1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hdmi johdon ja audiojohdon yhteispeli

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Huligaani23 30.01.2013.

  1. Huligaani23

    Huligaani23 Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2012
    Viestejä:
    344
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hei. En saanut apua aikaisemmasta ketjusta joten tein kokonaan uuden ketjun.
    Eli...
    Kun yritän katsoa elokuvia läppäriltä niin staattista kohinaa alkaa kuulua kaiuttimista.
    Johtoina käytän rca johtoa ja ongelma tulee siinä kun kuvakin pitäisi saada samaan aikaan tulemaan läppäriltä. Olen kokeillut vga kaapelilla ja hdmi kaapelilla monella eri kaapelilla ja mikään ei auta. Mitään ongelmaa en ole huomannut kun laittaa pelkästään äänet tai kuvan mutta kun molemmat laittaa yhtäaikaa kiinni niin kohina alkaa taas.
    Olen kokeillut jostakin kuulemaani juttua jonka mukaan virtajohto ei saisi olla kiinni koneessa sillä aikaa mutta sekään ei auttanut.
    Neuvoja kenelläkään?
     
  2.  
  3. flatout

    flatout Regular member

    Liittynyt:
    05.02.2006
    Viestejä:
    124
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oletko tutkinut tai tiedätkö tuleeko pelkän hdmi-kaapelin välitykselllä myös ääni, sillä esimerkiksi omassa asuksen läppärissä saa tulemaan molemmat äänen ja kuvan pelkällä hdmi-kaapelillä telkkariin..
     
  4. Huligaani23

    Huligaani23 Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2012
    Viestejä:
    344
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä tulee mutta kun pitäisi saada kuva telkkariin ja ääni kaiuttimiin.
    Telkkarissa ei ole audio ulostuloa.
     
  5. flatout

    flatout Regular member

    Liittynyt:
    05.02.2006
    Viestejä:
    124
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  6. Huligaani23

    Huligaani23 Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2012
    Viestejä:
    344
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Enpä tiedä voisihan tuota kokeilla. Ei toiminut digiboxinkaan kanssa kun laittoi hdmi kaapelin ja rca kaapelin samaan aikaan kiinni.
    Luulen että ongelma johtuu analogisen ja digitaalisen signaalin häiriöistä tms.
    Lisää neuvoja kenelläkään?
     

Jaa tämä sivu