1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hamachi

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi stargiver 06.01.2008.

  1. stargiver

    stargiver Regular member

    Liittynyt:
    11.07.2007
    Viestejä:
    643
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sori jos laitan väärään paikkaan mutta minusta tämä kuuluu pc peleihin jossain määrin.
    Eli hommasin kyseisen ohjelman ja nyt on sitten ongelmana se että pelit ei näy vaikka itse ohjelmassa minä näkyisin kaverille toisin päin. Eli mikä voisi olla ongelmana?
    Hamachi näyttää että yhteydet on hyvät, palomuuri on poissa päällä ja mitä tuohon nyt sitten keksisi...
    Pelit mitä on koetettu on aitoja (Empire earth II) ja kun ei jaksaisi raahautua kaverille niin usein niin haluttaisiin käyttää tätä keinoa.

    Joten jos joku voisi auttaa niin olisin kiitollinen:D
     
  2.  
  3. Irratium

    Irratium Regular member

    Liittynyt:
    22.06.2006
    Viestejä:
    1,458
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jonkin verran Hamachia käyttäneenä olen huomannut että kyseinen ohjelma on jotenkin "versioherkkä" välillä, tarkistakaa että teillä molemmilla on uusin versio Hamachista, ja ainakin että molemmilla on sama versio.

    Kavereiden kanssa olemme joitakin pelejä pelanneet, ja kummallista kyllä välillä toimii niin että minä hostin pelin ja kaveri(t) pääsevät liittymään siihen, mutta jos joku muu hostii pelin niin eipäs sitä pelin lanivalikossa näykään ollenkaan. Välillä taas joillakin muilla toimii, emmekä mekään mitään idioottivarmaa ole keksineet noihin joihinkin ongelmiin...

    Jos ei tunnu uusimmalla versiolla toimivan kunnolla, kokeilkaa jotain hieman vanhempaa, saattaa antaa hieman parempia tuloksia.
     
  4. Sakke88

    Sakke88 Active member

    Liittynyt:
    11.04.2004
    Viestejä:
    1,773
    Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    68
    Toimiiko tiedostojen jako lähiverkossa hamachin avulla?
    hamachi luo virtuaalisen lähiverkon, mutta yleensä on pitänyt vielä perus lähiverkon asetukset säätää kuntoon.

    1. koneet samaan työryhmään.
    2. NWLink IPX/SPX/NetBios yhteensopiva kuljetusprotokolla

    lisää ohjeita lähiverkon asentamiseen löytyy haulla paljon.

    käynnistä -> suorita cmd
    ping toisen_koneen_hamachi_osoite
    Mitäs toi sanoo?
     
  5. stargiver

    stargiver Regular member

    Liittynyt:
    11.07.2007
    Viestejä:
    643
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä sen pitäis sanoo?
     
  6. Sakke88

    Sakke88 Active member

    Liittynyt:
    11.04.2004
    Viestejä:
    1,773
    Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    68
    Sen pitäisi näyttää jotain aikaa eikä connection timed out tai ping request could not find host.
     
  7. stargiver

    stargiver Regular member

    Liittynyt:
    11.07.2007
    Viestejä:
    643
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En tiiä tost mut saatii loppujen lopuks toimimaa. En tiiä mitä tehtii mut nyt toimii:D
     
  8. PERAtzy

    PERAtzy Regular member

    Liittynyt:
    30.10.2004
    Viestejä:
    107
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    1.0.2.1 on uusin versio joka toimii pelien kanssa. Uudemmat ihan käyttökelvottomia.
     
    Viimeksi muokattu: 08.01.2008
  9. Bagoonga

    Bagoonga Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kaverin kans ei oltu aikasemmin saatu pingausta toimimaan ja ollaan pelailtu pelejä joissa voi yhdistää IP:n perusteella. Nyt sitten saatiin pingaus menemään läpi molempiin suuntiin, mutta yhdessäkään pelissä (jossa siis ei mahdollista yhdistää IP:llä suoraan) ei kuitenkaan toinen näe toisen tekemää peliä. Olemme kokeilleet molemmin päin.

