1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Guild Wars vs World Of Warcraft

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi Tube90 08.08.2005.

  1. seikra

    seikra Member

    Liittynyt:
    09.05.2008
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mutta oikeestaan nämä pelit eroavat toisistaan niin paljon että näitä ei oiken voi vertailla toisiinsa.

    Eli osta GW jos haluat pelata kaveriporukalla/yksin ja inhoat sitä kun kaikki pöllii viholliset nenän edestä.
    Lisäksi 20 max lvl ei se tarkoita sitä että sä voitat kaikki, GW:ssä merkkaa taito joka tietenkin kehittyy ajan myötä ja se millaisen buildin oot suunnitellut, jos et osaa tehdä omaa buildia, netistä löytää niitä helposti. GW:ssä myös paikasta toiseen hyppiminen käy käden käänteestä painat vain kaupunkia minne haluat mennä.

    Osta WOW jos haluut ylpeillä 70 lvl äijälläs ja paukuttaa 30 skilliä yhtä aikaa, etkä suutu siitä jos joku pöllii vihollisen nenäs edestä.
    Joku Wowia enemmän pelannut voi jatkaa tästä.

    stargiver Mitä meinaat tolla "kaksi professionia" ilmaisulla,
    ja lisäksi eihän GW:kään vie paljoo tehoo koneelta.

    Ja ei tuota lvl määrää voi pitää miinuksena +se on, koska suurin osa nyky roolipeleistä on raiskattu noilla +120 lvl limiteillä.
     
    Viimeksi muokattu: 09.05.2008
  2.  
  3. Taulu

    Taulu Newbie

    Liittynyt:
    29.12.2004
    Viestejä:
    0
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    0
    Noh, lopullinen lausahdus: Jos tykkää kaataa joukolla mahtavia PvE bosseja, Qusestittaa (suurin osa tosin tylsiä mee sinne ja tee tota questeja, kohtuullinen PvP ja tykkää tutkia laajaa ja kaunista (tostakin voi olla montaa mieltä, mielestäni wowin maailma on silti kaunis) maailmaa (vaikkapa mountilla) yms. nii kannattaa ottaa valita WoW. Ja käsittääkseni Guild Wars tarjoaa puhtaan, 'täydellisen' PvP kokemuksen johon ei kyllästy, korjatkaa jos olen väärässä. Eli joukon kanssa mahtava PvE vai PvP, WoW vai GW, Kuukausimaksu vai ei etc. Tässä vaiheessa en enää WoWista pois vaihtaisi mutta tekisi mieli joskus GW kokeilla, onko siitä jotai wowin trialin kaltasta kokeilu-aikaa?

    edit.
    Kaksi professionia tarkoittaa vaikkapa mining/blacksmithing, eli jokainen hahmo voi valita 2 main professionia ja oppia kaikki secondary professionit (kalastus, kokkailu, ensiapu), mukava pikku lisä peliin. Myös noilla professioneilla tienaa mukavasti kultaa ja kenties saa väsättyä itteleen parempaa gearia.

    edit. Mulla esim on mining/engineering, engineeringillä voi väsätä kaikkia kivoja pikku vehkeitä, jotkut tosin on vaarallisia itselleenki :D
     
    Viimeksi muokattu: 09.05.2008
  4. Taulu

    Taulu Newbie

    Liittynyt:
    29.12.2004
    Viestejä:
    0
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    0
    Ookko tyhmä? Miten kehtaat ees sanoo noi? Kaikilla on omat mielipiteensä, etkä voi muuttaa niitä lapsellisilla viesteilläsi :)
     
  5. seikra

    seikra Member

    Liittynyt:
    09.05.2008
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis nyt on sanottava että tämä on maku kysymys jotkut tykkää pienestä lvl määrästä ja siitä että ei koko ajan kaikki pölli vihollisia nenänedestä.

    Kiitti taulu vastauksesta.
     
