1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Guild Wars vs World Of Warcraft

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi Tube90 08.08.2005.

1. karhu123

karhu123 Guest

aijaijai ttas tässä ollaan luettu väärin.. minä en ainakaan ole tarkoittanut etteikö OSAA kyllähän nyt kaikkia osaa joss pelaa tarpeeksi kauan^^ ja yleensä wowissa se noob naab vaihe on enne 30lvl kunnes alkaa jo kunnolla tajuamaan...

2.  
  3. allexx

allexx Guest

Mä en nyt ymmärrä mikä niissä 12-13 on nyt niin hirvätä jos ne pelaa wowia. Ei niis kyl mulle mitään ongelmaa ollu ja ite olen 15 -.-. Nii ja sit topiciin en ole itse pelannut gw, mutta olen nähnyt vierestä ja itse pelaan wowi. Kaverini pelaavat wowia ja ovat pelanneet gw ja sanovat, että wowi vie 6-0 .

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 01.07.2007
  4. Irratium

Irratium Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Hienoa yleistystä, mielipide muodostetaan sen perusteella mitä arvellaan eikä sen perusteella mitä ollaan koettu ja kokeiltu.

En sanoisi että siitä tehdään "Wowimainen" koska pelikonseptina 'monta pelaajaa samassa maailmassa yhtäaikaisesti' on paljon Wowia vanhempi. Monista näyttääkin tuntuvan siltä että kaikki ominaisuudet mitkä löytyvät Wowista ovat alunperin siitä pelistä, vain koska se sattuu olemaan se suuri ja mahtava MMO - jättiläinen.

5. spas12

spas12 Guest

Olisin jo kauan sitten ollut isompi lvl, jos olisi OMA tietokone jolla pelata, niinkun sanoin oon pelannu pelkästään kavereilla (TESTAILLUT!)

6. Amorbis

Amorbis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    lol... Otappas huomioon, että ainakin mä henk. kohtaisesti oon pelannu molempia pelejä paljon ja silti Guild Wars on mun mielestä paree. Ja ei, en oo 12-vuotias. Ostin ensiksi joskus 3 v sitte GWn ja pelasin sitä melko paljon, varmaan n. 5 kk. Ostin vuoden päästä WoWin ja played timeä siinä kertyi mulle n. 20 pvä ja max. lvliin olin päässyt. Vaihdoin sitte ku WoWi rupes kyllästyttämään, takaisin itseni GWn pariin ja huomasin, että GW:ssä joku on niin paljon parempaa, ku WoWis. Ja ei, en ole myöskään köyhä, siitä kuukausimaksuja maksoin WoW:ssa jonkin verran.

Pelejä ei mun mielestä pidä arvostella minkään maksujen takia, vaan sisällön takia.

7. Maukki

Maukki Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen pelannut Guild Warsia ja World of Warcraftia. Guild Warsia noin 3 Kk ja World of Warcraftia noin 5 Kk. Molemmat pelit ovat erittäin hyvää ajanvietettä, mutta niihin vierähtää helposti aikaa kun rupeaa pelaamaan oikein kunnolla. World of´Warcraft on selvästi parempi peli, sillä pelimaailma on isompi ja monipuolisempi, kuin Tyria. World of Warcraftin suosion salaisuus on yksinkertaisesti sen karkkivärigrafiikka ja monipuolisuus. WoW on paljon kiinnostavampi, kuin Guild Wars myös senkin takia, että siinä on eri rotuja joilla pelata. Guild Warsin hyvänä puolena on sen hyvät grafiikat ja se, että peli on TÄYSIN ILMAINEN! Loppujen lopuksi Guild Warsiin kyllästyy nopeammin, kuin WoWiin, sillä levelit loppuvat 20 jajos pelaaja ei kuulu mihinkään kiltaan, niin peli ei ole pelaamisen arvoista...
    WoW:in haittapuolet ovat varsin vähäiset, mutta silti tarpeaksi suuret... Kuukausimaksut tuppaavat olemaan SE ongelma miksi peli jää pelaamatta niin monelta teini-ikäiseltä pojalta/tytöltä. World of Warcraftia on haukuttu addiktoivaksi peliksi useissa eri keskustelupalstoilla. Siihenkin löytyy selvä syy: Pelin värikkäät grafiikat! Tämä on vain minun näkemykseni asiasta... Lopulta kun olet pelannut World of Warcraftia noin 3 vuotta huomaat, että mitä sinulle on jäänyt käteen? Oletetaan, että olet aloittanut pelaamisen 17 vuotiaana. Nyt olet 19 ja menet armeijaan. Huomaat että olet menettänyt pelaamiseen noin 250€, VAIN PELAAMISEEN!!!

Guild Wars

Plussat
    +Hienot grafiikat!
    +Ei kuukausimaksuja
    +Lukuisat lisäosat!

