1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

HDTV Boxi

Viestiketju HD-kanavat -osiossa. Ketjun avasi anrajama 19.04.2006.

  1. noobster

    noobster Guest

    niinpä, meinasin juuri tuota kuin ei ole muilla tarjontaa, paitsi wlholla :-C
     
  2.  
  3. jehu80

    jehu80 Regular member

    Liittynyt:
    30.09.2005
    Viestejä:
    192
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Milloinkahan nämä HD boxit tulevat ajankohtaiseksi? Siis siten, että ainakin kaikki peruskanavat (yle, mtv3, nelonen, sub) tulevat HD:na. Meinasin ite ostaa tuollaisen Topfieldin TF-5100PVRc:n joka on nyky käyttöön ilmeisesti oiva laite.

    Itse olen sitä mieltä, että HD lähetyksien ajankohtaiseksi tulemiseen menee kuitenkin vielä usea vuosi. Oletteko samaa mieltä?

    Tässä muuten käyttäjien palautteita tuosta boxista, jos joku haluaa lukea.
    http://fin.afterdawn.com/laitteet/laitteen_tiedot.cfm/56/topfield_tf-5100pvrc
     
  4. noobster

    noobster Guest

    ajankohtaa on vaikea ennustaa ilman että ei saa sisäpiirintietoja? mutta esim, Yle taisi jo lähettää jotain fudiksen mm kokeilu lähetyksiä pääkaupunkiseudulla 720p muodossa, eli...
    (luin aiheesta jostain, en muista kyllä enään mistä, sopii korjata jos väärin) ...eiköhän lähetykset ala aika nopeasti kunhan analogi kanavat saadaan pois taivaalta?
     
  5. noobster

    noobster Guest

    ajankohtaa on vaikea ennustaa ilman että ei saa sisäpiirintietoja? mutta esim, Yle taisi jo lähettää jotain fudiksen mm kokeilu lähetyksiä pääkaupunkiseudulla 720p muodossa, eli...
    (luin aiheesta jostain, en muista kyllä enään mistä, sopii korjata jos väärin) ...eiköhän lähetykset ala aika nopeasti kunhan analogi kanavat saadaan pois taivaalta?
     
  6. jehu80

    jehu80 Regular member

    Liittynyt:
    30.09.2005
    Viestejä:
    192
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin...sen kun tosiaan tietäsi varmaksi...

    Toisaalta 550e TopFieldin laitteesta tuntuu pahalle, jos boksi menee uusintaan anyway jo vuoden tai kahden sisällä. Toisaalta olen totaalisen kyllästynyt videoihin ja en halua käyttää niitä enää. Eli kyllä sen boxin pitäisi tallentava olla ja muutenkin hyvä laite. Analogisia lähetyksiä ei varmaan mieluusti HDTV:llä katso, joten boxi on käytännössä pakko-ostos viimeistään uuden TV:n hankinnan aikaan. Tämä aika on minulla joulun tienoilla, tai jos jaksan odottaa niin jopa vuodelle 2007 voi mennä...

    Mutta kun en jaksaisi ja haluaisin tuon boxin käyttööni mahd. pian :D
     
  7. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    jehu itelläkin oli sama ongelma tossa alku kesästä kun tallentava DVD\HDD laite hajosi ja jouduin palaamaan VHS aika kaudelle kun olin käyttänyt 4päivää
    VHS = [bold]V[/bold]arsin [bold]H[/bold]uono [bold]S[/bold]ysteemi niin menin ja ostin Tallentavan digi boxin olisi pitänyt ostaa heti eikä kärsiä 4 päivää :(

    kun oli käyttänyt kovalevy tallenninta vaikka olikin analoogi viritin tossa DVD\HDD laiteessa niin oli se kuningas laite VHS nähden VHS kasetiiin verrattuna

    [bold]eli mun ratkaisu oli [/bold]

    että ostin Handan PVR-7700c tallentavan digi boxin [bold]nyt[/bold] tai sillon alku kesäsätä ja katon sitten mitä vuoden päästä on kaupoissa tolla HDTV puolella tarjottavaa koska ei toi 2 virittimen Dogi boxi heti mene käyttö kelvottomaksi vaikka HDTV tulisikin suomen valtakunnallis verkkoon eikä vain maksu kanaville

    mulle viimeinen naula VHS arkuun oli kun piti mennä ostamaan tyhjä VHS kasetti niin perkele se maksoi 4,80€ kpl tai 17,90€ 5kpl setti kun tyhjä TDK DVD maksaa 1,80€ kpl tai 14,90€ 10kpl DVD setti

    niin ja muistakaa VHS kasetin luxus 4h tallennus aika (lp 8h) sitten VHS syö sun kasetin ja et näe sun lempi sarjaa jonka nauhoitit tai tai 5 katselu kerran jälkeen kuvan laatu on niin surkea että heität vesi lintu VHS kasetilla ;)

    [​IMG] [​IMG]

    80h tallennus aikaa ja mahdollista vaihtaa 500g levy jossa n: 250h
    [​IMG] [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 04.09.2006
  8. jehu80

    jehu80 Regular member

    Liittynyt:
    30.09.2005
    Viestejä:
    192
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sokar mä olen arponut niitä bokseja vasta hieman, mutta kaksi on oikeastaan erottunut joukosta...

    - Handan DVB-C 6000
    - TopField TF-5100PVRc

    Ensimmäisen saisin ~400e ja jälkimmäisen ~530e. Ne on kuitenkin aika kovia summia ja mun on tarkoitus ostaa HDTV ~joulun aikoihin johon sitten boxi tulis kiinni. Kun tietäisi jotain, milloin niitä HD lähetyksiä oikeasti saadaan tyylin normina...?