    Viimeksi muokattu: 12.05.2008
  6. Inferno92

    Inferno92 Member

    Liittynyt:
    28.09.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No ei ole kyllä ihan näin GW:ssä:D. GW:ssä voit saada hahmostasi esim. Elementalist/Monkin(WoWissa periaatteessa Mage/Priest), jolloin voit oppia kahden eri classin taitoja samaan aikaan. Toinen Classeista on primary class, jonka armoreja pystyt käyttämään ja jolta voit oppia skillejä. Toinen class on secondary, josta voit ainoastaan oppia skillejä. Tästä on paljon apua PvP- ja myös PvE-taktiikoita suunnitellessa, kun voit sekä tehdä valtavaa AoE-vahinkoa ja parantaa samaan aikaan. Tätä tietenkin rajoittaa max. 8 skillin samanaikainen käyttö. Et voi siis ottaa PvP:hen enempää kuin 8 eri kykyä.

    Itse pelasin GW:tä vuoden, kunnes kaverini saivat minut vaihtamaan WoWiin:p. Molemmat pelit ovat mielestäni erittäin hyviä, mutta WoW vie kyllä voiton paremman PvE:n ansiosta(en pahemmin perusta PvP:stä. Tulee pataan liian ankarasti:p).

    Jos nyt joku haluaa MMORPG:n aloittaa niin suosittelisin joko pelaamaan WoWin trialin(10 ilmaista päivää) ja päättämään sitten tai ostamaan GW:n, jonka ensimmäisen osan saa nykyään varmaankin alehyllystä alle 20 €:n hintaan, joka nyt ei hirveä menetys ole, ottaen huomioon miten paljon silläkin saa pelattavaa.

    Pelihän on periaatteessa tällä hetkellä kolmessa osassa(ja jääkin siihen, seuraava uutuus on GW2, täysin oma pelinsä), jotka ovat kaikki omia erillisiä pelejään joissa on oma juoni ja maailma. Ostaessasi uuden osan(ensimmäinen osa=Prophecies, toinen=Factions, kolmas=Nightfall) kyseisen pelin maailma avataan käyttäjällesi, jolloin pääset pelaamaan sen alueen tarinaa tai muuten vain kulkemaan siellä. Voit myös saada uusia hahmoluokkia(esim. Dervish=viikatteen kanssa heiluva heppu tai Assassin=tikareiden avulla lahtaava hahmo, suunnilleen sama kuin Rogue WoWissa)
     
  7. seikra

    seikra Member

    Liittynyt:
    09.05.2008
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tosiaan GW:ssä voi olla 2 ammattia.
    Esim minä itse olen Derwish/Monk.

    GW 2
    Toivon että siellä olis lvl määrä 40, koska tuo 20 lvl tuli mulla 2 viikossa gw:ssä ja sit jäi vähän outo fiilis kun oli tottunut että vähän väliä tulee lisää lvl.
     
  8. Enforcer

    Enforcer Member

    Liittynyt:
    10.08.2006
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei missään nimessä leveleitä lisää, jos ny johonkin suuntaan pitää mennä niin vaikka kokonaan pois.
     
  9. karhu123

    karhu123 Guest

    molemmat pelit ovat ihan hyviä.. itse pelasin ensin wowia.. semmone 70lvl sitten ostin gw ja pelasin pari kk mutta tuntui tylsältä kun wowiin vertasi niin siirryin takaisin wowiin.. muuten gw oli ihan hyvä peli että joss en olisi koskenut wowiin pelaisisin sitä varmaan tälläkin hetkellä..tämä on enemmän maku asia kuten jotkut ovat jo sanoneet.. ja seikra näissä peleissä on vaikka kuinka paljo samaa suurin eroavaisuus oen ehkäwowin paskin asia : kk maksu
     
  10. seikra

    seikra Member

    Liittynyt:
    09.05.2008
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    GW
    oma maailma
    vähemmän lvl
    enemmän skillejä
    Questit...

    On noita eroavaisuuksia

    Hei tarkoitan sitä että kun olet pelannut main questin läpi nii sulla olis 40 lvl.

    Ei siis mitään tyyliin jee 4 vuotta mennyt ja nyt lvl 39 mut viel pitäs saada yks lisää, sehän pilaisi pvp puolen täysin.
     
