1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma HDMIstä kuva ei näy, mutta ääni kuuluu. Yli 10v Topfield

Viestiketju Keskustelua antenniverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi uskis 08.05.2019.

  1. uskis

    uskis Regular member

    Liittynyt:
    11.09.2005
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Mulla on edelleen yli 10v Topfield Tf5100pvrt digiboksi. Nyt on ollut parin kuukauden ajan oire jotta HDMI:llä kytkettynä ääni kuuluu, mutta minkäänlaista kuvaa digiboksista televisiolle ei tule, ei edes digiboksin MENU näy saati antennisignaali.
    On koitettu kaikkia kolmea HDMI inputia jotka tv:stä löytyy.
    On koitettu vaihtaa HDMI-kaapeli, joka toimii tietokoneesta TV:hin kytkettynä, näyttää siis kuvan kyllä.
    On koitettu kytkeä digiboksi toiseen tv:hin ja kuva näkyy niin SCARTin avulla kuin HDMI:lla.

    TV:nä mulla on pian 2 vuotta vanha LG 49UH750V.

    Topfieldiin ei ole vaihdettu konkkia, mutta luinkin jotta valmiita konkkasettejä on saatavilla.
    Osaisiko kukaan avustaa mikä voisi olla vialla ja miten sen pystyy korjaamaan?

    No joo digiboksia vaihtamalla kyllä :), olenkin vanhaan win7 koneeseen liittämällä saanut tärkeimpiä tallenteita talteen, mutta huono kun tiedonsiirtonopeus boksilta tietokoneelle on "äärettömän" tai ainakin todella hidas.

    Edit. Tv nollattu ja softa päivitetty - >ei vaikutusta
     
    Viimeksi muokattu: 08.05.2019
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    ^
    Ei kannattane kauheasti korjailla, kun kohta se pimenee kuitenkin kun T-virittimet pitää olla uutta T2-mallia....

    T: Vesku
     
  4. uskis

    uskis Regular member

    Liittynyt:
    11.09.2005
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Juu olen tietoinenen DVB-T lähetysmuodon loppumisesta, no se sai hieman lisäaikaakin. Korjaamisesta jotta näin periaatteessa varmasti, mutta ne vanhat tallenteet ovat edelleen siellä olisi kiva niitä joskus katsellakin.
     
  5. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    ^
    Parasta olisi ruuvata kovalevy irti siitä poksista ja liittää se suoraan tietokoneeseen ja topfhdrw-ohjelmalla imaista ohjelmat talteen esim. VLC:llä katsottavaksi.
    Soon sitten ihan eri ketjun aihe, mitä niille tallenteille kannattaa tehdä jotta olisivat jatkossa katsottavissa mahdollisimman monella eri laitteella...

    T: Vesku
     
    uskis kiitti tästä.
  6. uskis

    uskis Regular member

    Liittynyt:
    11.09.2005
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Tämän tyyppistä olen etsinyt, mutta ei ole tullut vastaan. Kiitos paljon tästä!
     

Jaa tämä sivu