    Voisin ihan hyvin ostaa nyt kovalevyttömän mallin, vaikkapa juuri TopFieldin joka maksaisi sitten ~100-150e ja myöhemmin kunnollisen HD boksin. Mutta jos niitä HD bokseja ja lähetyksiä ei ala kuulumaan moneen vuoteen, ottaisin kyllä mielummin jo nyt tallentavan hyvän laatikon. Ihan lyhyen ajan, esim. vuoden tai ehkä kahdenkaan takia ei viitsisi ostaa monta sataa erkkiä kalliimpaa konetta kun on rahan menoja muutenkin vaikka kuinka vitus...siis anteeksi vatusti.
     
  9. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    tämän tekstin kuin luin ja näin jo alku kesästä arvelin ja kappas suomen tuntin olin oikeessa nyt ei yhtään harmita että ostin Digi boxin

    LUE linkki

    http://www.finnsat.fi/3.html

    seuraava veikkaus on :

    että valtakunnallisessa verkossa yle,mtv3.nelonen,subtv, ei näy HDTV ennen 2010 ja yleis radio on jo myös HDTV kilvassa mukana ja tehnyt koe lähetyksiä ja ohjelmia mutta ylen teknillinen tuki sanoi että ei ole mitään järkeä lähtee lähettämään aito HDTV singaali jos sitä pystyy 5% kuluttajista hyötymään aitona HDTV:nä kun perus töllössä se menee hukkaan

    olen netistä ladannut [bold]Star Gate SG-1[/bold] HDTV jaksoja kyllä näyttää hyvältä isolla valko kangaalla mutta perus 40" tai pienempään taulu tölöön rittää digi boxi hyvin ite katon töllö n:4m päästä

    äsken just katoin Herras mies liika leffan Mtv3 kanavalta 40" taulu tollöstä tämä on kiini Handan digi boxissa ja mun sohvalta se näytti hyvältä joo kyllä HDTV olisi ollut varmasti parempi kuvan laatu mutta olisiko sitä erottanut muuta kuin nenä kiini ruudussa koska 40" tai alle 40" on pieni kuva jossa reso\kuvan laatu ei erotu niin hyvin kuin isolla valkokangaalta tämä oma kokemus\mieli pide

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Digitaalitelevisio
     
  10. jehu80

    jehu80 Regular member

    Liittynyt:
    30.09.2005
    Viestejä:
    192
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Musta tuntuu, että panostan lähiaikoina kunnolla tuohon boxiin ja otan ton Topfieldin tallentavan mallin jota on kehuttu joka paikassa.

    Televisioks tulee lähes varmasti Sony KLD-32V2000 ( http://www.sony.fi/view/ShowProduct...I&pageType=TechnicalSpecs&category=TVP+LCD+TV ) ja siihen sit kiinni tuo digiboxi, DVD-soitin, Xbox 360, 6.1 Dolby Digital äänentoisto, sekä mahdollisesti HD-DVD soitin.

    Joskus sitten kun FullHD ts. 1080p alkaa olla ajankohtaista, esimerkiksi noin 5v päästä voi harkita uuden tv:n ostoa ja HD boxia = vanhat makuuhuoneeseen.

    Nyt tuntuu, että näillä mennään (vaikka puuhun).
     
    Viimeksi muokattu: 04.09.2006
  11. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    en minäkään ole topista kuulut pahaa sanaa tai ainakaan teknillistä vikaa kyllä totakin on haukuttu mutta kaikki mitä olen kuulut tai lukenut on ollut käyttäjä virheitä ei laite vikoja

    ite kanssa mietin tossa alku kesästä että topi vai handan

    topin etu voi tallentaa 2 kanavaa ja kattoa 3 kolmatta tosin toi kolmannen katominen pitää olla samassa kanava nipussa kun taas handanissa voi nauhoitta yhtä kattoa toista

    mutta mun päätös tuli hieman heräte ostoksen mielessä kun kesällä menin maksamaan mun Welho netti liitimän niin siellä oli HANDAN PVR-7700 ja 2kk iso forte kanavat yht 350€ ja 1vuoden kanava kortti ilmaiseksi joten sillon tuli toi handan mulle mukaan enkä ole katunut yhtään osto päätöstä
     
  12. jehu80

    jehu80 Regular member

    Liittynyt:
    30.09.2005
    Viestejä:
    192
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nonni...eilen kävin sitten tuon Topfieldin 5100PVRc:n hankkimassa ja 540e kärsin. Seuraava ostos sitten televisio varmaankin.
     
  13. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    [bold]Seuraava ostos sitten televisio[/bold] niin onhan se töllö hyvä olla jos on jo dogi boxi

    oletko ajatellu Video tykin ostoa ?

    nykyään uudet lamput maksaa n: 200e\3000h

    ite katon nykyisin kaikki hyvät TV ohjelmat video tykillä eli noin 3,5h päivässä koska videotykkien lampujen hinnat tippu puolella nyky käytöllä oma lamppu kestää n: 2vuotta 3kk on mulla kyllä sellainen halpa 40" taulu töllö

    ps: aah tää ihana off topic
     
  14. jehu80

    jehu80 Regular member

    Liittynyt:
    30.09.2005
    Viestejä:
    192
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen ajatellut mut en aio ostaa, joskus ehkä...todennäköisemmin kyllä pysyn tv linjalla. Nykyiseen asuntoon ei edes mahdu, olohuoneeseen en halua tykkiä koskaan = pitäisi olla erillinen huone.

    E: Niin nyt mulla on tollanen 28" laajakuva, Samsung perus-tv...
     
    Viimeksi muokattu: 13.09.2006

Jaa tämä sivu