1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hakusessa "Ati Radeon HD5770 CuCoreen" passeli LCD-näyttö

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Frohike 08.07.2010.

  1. Frohike

    Frohike Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    158
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla on seuraavanlainen näytönohjain:

    Ati Radeon HD 5770 CuCore, 1GB GDDR5, 128-bit, PCI-E, DVI/HDMI/VGA
    http://www.jimmspc-store.fi/tuote/EAH5770CUCORE/2DI/1GD5/A?t=false

    Nyt on edessä se ensimmäisen LCD-näytön ostaminen, jonka tulisi olla osuva valinta näytönohjaimeeni ja käyttötarkoituksiini. Käytän tietokonettani mm. PC-pelien pelaamiseen (räiskintä, autopelit, GTA:t...), digivideoeditointiin, Photoshoppaamiseen ja elokuvien katsomiseen.

    Olen ajatellut, että näyttö olisi ainakin:
    * 22-24-tuumainen
    * 16:9 / 1080p (1920 x 1080 px)
    * Näyttöpaneelityyppi: S-IPS (tai vähintään SPVA/MVA, mutta ei TN)
    * Liitännät: VGA, DVI-D ja HDMI
    * Lomittamaton kuva (progressiivinen)
    * Vasteaika: 5 ms (GtG: 2 ms)
    * HDCP-yhteensopiva

    Seuraavien ominaisuuksien arvoihin haluaisin käyttötarkoituksiani vastaavia ehdotuksia:
    * Staattinen kontrastisuhde (...Onkohan 1000:1 hyvä? Ainakin yleisimmästä päästä)
    * Dynaaminen kontrastisuhde (...Lukemat vaihtelee valtavasti merkistä toiseen.)
    * Kirkkaus (...280-300 cd/m² tuntuu olevan yleistä. Mikähän on tavoitteellisin luku?)
    * Virkistystaajuudet (...BenQ:ssa pysty 50-76Hz / vaaka 20-83KHz. Joku vaati pelaamiseen jopa 200Hz!?)

    Miltei jo ehdin tilata Afterdawnin kattoon asti kehuman BenQ:n G2420HD -näytön:
    http://www.jimmspc-store.fi/tuote/9H.L3ALB.QBE
    Sitten kuitenkin luin jostain toisaalta, että tuotteessa markkinoitu dynaaminen kontrastisuhde 40000:1 kielii TN-näyttöpaneelitekniikasta. Ja se on kuulemma kehnoin tekniikka kaikista ja sitä tulee välttää. Toinen mikä säväytti oli se, ettei laitteen valmistanut BenQ anna kuulemma ollenkaan pikselitakuuta ja ainoa tapa hankkiutua eroon viallisesta yksilöstä on kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Jotkut olivat joutuneet kolmastikin vaihtamaan ennenkuin sattui kelpo yksilö.

    Budjettina olisi korkeintaan joku 250 €:a.

    - kiitos ehdotuksista ja kommenteista jo etukäteen!
     
    Viimeksi muokattu: 09.07.2010
  2.  
  3. Frohike

    Frohike Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    158
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tutkiskelin itse monitoreja, joita saa alle 250 euron Jimmsistä. Tähän alle listatut ovat kaiketi ne, joista se on valittava.

    Elikkäs mikähän näistä nyt sitten olisi paras vaihtoehto ostaa? Näytönohjaimenihan oli se "Ati Radeon HD 5770 CuCore, 1GB GDDR5, 128-bit, PCI-E, DVI/HDMI/VGA". Elokuvia katselen ja digivideoita sekä digikuvia editoin + pelaan pc-pelejä...