Miinukset
    -Pelaa nopeasti läpi
    -Peli on rakennettu putkimaiseksi
    -Jos et kuulu kiltaan, niin pelaaminen ei ole pelaamisen arvoista...
    -Ei muita rotuja!

Kouluarvosana: 9+

World of Warcraft

Plussat
    +Värikkäät karkkigrafiikat!
    +Erittäin monipuolinen
    +Laaja pelimaailma
    +Paljon tekemistä: ei yhden illan peli...
    +PALJON Pelaajia!

Miinukset
    -Kuukausimaksut!!!
    -Tosiaankin liian PALJON Tekemistä
    -Addiktoiva peli!

Kouluarvosana: 10-

8. TornadoFI

TornadoFI Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Guild Wars vie voiton
    mutta huonoa on kummassakin se kun kaikki ''hyvät'' nimet on jo varattuja

Guild Wars
    +Ei Kuukausimaksuja
    +hyvä grafiikka
    -Tehtävät loppuu nopeasti :(
    -KEHITYS 20 lvl saakka

WOW
    -Kuukausimaksut (Nekinhän lähtee jossain vaiheessa pois)

Viimeksi muokattu: 23.07.2007
  9. Enforcer

Enforcer Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Maukilt ihan hieano arvostelu, mutta ois ollu mukava kuulla jotain juttua tosta pvp puolesta. Tosin taidat olla näitä pve poiekia?

10. Pullosta

Pullosta Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse olen molempia pelannut tarpeeksi ja voin suoraan sanoo että kaikki on nähty niin pelaaja kunnan puolesta kuin pelinkin puolesta. Ja mitä tohon kk maksuun tulee niin GW lunastaa ns kk maksut lisäosalevyjen hinnalla, että ei se nyt ihan ilmaista ole!

Ja jos parempi pitää omasta mielestä valita niin tottakai WoW ja pvp servut. Saa puukottaa toisia pelaajia selkään, eikä ne osaa arvata sitä. Mikä vois enään parempaa olla!?!?! Itse ainakin sain monet naurut ja itkut siitä.

Ja näin oftopicina itse odotan warhammeria joka tulee varmasti lyömään molemmat pelilaudalta, mutta ei siitä enempää.

11. TMKCodes

TMKCodes Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Gw:tä olen pelannut n.3000h tuntia 26kk:n ajan. WoW:ia olen vain pelannut 10päivän trialin ja blizzard like private servulla.

Gw:n hinta on se 30-40€ campaign ja niitä on tällä hetkellä 3 tulossa ensimmäinen tarinaa lisäävä expansion pack. Ja wow on sen 50€ + n.12€ kk maksut joten se ihan riippuu kuinka kauvan pelaa ja kuinka monta campaignia ostaa, että kumpi tulee kalliimmaksi.

Guil warssissa voi tehdä erinäköisiä charactereja, koska armoreja on todella paljon erilaisia joka professionaalille ja armorit voi myös värjätä dyeillä. WoW:issa on taas characterin tekemis vaiheessa paljon erilaisia character tyylejä valittavana.

Guild Warssissa tarvitsee tehdä missioneja ja questeja että voi edetä pelissä, mutta kun taas WoW:issa on vain questeja ja suurin osa niistäkin hack 'n' slash questeja. Jos tykkää tappaa monstereita 24/7 pve:ssä wow on parempi. Mutta jos tykkää enemmän tiimityöstä on GW parempi.

Wowin pvp:stä en hirveästi tiedä, koska en jaksanut pelata niin pitkälle. Mutta Guild Warssin pvp:ssä on monta tyylilajia. Heroe's ascent, Guild vs Guild ja Alliance battle ovat varmaan suositumpia.
    Heroe's ascentissa taistellaan 8 miehen tiimillä monta eri tiimiä vastaan. Guild vs Guild on 8vs8 yhden voiton mittainen matsi. Alliance battle on 4+4+4 vs 4+4+4 tiimien matsi jossa tiimit koittavat vallata shrineja ja mitä enemmän toisilla tiimeillä on shrineja vallassa sitä enemmän ne saavat pisteitä ja kun toiset alliance tiimit saavat 500 pistettä he voittavat.
    Wowin pvp:ssä oli hauskaa se mitä kerkesin näkemään, että pystyit toisen puolueen alueella tappamaan toisia.

Wowissa ja gw:ssä molemmissa on alueita farmattavaksi joten niistä instanseita sun muita ei tarvitse ihmetellä. Kuhan löytää oikean buildin gw:ssä niin pystyy soloamaan joka paikan. Underwolrdin Ja Fissure of Woenkin.

Guild Wars
    + Henot Grafiikat
    + Upeat 3 Campaign tarinaa
    + ei kuukausi maksuja
    + Kaikki suunniteltu tasavertaisiksi
    + Paljon skillejä
    + upea PVP
    + paljon tekemistä max lvlin jälkeen
    + vähän bottien käyttäjiä
    - Vähän putkimainen
    - nopeasti 20 lvl
    - addiktoiva

World of Warcraft
    + Värikkäät grafiikat
    + Aika laaja pelimaailma
    + warcraftin tarinalle jatkoa
    + Paljon tekemistä!
    + Paljon Pelaajia!
    + paljon Hack 'n' slash
    - Kuukausimaksut
    - addiktoiva
    - paljon bottien käyttäjiä.