    Mitä muuta pitää tehä että pelit toimis Hamachin kautta?? Pitääkö jotenkin tehdä työryhmä niinku XP:ssä piti. Molemmilla siis Vista käytössä eikä oikein oo tuntemusta miten työryhmän saisi tehtyä.
     
  10. stargiver

    stargiver Regular member

    Liittynyt:
    11.07.2007
    Viestejä:
    643
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo itellä kans toi Vista. IP:llä ollaan joissain peleissä saatu toimimaan. Ping antaa lukuja kuten pitäisikin. Palomuurit on pois päältä kun yritetään pelata. Täytyy vielä kokeilla noita vanhempia versioita jos auttais
     
  11. Bagoonga

    Bagoonga Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Millä versiolla olette kokeilleet? Meillä tällä hetkellä käytössä 1.0.1.5, tarkotus et kokeillaan vielä esim 1.0.2.1:ä, mut veikkaan ettei auta. Mun piti ottaa winukan palomuuri kokonaan pois käytöstä, että sain pingauksessa lukuja. Jostai syystä ei päästäny läpi, vaikka laitoin poikkeukset Hamachille. Toimiikohan Hamachi yleensäkään kovin luotettavasti Vistalla...?

    Lisäksi semmonen outo homma et aikasemmin ku ping ei menny kaverille läpi, näkyi mun verkkoympäristössä kaverin kone, mutta nyt kun ping toimii molempiin suuntiin, en enää näe kaverin konetta. Ja asetuksiin ei olla kumpikaan koskettu.
     
  12. stargiver

    stargiver Regular member

    Liittynyt:
    11.07.2007
    Viestejä:
    643
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Uusimmal ollaa kokeiltu. Kun oon foorumeja lukenu ni kaikkialla haukutaan toi 1.0.2.5. No jos nyt lähipäivinä jaksais kokeilla noita vanhempia..
     
  13. jawa75

    jawa75 Regular member

    Liittynyt:
    10.11.2006
    Viestejä:
    728
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ite kokeilin just 1.0.1.5 ja 1.0.2.1 -versiot ja normikäytössä ollu 1.0.2.3, millään noista en saa edes pingiä toimimaan kuin satunnaisesti. IP:llä päästään peleihin mutta muuten ei onnistu. on kokeiltu ilman palomuureja ja kaiken maailman kikkoja kokeiltu mutta kun ei niin ei.
     
  14. Bagoonga

    Bagoonga Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko käytössä Vista? Jos on niin onhan sieltä network and sharing centeristä file sharing päällä. Meillä kiikasti pitkään siitä kun ei älytty laittaa päälle. KAverin kans tehtii sillee et otettii puheyhteys ja laitettii pingaamaan ja sitten molemmat laitto suunnilleen samanlailla asetukset ja sitte ku pingi meni läpi ni tutkittii että mitä se vaatii että menee läpi.
     
  15. delffi

    delffi Regular member

    Liittynyt:
    19.09.2007
    Viestejä:
    941
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Liitynpä tähän kiinostavaan keskusteluun. Samoja ongelmia minulla mitä ylläkin on listattu. Minulla on kuitekin se hyvä puoli, että kotona xp sekä vistakone. Voin testata ristiin ja seuloa josko vistassa olisi ongelma.

    Aloitin 1.0.2.5 versiolla. Asentui mukisematta Vistaan. Kaveri pysty pingaa minua, minä en kaveria. Pingin kulkeminen ei kuitenkaan kerro mitään, jokin voi blockkaa jossain välissä ICMP protokollan jota ping käyttää.

    Kokeilimme StarCraftia pelata. Ei näkyny pelit lanissa. Yhteysmuotona tietenkin UDP.

    Kokeilin vanhempaa versiota. 1.0.1.1 ei asentunut vistalle. En tosin tiedä onko syynä itse vista vai jokin muu.