    199 €
    BenQ 24" TFT G2420HD, 16:9, 1920x1080, 2ms, HDMI/DVI/VGA
    http://www.jimmspc-store.fi/tuote/9H.L3ALB.QBE?t=false
    http://www.all-monitors.com/monitors/manufacturers/pos/benq_g2420hd

    207 €
    Acer 24" TFT H243HXB, 16:9, 1920x1080, 2ms, HDMI/VGA
    http://www.jimmspc-store.fi/tuote/ET.FH3HE.X06?t=false
    http://www.all-monitors.com/monitors/manufacturers/pos/acer_h243hxbbmidcz

    234 €
    Asus 24" Wide LCD VW246H, 2ms, HDMI, Multimedia
    http://www.jimmspc-store.fi/tuote/VW246H?t=false
    http://www.all-monitors.com/monitors/manufacturers/pos/asus_vw246h

    239 €
    Samsung 24" TFT P2450H, 1920x1080, 2ms, HDMI/DVI/VGA, Musta
    http://www.jimmspc-store.fi/tuote/LS24LRZKUV/EN?t=false
    http://www.all-monitors.com/monitors/manufacturers/pos/samsung_syncmaster_p2450h

    249 €
    LG 24" TFT W2442PA, 16:9, 1920x1080, 2ms, HDMI/DVI/VGA, PIVOT, Musta
    http://www.jimmspc-store.fi/tuote/W2442PA-BF?t=false
    http://www.all-monitors.com/monitors/manufacturers/pos/lg_w2442pa


    Ajattelin ensin jotain S-IPS -näyttöpaneelityyppiä, mutta tajuttuani ettei niitä saa 24-tuumaisena alle 250 euron, pitäydyin SPVA/MVA-tasossa. Eipä kuitenkaan tullut yhtään sellaistakaan vastaan, nimittäin www.all-monitors.com ilmoittaa jokaisen alla olevan verrokin näyttöpaneelityypiksi "TFT TN". Ilmeisesti tähän on tyytyminen budjettini takia, vaikka sitä kehnoimpana paneelityyppinä pidetäänkin.

    Näin ohi mennen kysyen, miltä LCD-monitorivalmistajalta oikein löytyy S-IPS ja SPVA/MVA-paneelityyppejä, ja mihin hintaan niitä myydään noin karkeasti?

    EDIT: Korjaan muuten ekassa viestissä kirjoittamani virheen -> BenQ:lla on sittenkin pikselitakuu, mutta se on vasta 12 kuollutta pikseliä. Tietoasema.fi kuulemma ainoana verkko-ostopaikkana tarjoaisi talon puolesta "nollatakuun" pikselikuolioille.
     
    Viimeksi muokattu: 11.07.2010
  4. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    HP:ltä ja Neciltä löytyy ~350e hintaluokasta muita kuin TN.
     
  5. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    2,038
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  6. Frohike

    Frohike Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    158
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Muuten kyllä kumpi vain, mutta kun kummastakin puuttuu HDMI-väylä, jonka haluan monitoristani löytyvän.
     
  7. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    2,038
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  8. Frohike

    Frohike Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    158
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toi on jo vähän tyyriin puoleinen. Budjettini on vain joku 150-250 euroa. Samalla rahalla saa lisäksi jo laadukkaampiakin näyttötyyppejä kuin TN:ää, jota tuokin LG edustaa. Löysin kuitenkin yhden budjettiini paremmin istuvan 249 euron LG:n, jonka lisäsin yllä lainauskentässä näkyvään vaihtoehtolistaan alimmaiseksi.

    Näytön siis pitäisi olla suunnilleen tällainen:
    * BUDJETTI: 150-250 euroa
    * KOKO: 23-24 tuumaa
    * KUVA: 16:9 / 1080p Full-HD (1920 x 1080 px)
    * KIRKKAUS: 300 cd/m²
    * STAATTINEN KONTRASTISUHDE: 1000:1
    * DYNAAMINEN KONTRASTISUHDE: 40000:1 - 80000:1
    * TAAJUUDEN KAISTANLEVEYS: hor 20-83 Hz / ver 50-76 MHz
    * VIDEON KAISTANLEVEYS: vähintään 200 MHz
    * VASTEAIKA: 1 - 5 ms
    * HDCP-YHTEENSOPIVUUS: kyllä
    * LIITÄNNÄT: VGA, DVI-D ja HDMI
    * NÄYTTÖPANEELITYYPPI: TN (tai parempi jos alle budjetin)
    * KATSELUKULMAT: hor 170' / ver 160'

    Nämä 5 ehdottamaani näyttöä eivät jokainen täytä kaikkia vaatimuksia, videon kaistanleveyttäkään ei kaikissa lähdetiedoissa edes ilmoitettu.
     
