1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Handan DVB-C 9900 HD ongelmia

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi dassu 28.10.2010.

  1. dassu

    dassu Member

    Liittynyt:
    20.10.2010
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei, onko joku saanut kyseisen laitteen toimimaan? Olisi kiva kuulla kokemuksia. Itsellä äänet katkoo ja kuva pysähtelee.
     
  2.  
  3. mpulli

    mpulli Member

    Liittynyt:
    05.07.2010
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taitaa olla off-topic, mutta nyt ei enää viikkoon ole tallentaminen onnistunut, ei myöskään tallenteiden katsominen. Minulla auttoi kuvan pysähtymiseen käynti toisella kanavalla, äänet eivät ole pätkineet. Eihän tuo mikään hyvä ostos ole ollut.

    Viritin siinä tuntuu olevan kehnompi kuin oikeissa digibokseissa, Handanin kuva pätkii vaikka vieressä erimerkkinen näyttää hyvää kuvaa.
     
  4. sarkeve

    sarkeve Member

    Liittynyt:
    22.05.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noihin ongelmiin auttaa virran katkaisu laitteesta, taas toimii jonkin aikaa.
     
  5. dassu

    dassu Member

    Liittynyt:
    20.10.2010
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No niin sain vaihdetuksi boxin uuteen. Äänet toimivat paremmin, etenkin jos ohjelmassa on Dolby äänet.

    Pikku vikoja löytyy:

    SubTv:tä Simpsonien katselu ei jostain syystä onnistu, ensin takkuaa ääni ja hetken päästä kuvä. Ilmiö esiintyy noin 10 min välein.

    Epg:ltä tallentaessa ohjelmat nimiin ei tule juoksevaa numeroa, siis sama ohjelma peräkkäisinä päivinä. kaikkien nimeksi tulee esim ohjelma-001, eikä ohjelma -001, ohjelma-002 jne.
     
  6. Passhion

    Passhion Member

    Liittynyt:
    10.11.2010
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miul ois tän digiboksinkaa sellasta ongelmaa ko maksullisilla kanavilla näkyy vaa mustaa ja teksitykset, korttia oon kokeillu muissa telkkareissa ja hyvin toimii mutta tähän handaniin kun pistää nii ei mitään eloa. Sit se kone myös herjaa jostai muutoksista mitkä pitäis tallentaa mut ei niistäkään mitää apua ole koskaan ollu tai mitään muutostakaan. Pitäisikö tää kone viiä huoltoo vai soittaa soneralle?
     
  7. Bream

    Bream Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    402
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Kas kummaa? Minulla oli kyseinen digi-box, eikä siinä ollut mitään teknisiä ongelmia koskaan. Syy, miksi minulla ei enää ole kyseistä Handanin digi-boxia, johtui aivan muista syistä, joilla ei ole mitään tekemistä tallentamisen tai ohjelmien katsomisen kanssa (kaikki toimi siinä suhteessa loistavasti). Syy oli lähinnä kosmeettinen, mitä tulee MENU-valikon väriin ja sen läpinäkyvyyteen ohjelmien kanssa (joka ei minua miellyttänyt).

    Minua on jo pidemmän aikaa ihmetyttänyt asia, että miksi minulla ei ole koskaan ollut vastaavia ongelmia, kuten muilla käyttäjillä. Minulla digi-boxit ovat toimineet moitteettomasti - AINA, jos jätetään laskuista pois Topfieldin TF 4100 -malliin tullut vika. Ennen vikaa se kesti yhtä jaksoisesti 4 vuotta - MOITTEETTOMASTI.
     
  8. dassu

    dassu Member

    Liittynyt:
    20.10.2010
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hermot meni, kolmen huolto reissun jälkeen joissa vaihdettu uuteen pari kertaa, ei ole ongelmat hävinneet. Vein laitteen reklamaatiokirjeen kanssa takaisin kauppaan ja ostin tilalle wboxin. Nyt toimii.
     
  9. dassu

    dassu Member

    Liittynyt:
    20.10.2010
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
     
  10. dassu

    dassu Member

    Liittynyt:
    20.10.2010
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sain vielä kuukauden jälkeen kaupan puretuksi Handanista. Se siitä ja suosittelen samaa muillekkin jotka ton kanssa kärvistelee. Paperille vaan listaus kaikista vioista boxi kainaloon ja kaupaan.
     
  11. Bream

    Bream Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    402
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Hmmm? Mitä vikoja löysit Handanista? Kuten aikaisemmin olen todennut, niin minulla niitä ei ollut, mutta palautin sen takaisin muista syistä (ei teknisistä syistä). Vaihdoin sen palautus-ajan sisällä Humax Wbox HD:hen. Siinä on hyvä digi-box yhdestä pienestä puutteesta (ei siis vika) huolimatta. Ja tämä puute on, kun ei tallennettuja ohjelmia pysty leikkaamaan, kuten pystyi Topfieldissä. En minä sen takia ole hiuksia päästäni repinyt, vaikka tilanne on se mikä on. Kaiken voi aina tehdä jälkikäteen Project X:llä. No problems.
     