    ===========================

    Nyt meinaan kokeilla 1.0.2.1 jota PERAtzy jo suositteli. Eli huomioonotettavia asioita.
    1. Kummalakin sama Hamachi versio.
    2. Testailun ajaksi kummankin windowsin (tai muu softa) palomuurit alas.
    3. Kokeilee josko pingi kulkisi.
    4. Kummatkin kokeilee tehdä pelin ja todeta näkeekö toinen henkilö pelin.
    5. Kotona on routter, siihen porttiohjauksia?!
    6. Hamachin oma proxysäätö. Täytyyköhän siihen laittaa proxyksi oma servu ja mikäköhän portti kannattaisi?
    7. Windowsin omat lähiverkkoasetuksien ruuvailu. Pitäisiköhän luoda IPX protokolla toimivaksi?
    8. Kokeilla eri pelejä.
    9. Kokeilla eri versioita hamachista.

    Siinä vähän listaa mitä meinaan testaa. Jos joku tietää jo valmiiksi ideoita johonkin ylläolevista, plz kertokaa.

    Tuntuu jotenkin köykäseltä saada toi toimimaan. Niin monta muuttujaa jotka pitää saada kummasakin päässä just eikä melkein. Ja jos pelaajia on enemmän kuin kaksi.. voi moro.
     
  16. jawa75

    jawa75 Regular member

    Liittynyt:
    10.11.2006
    Viestejä:
    728
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itellä kans vista ja xp-kone, joten on kans tullu hiukan kikkailtua noiden välillä, mutta epäilen että saman modeemi/routterin perässä kun ovat niin ei saa kunnolla kattavaa testiä tehtyä, tosin en oo saanu toimimaan näinkään.
    Mutta asiaan, eli oon testannu 1.0.1.5, 1.0.2.1 ja 1.0.2.3 -versiot, molemmissa koneissa samat.
    Palomuurit on olleet päällä ja pois (sygate/vistan oma).
    Pingin kulku ei tunnu vaikuttavan mitään, kulkee tai ei, pelit ei näy.
    Tiedoston jakoa en ole saanut millään toimimaan.
    Eri peleillä oon testannut (far cry, cod2, cod4, cs, flatout1).

    Eli kokeilematta on toi natin/motukan reitittäminen, hamachin tarkemmat asetukset ja windowsin muun verkkohierarkian virittely.
     
  17. Bagoonga

    Bagoonga Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No millähän pirulla ne on saanu toimimaan pelit, jossa ei oo direct ip:tä..? :/ Mulla ainakin alkaa jo ideat loppua.. Kertaakaan ei olla vielä saatu näkymään peliä listassa. Kumpikaan ei olla NAT:in takana. Hittolainen..

    Jos jollakin on pääkopassa aavistus tähän hamachi-ongelmaan niin ole hyvä ja kerro tietosi! :D
     
    Viimeksi muokattu: 13.02.2008
  18. stargiver

    stargiver Regular member

    Liittynyt:
    11.07.2007
    Viestejä:
    643
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse en oo vähään aikaan kokeillu hamachilla pelaamista, mutta vain pelit joissa on IP on saatu toimimaan eikä niitäkään ihan kaikkia. Hamachi taitaa olla vain ajantuhlausta jos sitä ei saa toimii
     
  19. PERAtzy

    PERAtzy Regular member

    Liittynyt:
    30.10.2004
    Viestejä:
    107
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No ainakin itsellä ja kavereilla toimii ihan loistavasti pelaaminen hamachin välityksellä 1.0.2.1 versiolla. Pitää vaan muistaa ottaa palomuuri pois päältä kun rupeaa pelaamaan.
     
  20. fredy2

    fredy2 Regular member

    Liittynyt:
    08.04.2006
    Viestejä:
    298
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itelläkin on vähän ongelmia tuon Hamachin kanssa. Kun toinen luo pelin, niin se ei toisella näy. (ja toisin päin)
    Kyseessä Need For Speed Pro Street.
     
  21. jawa75

    jawa75 Regular member

    Liittynyt:
    10.11.2006
    Viestejä:
    728
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Peratzy: Mitkä modeemit/routterit teillä on? Jos NAT, onko rei'itetty? Pelaatteko kaksin vai isommalla porukalla? Toimiiko kaikki pelit/mitä ootte testannu/pelannu? XP vai Vista?
    Jossain vaiheessa luin että hamachi/vastaava ohjelma vaati tietyt portit auki natista, mutta en enää muista mitkä enkä löydä lukemaani juttua enää :(
     

Jaa tämä sivu