1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Helposti päivitettävä kokoonpano hakusessa

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi willie55 19.11.2015.

  1. willie55

    willie55 Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli koneen sisuksia pitäisi päivitellä sen verran, että menee kaikki pääkomponentit tässä vaihtoon. Budjetti olisi max. 800e, mutta minua ei niinkään kiinnosta saada tehokkainta mitä tällä hetkellä saa, vaan mieluummin huonommat osat nyt, ja parin vuoden päästä tehokkaammat.

    Ennestään minulla on jo toimiva kone, josta voin ottaa osia, eli tarvitsisin emolevyn, prosessorin ja siihen coolerin, (näytönohjaimen) ja muistin. Näytönohjain on suluissa, koska ajattelin käyttäväni vanhaa näytönohjaintani (ati radeon hd 4800) vielä hetken, mutta jos sen vaihtamiseen joku hyvä syy löytyy, nii voihan senkin vaihtaa. Virtalähteenä minulla on antecin neo he 550w, ja vaikka sillä onkin ikää, niin ajattelin, että sitä voisi vielä käyttää.

    Olen itse yrittänyt pähkäillä tätä, ja minulla on muutama ajatus, joihin toivoisin kommenttia. Ensinnäkin muistiksi ajattelin DDR4, niin sitä voi vielä vuosienkin päästä päivittää. Näytönohjaimen ajattelen olevan helppo päivittää, koska sen väylä ei hirveästi tunnu muuttuvan, mutta eniten minua mietityttää prosessori. Prosessorien kannat tuntuvat vaihtelevan melko paljon, niin olisiko järkevintä panostaa yhdellä kertaa hyvään prosessoriin ja emolevyyn, ja sitten muita osia päivitellä jäljessä. Teen koneella muutenkin prosessorille raskasta työtä, niin se ei sinänsä haittaa, vaikka prosessori olisikin reippaasti muita komponentteja parempi.

    Tiivistelmänä:
    budjetti: alle 800e
    tarvittavat osat: emolevy, prosessori ja cooleri, muisti, (näytönohjain)
    vanhoja osia: virtalähde (antecin neo he 550w), näytönohjain (ati radeon hd 4800) + muut härpäkkeet
     
  2.  
  3. Lurluck

    Lurluck Active member

    Liittynyt:
    14.11.2010
    Viestejä:
    3,422
    Kiitokset:
    117
    Pisteet:
    73
    [​IMG]

    Kauppa: Mindfactory

    Jos törsätä haluat prossuun, niin tuollainen Intelin 6ydin prossu on yks vaihtoehto.
     
  4. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173

Jaa tämä sivu