  12. Joensuu

    Joensuu Active member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    2,545
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
  13. dassu

    dassu Member

    Liittynyt:
    20.10.2010
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Handanin ärsyttävin piirre oli äänien pätkintä, lyhyitä alle sekunnin katkoja aina silloin tällöin. SubTv;ltä kasoessa piirrettyjä Simpsonit tms, alkoi säännöllisesti ensin nykimään äänet ja sitten pysähtyi kuva. Kirjan merkkeihin hypätessä toisinaan toisto katkesi. Jos erehdyit sammuttamaan laitteen kesken tallenteen katselun se meni passiiviseen valmiustilaa vaikka olisi ollut ajastuksia. Tallenteiden numerointi toimi satunnaisesti. Noi nyt ekana muistu mieleen. Ne ääni katkotkot oli todella ärysttäviä, osuivat yleensä elokuvan huippu kohtiin kun tapahtui paljon nopeassa tahdissa. Aika kesken eräinen systeemi mun mielestä, hintaansa nähden etenkin. No kuva oli hyvä jos nyt jotain positiivista haluaa mainita. Vaihdoin kanssa WboxHD:hen, loppu ongelmat.
     
  14. aapo666

    aapo666 Member

    Liittynyt:
    28.11.2010
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaikki HD-boxit pitää linkittää conax korttiin kaapelioperaattorilla. ChipID muistiin ja soitto operaattorille riittää.
     
  15. Phuket11

    Phuket11 Member

    Liittynyt:
    13.03.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olisiko jollain vinkkiä millä ohjelmalla näkyy handan9900 tietokoneelle siirretyt elokuvat VLC ei toimi.
     
  16. erkko

    erkko Member

    Liittynyt:
    08.07.2003
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    16
    Lyhyt listaus kuukauden käyttökokemuksista: Kesken katselun,tai kun yritän avata jotain valikkoa tulee ilmoitus järjestelmätiedostojen tarkastuksesta ja sen jälkeen toinen kiintolevyn alustuksesta (niin kai). Nämä kestävät muutaman minuutin. Levyn alustin ensimmäisen läyttöönoton yhteydessä. Muutaman päivän päivän käytön jälkeen laite tilttasi,ja levyltä olivat kadonneet kaikki tallennetut ohjelmat ajastuksista puhumattakaan. Hauskaa!

    Kaikkia tallennuksia ei toisteta,edes uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Katsotut ohjelmat eivät välttämättä poistu ennen uudelleenkäynnistystä. Tallennuksen yhteydessähän se käy päinsä. Kuvassa häiriöitä. Tekstitys pätkii hyvin usein.

    Huolimatta siitä tallentaako,vai aloittako laite juuri tallennuksen,tai ei kumpaakaan pomppaa näyttöön ilmoitus tallennuksen aloittamisesta ja sen epäonnistumisesta. Mikäli jotain todellakin pitäisi tallentaa,ilmoitukset pomppivat näytölle niin kauan kuin ko. ohjelma kestää. Kaiken kukkaraksi joku ohjelma on tallentunut usempaan useampaan kertaan. Erittäin hauskaa!

    Jostain syystä TV1:n klo 1900 alkavat ohjelma-ajastukset ovat poikkeuksetta epäonnistuneet. Aivan käsittämätöntä! Tässä näin aluksi,mitä ensimmäiseksi mielen tulee. Olisi kai pitänyt heti alussa alkaa pitää niistä kirjaa! Mutta ei nyt sentään.

    Tallentava boksi on ollut käytössä siitä alkaen kuin Topfield toi ensimmäisensä markkinoille. Ei ongelmia. On käytössä toisessa koneessa vieläkin. (Tietokoneita erilaisilla käyttöjärjestelmillä käytetty yli 20v.) Tämän tuotteen tilasin ns. "Cable ready" TV-hankinnan vuoksi. Ikävä kyllä hankin sen nettikaupasta,enkä ongelmien ilmetessä palauttanut sitä heti. Ei ole ennen ollut tarvista,joten kynnys oli liian korkea. Lisäksi luin että ko. kaupan kanssa on tällaisissa tapauksissa ollut lievästi ilmaisten ongelmia. Harmittaa.

    Tuote on kyllä ollut sen kauan myynnissä,että olisi luullut tässä ajassa korjauspäityksen ehtineen käyttöön. Ovat aivan varmasti kuulleet ongelmista. Outoa on se että näin keskeneräistä tuotetta päästetään myyntiin.

    Muuten: tuote toimiessaan (niinhän ne kaikki) on aivan upea,vaikka valikkosählääminen on turhan hankalaa. Katselen lähes kaikki ohjelmat tallennettuna,joten pienet painikkeet ovat sormituntumalta hankalia käyttää. Tallenteen uudelleen nimeämisestä puhumattakaan. Tämänkaltaiset ohjelmistobugit eivät käsittääkseni kuulu tekijän oman takuun piiriin. Lisätakuuta nettikaupassa ei tähän ollut tarjolla. Pitääkö tuota nyt "kestää",kunnes saa säästettyä eläkkeestä uuden laitteen hinnan? Kauppa oli NetAnttila,jonka tavaran toimituksesta ei ole mitään negatiivista sanottavaa. Eihän nämä tuoteviat heistä johdu.

    Ilmeisesti en ole ainoa tämän kalliin tuotteen virheistä "nauttiva"! - Että tällaista. Ps. linkitys tehtiin heti.
     
  17. Gere73

    Gere73 Member

    Liittynyt:
    23.10.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve!

    Mulla ollut kyseinen Boxi vuoden verran ja pari kuukautta sitten alkoi kone buuttaamaan
    itsekseen 3-5 kertaa päivässä. ja vieläkin jatkuu. Eli tallennukset häviää kun buuttaus tapahtuu kesken kaiken ja lataus häviää. Tämä tapahtuu riippumatta siitä tekeekö jotain vai ei eli yöllä myös buuttailee itsekseen ja laittaa koneen päälle. ikään kuin olis jonkinlainen virus.
    Pystyiskö kukaan kertomaan mistä johtuu ja mikä auttais? Koneessa on Welhon kortti.
     

Jaa tämä sivu