    Viimeksi muokattu: 11.07.2010
  9. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    2,038
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Haluat siis myös äänen siirtyvän monitoriin. Asuksessa, LG:ssä ja Acerissä on kaiuttimet mukana. Samsungissa ja Benqissä on kuulokeliitäntä. Siksi niissä on hdmi-liitäntä.
     
  10. Frohike

    Frohike Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    158
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En hahmottanutkaan, että jos on näyttökajarit niin ei ole hdmi-väylää ja toisin päin. No siis en erityisesti halua monitoriin kaiuttimia, tai jos siinä sellaiset on, niin pyrin sulkemaan niiden äänen jotenkin, koska minulla on tehokkaammat ulkoiset "Logitech X230 2.1ch" -pöytäkaiuttimet.

    HDMI-väylän haluan mm. siksi, että jotkin pelikonsolit tarvitsevat sen. HDMI tuntuu muutenkin olevan uusinta tekniikkaa, tai ainakin se on käytössä vielä pitkälle tulevaisuuteen. HDMI-väyläinen näyttö ei ole myöskään oleellisesti kalliimpi kuin ilman HDMI-väylää oleva näyttö - mieluummin otan kaikki nyt tässä hintaluokassa tarjolla olevat liitännät näyttööni, kuin ostan näytön, jossa on vain esim. DVI-D. Ja sitten on vielä noita kaikenmaailman viihde-elektroniikan laitteita (kuten BluRay-soittimet), joissa on HDMI-liitäntä.
     
  11. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    2,038
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  12. Frohike

    Frohike Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    158
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Spekseiltään aika miellyttävä näyttö, mutta DVI-väylä puuttuu. BenQ:ssa on lisäksi yleisesti huonona puolena pikselitakuun käyttäjäepäystävällisyys. Mutta silläkään ei ole väliä, jos onnistuu saamaan kelpoyksilön!

    Tuon BenQ:n valkoisen ja mustan näytön ero on siinä, että valkoisessa on "munakuppi" jalustassa, joka taas mustasta puuttuu. Kuitenkin molemmissa on pois keskilinjasta oleva pylväs ja massiivinen jalka. Ne eivät oikein miellytä silmiäni.

    Tuosta LCD:n ja LED LCD:n eroista en ole oikein saanut kunnon selvitystä mistään. Siis lähinnä tästä ulkonäöllisestä puolesta. Taustavalaisuunhan tuo teknisesti liittyy.
     
  13. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    2,038
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kannattaa käydä kaupassa katsomassa, jollei kellään tutulla vielä ole. kyllä niissä on mielestäni kirkkaampi kuva ja näissä led-näytöissä on yleensä vähemmän valovuotoa. Kun tilaat näytön postimyynnistä, voit palauttaa sen, jos siinä on kuolleita pikseleitä tai liikaa valovuotoa.

    Parilla tutulla on tämä Benq ja kummassakaan ei ole kuolleita pikseleitä. Minulla on Benq E2400HD ja veljelläni E2200HD ja eikä kummassakaan ole kuolleita pikseleitä, eikä juurikaan valovuotoa. Lisäksi ainakin parilla tutulla on Bengin näyttö (malleja en muista). Ei näissäkään ole tietääkseni ongelmia.

    Benqin näyttöjä myydään ihan mielettömästi ja kyllä siellä aina huonoja yksilöitä on joukossa, kuten muillakin valmistajilla.

    Noin 250 euron budjetilla joudut tyytymään Samsungin näyttöjen halvimpiin malleihin, kun samalla rahalla saat Benqin parhaimpia malleja.
     
