja ilmaantunu.

Jaa tämä sivu