1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Haku USB-levyltä Windows10:ssä

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Timontti 17.03.2021.

  1. Timontti

    Timontti Regular member

    Liittynyt:
    31.05.2005
    Viestejä:
    110
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Kun tuo Windowsin hakutoiminto ei löydä mitään ulkoiselta USB-levyltä, voisiko joku suositella jotakin sellaista ohjelmaa, joka skannaisi levyä ja hakisi sieltä sen tiedoston, jota olen etsimässä? En tiedä tiedoston nimeä, mutta minulla on siitä tuloste, josta näen otsikon ja sisällön.
     
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    En tiedä mitä tarkoitat otsikolla, mutta liitä se ulkoinen levy koneeseen, avaa se ja hae sitä otsikkoa käyttäens suoraan siltä levyltä. Haun löydät oikeasta yläkulmasta. Alla esimerkkinä tekstitiedosto jota windowsin normaali haku ei löytänyt. Tuota kuvassa näkyvää sinistä nuolta painamalla saat avattua levysijainnin jossa tiedosto on.

    hakutesti.

    Yksi tapa kokeilla on myös, että indeksoit sen koko ulkoisen levyn. Jos kysessä on perinteinen HDD ja siellä paljon tavaraa, vie se aikaa. Tämän jälkeen kyseisen tiedoston pitäisi löytyä ihan normaalia hakua käyttämällä. Alla kuva mistä ja miten indeksoinnin löytää. Windowsin käynnistävalikko - Asetukset - Haku - Haetaan windowsista -Mukauta hakusijainteja täältä - Muokkaa - valitse oma ulkoinen levysi indeksoitavaksi.

    hakuindeksointitesti.

    Yhtään kolmannen osapuolen tarjoamaa ohjelmaa en tiedä, kun en ole ikinä itse käyttänyt. Ja en tosiaan osaa sanoa mitä tarkoitat sillä otsikolla, joten voi olla, että ohjeeni ei välttämättä auta.
     
    Viimeksi muokattu: 17.03.2021
  4. Timontti

    Timontti Regular member

    Liittynyt:
    31.05.2005
    Viestejä:
    110
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Suuri kiitos! Olin määritellyt USB-levyllä, että sen saa indeksoida, mutta en ollut älynnyt, että se indeksointi ei tapahdukaan automaattisesti vaan se pitää erikseen määritellä ja käynnistää Windowsissa. Minulla oli indeksoituna vain C-levy, jossa on pelkkiä ohjelmia. Poistin sen indeksoinnin ja käynnistin sen ulkoisen datalevyn indeksoinnin, joka on parhaillaan käynnissä. Luultavasti tämä ratkaisi ongelmani, joten kiitos vielä kerran!

    PS: Otsikolla tarkoitin kirjoittamani asiakirjan tai muistion otsikkoa ihan sanan tavallisessa merkityksessä.
     
    Viimeksi muokattu: 18.03.2021
    *Trinity* kiitti tästä.

Jaa tämä sivu