1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

HDMI+Bluray ongelma

Viestiketju Blu-ray -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi frunner 24.11.2008.

  1. frunner

    frunner Member

    Liittynyt:
    20.04.2005
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli mulla on acer 8920 missä on blu ray asema ja hdmi ulostulo. Kun katson koneella br leffaa ei ole mitään ongelmaa. Mutta kun isken hdmi kaapelin kiinni niin että katsoisin tvn kautta leffaa. Niin kuvaa eikä ääntä tule ja myös läppäristä häviää kuva.. Onko näytön ohjaimessa puuteita vai missä vika? näyttis on Geforcen 9500m gs
     
  2.  
  3. somebodyy

    somebodyy Regular member

    Liittynyt:
    15.07.2007
    Viestejä:
    1,063
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tästä aiheesta on varmaan jo sata ketjua, mutta vika ei ole kannettavassasi. Se on tämä blu ray -kopiosuojaus, joka estää elokuvan katsomisen televisiossa, joka ei tue sitä jotain kopiosuojaus juttua (en tarkalleen muista sen nimeä).

    Any dvd Hd, kun laitat päälle ni rupee elokuvat näkyyn. On muuten maksullinen ohjelma, mutta 30pv koekäyttö on tuossa, sen jälkeen ostat tai hankit jostain sen jos olet tyytyväinen. Tälläisiä ilmaisia ohjelmia ei ole tietääkseni saatavilla 'vielä'.

    http://www.slysoft.com/fi/

    EDIT; tarkempi linkki; http://www.slysoft.com/fi/anydvdhd.html
     
    Viimeksi muokattu: 05.12.2008
  4. redu

    redu Member

    Liittynyt:
    08.04.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on pöytäkoneessa HDCP-letka kunnossa.Mutta silti BluRay ei pelittänyt muka HDCP-ongelman vuoksi. Kun vaihdoin NVIDIAN ajurin vanhempaan versioon, niin HDCP-valitusta ei tullut, ja katselu lähti pelittämään. Tuli kyllä valitus huonosta ajurista, mutta viis siitä kun homma skulaa.

    MSI Nvidia 7600GT xxx xxx mitäsenytoli...
    Polttavan BlyRay-aseman mukana tuulut PowerDVDn Ultra 7.xxx
    Mirai-tölsö näyttönä
    HDMI, FullHD

    redu
     
  5. puppero

    puppero Member

    Liittynyt:
    15.12.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla oli sama ongelma, kunnes itse eri vaihtoehtoja kokeilemalla keksin, että ainaskin mun laitekokoonpanoilla (HP dv9000-läppäri ja Sony Bravia 40000-littuteevee)homma pelittää kun teen seuraavan, yksinkertaisen valinnan NVIDIA-ohjauspaneelissa: 1) Useiden näyttöjen asetukset 2)"Käytä vain yhtä näyttöä" 3)"Valitse näyttö jota haluat käyttää":Sony TV. 4)Käytä...
    Näitä valintoja ennen HDMI-yhteys koneiden välillä.
    Ilman näitä toimenpiteitä en näe HDMI-piuhan kanssa blu-rayta TV:ssä, enkä tietokoneessa. Eipä tarvinnu ostaa hinnakasta Any-DVD-ohjelmaa.
     
  6. deferam

    deferam Member

    Liittynyt:
    06.11.2008
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on sama ongelma,olen valinnut NVIDIA ohjauspaneelista näytöksi Philips tv ja käytin Any DVD ohjelmaa. Ei vain toistu tv:tä Blu ray elokuva,vaikkakin tietokoneelta näkyy hienosti. Television kuvaruutu vain on lilan värinen. Jos laittaa tavallisen DVD elokuvan toistumaan,niin asia on OK. Olisiko tähän vaivaan lääkettä.
     

Jaa tämä sivu