  14. Frohike

    Frohike Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    158
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No sellaista olen minäkin lukenut, että LED LCD:ssä olisi kirkkaampi kuva. On niitäkin forumisteja, joiden mielestä koko LED-näyttö on lähes pelkkää markkinointikikkailua aivan kuten miljoonaluokan dynaaminen kontrastisuhdekin. Joku väitti LED-näytön pintaa liian kiiltäväksi, mutta joku muu pisti sen crystal-näyttötyypin syyksi. Myös sellaista tietoa löytyi jostain, että LED LCD kestäisi noin tuplaten perinteistä kauemmin eli jopa 100 000 tuntia. Perusteltua negatiivista sanottavaa ei tunnu olevan kellään, joten hyvin kelpaisi LED-lituska mullekin. Harmi vain, ettei niitä ole vielä kovin paljoa, vaihtoehdot ovat harvanpuoleisia.

    LED-näyttöjen puolelta BenQ V2400Eco:ssa olisi hyvä hinta/laatusuhde, mutta ulkonäkö ei miellyttänyt lainkaan ja HDMI-liitänät puuttui. Aiemmin sekoilin tuon ”munakuppi”-jutun kanssa, siis se onkin V2410Eco, jossa ei ole ”munakuppia” näytön jalassa. Kyllä V2400Ecossa on sellainen molemmissa värivaihtoehdoissa, vaikkei mustasta V2400Eco:sta kuvaa löydäkään mistään.

    Mikähän koira siinä oikein on haudattuna, kun tuossa harkitsemassani vanhentuneessa BenQ G2420HD:ssa on vielä HDMI-väylä, mutta sitä uudemmista malleista, kuten G2420HDBE ja G2420HDBL se puuttuu? Mistähän moinen tuotantolinjaus syntyi? Ehkä vain puhdasta sattumaa.

    BenQ-näyttöjä on kehuttu ja suositeltu valitsemaan pitkin nettiä siis aivan periaatteellisellakin tasolla malliin katsomatta. Painikkeiden vaikea löytäminen pimeässä ja pikselitakuun kehnous ovat ainoita kuulemiani merkittäviä miinuksia – eivätkä nekään niin merkittäviä. Itse asiassa olin alunperin hyvin lähellä tilata tuon G2420HD:n, mutta juuri silloin löytyi ne pikselitakuupelottelut ja aloinkin huopaamaan koko ostopäätöstä ja laitoin tämän threadin pystyyn parempien vaihtoehtojen toivossa.

    No, ei kai se nyt mikään itsestäänselvyys ole, että se on takuulla juuri kaikkien maanantaikappaleiden äiti joka mulle napsahtaa kun sen tilaan. Ja niinkuin sanoit nettitilauksen voi paiskata takaisin. Netistä sen tilata aionkin, Jimmsiä ja Verkkokauppa.comia on tullut harrasteltua. Tietoasemalta saisi pikselitakuut, mutta tuotteet maksavat siellä keskitasoa enemmän, joten se karsiutuu pois.

    Vuosi takaperin oli tilanne se, että kaikkialta kuulin kommenttia siitä, että Samsung on maailman paras ja johtava monitorinvalmistaja. Tämän ajattelinkin muistaa, kun hankin ensimmäisen lituskani. No niin, nyt kun on se tilanne päällä niin parhaimmat Samsungit ovatkin budjettini ulottumattomissa, mutta BenQ:n puolelta tarjotaan (vähintään) samat speksit reilusti halvemmalla. Kyllä valinta johonkin BenQ:hun alkaa kallistumaan...

    No, mitenkähän on laita Asuksen LCD-näyttöjen kanssa. Niistä ei tunnu olevan kellään mitään sanottavaa... Mulla on nyt Asuksen emo tilauksessa koneeseen ja sillä saralla Asus onkin huippumerkkejä, mutta eikö heidän näyttönsä sitten ole kaksisia, vai jäävätkö vain ensisijaisempien näytönvalmistajien varjoon?

    LG ja Acer ei kovin vakavasti ole mulla edes harkinnassa, jotenkin sellaisia markettimerkkejä molemmat. Mulla on lisäksi ollut LG:n dvd-soitin ja Acerin kuvaputkinäyttö ja molemmat ovat nyt vainajia, joten hiukan luottamuspulaa noihin merkkeihin.
     
  15. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    2,038
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse en tiedä ketään, kenellä olisi Asuksen näyttö. Ihan täällä harrastajatasolla häärätään ja itse maksetaan koneet ja näytöt. Tuttavapiirin uusimmat näyttöhankinnat ovat olleet juuri tuota edullista led-Benqiä ja hyviä ovat olleet. Niissä on tosiaan kirkas kuva, mutta mielyttävän kirkas, ei mitenkään suttuinen.