Näistä peleistä ei mielestäni voi tapella kumpi on parempi. Se on ihan mistä ihminen tykkää. Minun mielestäni molemmat ovat hyviä, mutta gw:ssä on sitä jotakin. Ja kyllähän tuota wowia voi täysin ilmaiseksi pelata. ;) Wowista en pidä bot farmereiden takia.

12. Irratium

Irratium Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Heittäisin vielä sellaisen huomion että WoW:ista täytyy maksaa jotta pystyt pelaamaan, GW:ssä kun ostat kampanjan, voit pelata sitä vaikka maailman tappiin asti maksamatta mitään sen jälkeen, mikään ei velvoita ostamaan uutta kampanjaa /lisälevyä sen ilmestyessä. WoW:issa tämä "maksupakko" taas on ilmeinen.

13. TMKCodes

TMKCodes Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllähän toi wowin maksupakko on pakollinen jos meinaa oikeella blizzardin serverillä pelata. Kun kyllähä noita blizzard like servereitä on ja fun servuja, missä ei niin kauvaa mene levuttamiseen. :) Ja blizzardi ei tee mitään sammuttaakseen näitä servereitä. :/

14. Hemppu69

Hemppu69 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no joo laitetaan itekkin tänne viestiä... oon pelannu GW ja ei se nyt mikään mahtipeli ollut... melko turha ostos, ostin WoW:in ja ihan ok:lta vaikutti kunnes runQ GM anto banit 3vrk nikin takia mikä on LAPSELLISTA ja siinä menee peliaikaa turhaan....

15. Enforcer

Enforcer Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voi ei.. Hajoo!

16. Vannivan

Vannivan Guest

GW kyllä voittaa WoW, varsinkin PvP:ssä kun GW joutuu kunnolla miettimään mitä skillejä ottaa kun vain 8 voi olla yhtä aikaa käytössä.
    WoWissa taas voi olla kaikki ja kuiten vaan kiskoo yhtä niistä päättömästi(druid)näin ei toimi GW

17. spas12

spas12 Guest

Tekisi mieli koittaa GW! Haluaisin sanoa jotain siitä, mutkun en voi. Veikkaan että jokaikinen, kenellä on pelin alottamis huumaa, niin voi sanoa, että: !WOW! MIKÄ PELI! (GW) Mutta myöhemmin kyllästyy, ja kun pelaa toista niin huomaa mitä on pelannut. Mulla kävi noin Runescapessa. Se oli niin mahtava. Miksiköhän lopetin sen? Tylsä * * *. Sitten kokeilin ekaa kertaa WOW:ia en tajunnut mitään siitä. Se näytti vammaselta, ja kaverille sanoin että lopettaa tollasen surkean pelin.
    Kuitenki kävi, et molemmat tykättiin wowista KUNNES multa loppu peliaika, ja sil ei ollu varaa ostaa peliaikaa, eikä aikonukkaa ku oli niin kallista. Oispa kunnon Online pelit ilmasia! <3

18. jokkuni

jokkuni Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    WoWista en tiedä mitään mutta GW on ainakin aika roska... :p

19. vallu16

vallu16 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    oon pelannu 3kk wowii ja se on hyvä peli sitä en voi kieltää mut kuukausmaksu ei oikee kiinnosta ni alan varmaa pelaa gw:tä.

20. spas12

spas12 Guest

Vaikka wowissa OLI 7,5Miljoonaa pelaajaa, ne koko ajan tippuu. Kaikki v*ittuuntuu siitä, että tulee niitä idioottimaisia lisäosia kuten burning crusade. Osa tykkäsi kun taas osa ei. Veikkaan, että kun seuraava tulee, niin taas bliz menettää 50000-500000 pelaajaa. Ja jos ne tiputtaisi vaikkapa kuukausimaksun 5-10euroon niin pelaajat vain lisääntyisi, ja pysyisivät kauemmin = Blizzard vain tienaisi! Mahtava peli muuten.. :S Kaikki kamutkin haukkuu burning crusade, MM. 70Lvl ud wlock. Yks kaveri. Se sano et 60levuna oli paljon hauskempaa, ku 70lvlisenä kaikki tierit uusiks ja ne vaan general shoppiin, tai muuten vaan hävittämään. Ja on liikaa tekemistä samaan aikaan sen takia seki quittas.

21. jipostus

jipostus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    niin, nythän on tulossa mikälie "Wrath of the Lich King" lisäosa...

mutta eihän GW ole säästynyt näiltä jatkuvilta lisäosilta...

Viimeksi muokattu: 24.08.2007

Jaa tämä sivu