1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hauppage Tv-Kortti ja win xp.

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi Welhostar 26.03.2002.

  1. Welhostar

    Welhostar Guest

    Jos joku osaa auttaa niin olen todella kiitollinen hänelle.Olis meinaan tällainen ongelma että Kun asensin hauppage:n kotisivuilta ihan uusimmat ajurit ja softat korttiini niin kone alkaa kaatuilemaan ihan p***sti.Mä olen kokeillut jo kolmea eri käyttistäkin mutta ei auta.Laitoin myös kortin toiseen pci-paikkaan mutta ei niin ei.Voisko tota korttia ajella millään muulla softalla? Mä olen päässyt jo siihen asti että kanavat hakeutuu ja kuvakin tulee mutta kun kuva on edessä ja yrität vaihtaa vaikkapa kanavaa niin sillon jämähtää.Ja teksti tulee myös eteen "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA"
    Tietokone Amd xp 1900+
    Emolauta: Asus A7A266-E
    Muisti:Kingstone 256 ddr
    Kovalevy: Maxtor 60gb
    Kiitos avustasi jos voit auttaa.
     
  2.  
  3. Kirk

    Kirk Member

    Liittynyt:
    27.02.2002
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voihan sitä muillakin softilla ajella.
    Löytyy asiallinen ohjelma ja muistaakseni ajuritkin: http://www.borgtech.org/btv/
    Voit kokeilla Hpaugen omillakin ajureilla. Minulla ainakin toimii XP:ssä huomattavasti paremmin kuin Hpaugen omat (WinTV Go kortti).
     
  4. ykidude

    ykidude Regular member

    Liittynyt:
    15.02.2002
    Viestejä:
    183
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla oli samoja ongelmia Win XP:n ja hauppaugen kortin kanssa. Ongelmat johtuvat (ainakin itselläni) XP:n ACPIsta. TV-kortin ja äänikortin IRQ:t menivät päällekkäin ja kone kaatui aina kun käynnistin WinTV2000n.

    Poistin ACPIn käytöstä - ja nyt käyttäessäni "Standard PC"-modea, irq:t ei enää mene päällekkäin ja hauppauge toimii moitteetta!

    Jos pidät noista ACPIn ominaisuuksista - kuten standby-modesta, automaattisesta tietokonee sammumisesta kun Windows suljetaan jne, etkä halua luopua siitä, suosittelen kokeilemaan VIAn uusia ajureita:

    http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/4in1435v.zip

    lupaavat ainakin patchin XPn kehnoon ACPIin.
     
    Viimeksi muokattu: 28.03.2002
  5. Welhostar

    Welhostar Guest

    Miten acpin saa kytkettyä pois päältä???
     
  6. ykidude

    ykidude Regular member

    Liittynyt:
    15.02.2002
    Viestejä:
    183
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Control Panel - System - Hardware - Device Manager - Computer -> sieltä voit valita "update driver" jolloin laitat acpin tilalle standard pc:n..

    varaudu siihen, että joudut asentamaan kaikki ajurit uudelleen.

     

Jaa tämä sivu