    On parilla kaverilla myös Samsungin näyttöjä, mutta ne ovat vähän vanhempia malleja. Ne olivat silloin joskus hyviä ja kalliita. Jos Samsungin hankkii, pitäisi ehkä hankkia se sieltä malliston yläpäästä ja silloin siihen tulee hintaakin.

    Mulla on töissä Acerin pari vuotta vanha näyttö ja se on tosi surkea.

    Tuossa BenQ G2420HD:ssä on kuulokeliitäntä, siksi siinä on hdmi-liitäntä. Alla olevassa linkissä (kohdassa arvostelut) pari käyttäjää "kehuu" juuri tuota kyseistä mallia.
    http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/302191

    Juuri tuossa viereisessä treedissä kaveri harkitsee tätä aika hyvin hinnoiteltua Samsungia, jossa on ainakin liitannät kunnossa

    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=11633
     
    Viimeksi muokattu: 13.07.2010
  16. Frohike

    Frohike Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    158
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ehkäpä se Samsung on parempi vaihtoehto sitten kun tulee ostettua oikein taulutelevisio olohuoneeseen, vielä nimittäin on Philipsin kuvaputkinäyttö mulla vuodelta 2000 toiminnassa. BenQ on varmaan parempi tietokoneen näytöksi mulle, kun ei kuitenkaan ole budjettia kuin halvimpiin Samsungeihin.

    Tuossa on vierekkäin vertailtuna Samsung P2370HD ja Samsung P2450H:
    http://www.all-monitors.com/compares/samsung_syncmaster_p2370hd_vs_samsung_syncmaster_p2450h
    Mielestäni jälkimmäinen on hitusen parempi (vrt. vasteaika & dynaaminen kontrasti). En nimittäin tarvitse näyttöön digiviritintä, koska mulla on Nebulan sisäinen pci-digitv-kortti (DVB-T) jo entuudestaan.

    Tuo linkkaamasi G2420HD:n "kehumissivu" on juuri se, jonka jälkeen aloin epäröimään tuota mallia. Ne positiivisemmat kommentit löysin osoitteesta:
    http://fin.afterdawn.com/vertailu/tuote.cfm/16201/benq_g2420hd#arvostelut
     
    Viimeksi muokattu: 13.07.2010
  17. Frohike

    Frohike Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    158
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mun nykyisestä (vanhasta) tietokoneestani tulee sitten nettikone ja uusista, tilauksessa olevista osista rakentuu toinen kone, joka ei ole nettiyhteydessä.

    Vanhan koneen näytönohjain on VGA/DVI-liitäntäinen, mutta käytän siinä vain VGA-kaapelia. Uusi kone tulee käyttämään DVI-kaapelia.

    Voinko siis liittää sekä vanhan, että uuden tietokoneen kiinni tähän uuteen litteään näyttöön ja vaihtaa työpöytiä klikkaamalla monitorista joitain VGA- ja DVI-nappeja?

    En siis tarvitsisi kahta eri näyttöä käyttääkseni kahta eri tietokonetta - säästyisi pöytätilaa?

    Vähän ehkä tyhmänpuoleinen kyssäri, mutta kun olen nyt vasta kahden viikon ajan opiskellut itsenäisestä tämän päivän monitoritekniikkaa verkon välityksellä ja kaikki ei ole ihan selvää, kun on asiat aikalailla muuttuneet sitten vuoden 2003 kun viimeksi konetta ja näyttöä ostelin :)
     
  18. power_age

    power_age Active member

    Liittynyt:
    06.05.2009
    Viestejä:
    1,755
    Kiitokset:
    151
    Pisteet:
    93
    .
     
    Viimeksi muokattu: 28.07.2010
  19. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    2,038
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Et tarvitse kahta näyttöä. Benqissä (E2400HD) se näppäin on oikealla sivulla alhaalla (enter). Klikkaamalla sitä voi sisääntulon vaihtaa (DVI, D-sub tai HDMI).

    Minulla hajosi juuri Mirain 42 tuumainen televisio korjauskelvottomaksi ja uutta samanlaista ei ollut saatavissa tilalle, joten Tietoasema hyvitti ostohinnan minulle kokonaisuudessaan. Siitä Tietoasemalle PLUSSAA.

    En ole vielä hankkinut uutta telkkaria ja nyt mulla on tässä näytössä kiinni Topfieldin digiboxi hdmi:n kautta ja tietokone DVI:n kautta. Kun käynnistän esim. tietokoneen, valitsee näyttö automaattisesti oikean sisääntulon. Jos vaikka pidän digiboksia ja tietokonetta samanaikaisesti päällä, valitsen enteristä, kumpaa haluan katsoa.
     
  20. Frohike

    Frohike Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    158
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Loistavaa, että yhdellä näytöllä pärjään. Mieteinkin miten ihmeessä saan mahtumaan sekä kuvaputkinäytön, että uuden lituskan samalle tietokonepöydälle, ja vielä pöytätuuletin ja printteri/skanneri/kopiokoneen siihen johonkin. BenQ:n näytöissä tuntuvat löytyvän melkein aina jostakin päin oikeata alakulmaa nuo hallintanapit.

    Yhdellä kaverillani on 32-tuumainen Mirai, joka toimii yhä ja ostettu joskus 2002-2004. Aika asiallista palvelua Tietoasemalta. Tuossa onnettomassa tilanteessa tuo oli parasta mitä saattoi tapahtua, että koko hinta korvataan takaisin!

    Valintaruutu kuulostaa loogiselta. Tuo onkin hyvä, että vielä HDMI-digiboxinkin saa kiinnitettyä monitoriin.

    Meikäläisellä hoituu leffojen katsomiset tällä hetkellä tietokoneen dvd-asemalla monitorin kautta, kun molemmat kaksi dvd-soitintani (LG:n "DVD 3200E" ja JVC:n "XV N212") ovat hajonneet mystisesti takuuajan ulkopuolella. Eivät toista enää mitään dvd-levyjä, eivät kaupan levyjä eivätkä omia poltoksiakaan. Kuva pyörii korkeintaan pari minuuttia ja sitten pysää paikalleen ja pikselöityy ja nykäisee jotakin 1-2 kertaa minuutissa. Jumituksen saa nollattua vasta nyppäämällä virtajohdon irti seinästä ja laittamalla takaisin. Eli myös uusi dvd-soitin olisi tarpeen, olen joskus keskustelua laittanut siitäkin aiheesta pystyyn, mutta ei paljoa tainnut mielipiteitä tulla. BluRay-soitinta en ole ajatellut hommata, kun en omista yhtään BluRay-leffaa ja ne leffat ovat vielä aika hintavia verrattuna dvd-versioihin.

    Tai no, BluRay-soittimellahan taisi saada toistettua dvd-levyjäkin. Joten, jos edullinen bluray-soitin löytyisi niin miksei sellaisenkin sitten voisi ostaa. DVD-soittimethan kuolevat vuosien saatossa sukupuuttoon. Jonkun asiantuntijalausunnon mukaan BluRay:n voittokulku tulee kestämään vielä kolmisen vuotta, jolloin uusi formaatti syrjäyttää sen. Viihde- ja tietokone-elektroniikassa ei koskaan voikaan ostaa viimeisintä mallia, kun aina se on kuukauden-vuoden sisään vanhentunutta tekniikkaa.

    Jotain häikkää Anttilan sivuissa, kun mikään heidän linkkinsä ei toimi minulla. Aina tulee hetken lataus ja sitten tuloksena valkoinen sivu...
     
    Viimeksi muokattu: 13.07.2010
  21. Zyssii

    Zyssii Member

    Liittynyt:
    13.07.2010
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    itse suosittelen BenQ G2420HDB näyttöä, ollut tässä koneessa jo 3kk eikä mitään vikaa ilmennyt. Hinta oli alennusmyynnissä 179e mutta nykyään varmaan 199e.
     
    Viimeksi muokattu: 13.07.2010

Jaa tämä sivu