    Viimeksi muokattu: 17.05.2008
  11. Derwishi

    Derwishi Guest


    Sori että otin näin vanhan viestin esiin, mutta jäi vaan vaivaamaan. GW:ssä ei tahkota levuja koska max lvl on vain 20. Tämän takia ei tarvita elämätöntä grindaamista tuntitolkulla ja sen takia ei oo myöskään aihetta lesota muille kun on max lvl on niin helposti saavutettavissa.WoW:issa levaaminen muuttuu ajan myötä grindaamiseksi joka puuduttaa. Ja musta GW on enemmänkin PvP peli eikä rope,mutta tietenkin PvE:ssä(=Player versus Enviroment) saa hienoja kamoja jne.. Ja kyllä GW:ssäkin on "upeita" kesteluja ja hienoja tapahtumia. On WoW:issakin hyviä puolia kuten: Eri rodut (GW:ssä vaan ihminen)(tosin GW 2 tulee 4 uutta rotua.),pelaajia näkee missä vaan (mutta grindaajia se varmaan vi**ttaa, kun toiset tappaa sen mitä itse tapat)Siinä on myös parempi liikkuvuus ja pystyy hyppimään. WoW:issa käytetään Warcraft kolmosen graffoja ja näinollen se on aika karua katseltavaa kun taas GW:ssä hianot ympäristöt.Ja iästä: "Kakaramaiset 12v lapset".Öööö..Täytyy myös huomata että GW:n ja WoW:in molempien pegi ikä-rajat on 12+ joten on aika turhaa winettää tästä koska he voivat pelata . Jos jostain syystä ei englantia osaa, niin(ainakin GW:ssä) saksalaiset voi valita saksan kielen niin varmasti ymmärtää(suomen kieleä ei tosin saa:/,muuta ainakin saksalaiset vähenis:D) Ja jos toisten osaamattomuus alkaa ärsyttää niin pyrkii ottamaan rauhallisesti (ja ehkä jopa auttaa) eikä raivoamaan kuin joku apina. Vaikka sanot että WoW:issa on kyse roolipelaamisesta, niin varmasti YLI 50% pelaajista grindaa hiki pippelissä koska wowiaika loppuu tai haluaa vaan levata.Monet mun tuntemat tyypit on lintsannut koulusta wowin takia. WoW on muuten maailman addiktoivin peli, eli sen pelaajat jäävät koukkuun helposti. On toki varmasti elämättömiä GW-friikkejäkin.Mutta muo ei tuo kuukausmaksu nii häiritse. WoWin tekijät sanoivat, että WoW tuli hyvissä ajoin markkinoille ja jos GW olisi tullut samaan aikaan peleillä olisi varmasti ollut kovempi kilpailu (tai näin olen kuullut(tosin varmaan aika epäluotettavalta lähteelä:p)). WoW ja GW on molemmat hyviä, itse suosin GW:tä, mutta jos aloittelijat päätyvät WoW:iin niin käykää ulkona kavereitten kanssa koska WoW addiktoi.

    Noh tulihan pitkä juttu mutta siinä on perusteluni :p kiitos jos jaksoitte lukea.
    (Sori kaikista kirjoitusvirheistä, toivottavasti muistin YhdYS sAnaT)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 17.06.2008
  12. karhu123

    karhu123 Guest


    niin tuohan grafiikkaan.. että kyllä minun mielestäni wowin maisemat näyttävät ihan hianoilta.. joskus välillä katselenkin pelkkiä *maisemia*

    ja tuohon kieli juttuun.. eli juu kyllä wowissakin saa saksan ja ranskan englannin lisäksi *joss on lisää niin älkää syyttäkö enole pelannut vähään aikaan*

    ja viellä tuohon addiktointiin. joo tämä myönnetään:D itsekkin on PAKKO ostaa peli aikaa ja lisä osa kun se lisä osa tulee tuossa kesän jälkeen.. joss en osta sitä tapahtuu varmaa ties mitä.. mutta en silti ole kertaakaan ollut koulusta ja muualta poissa wowin takia.. joss kaveri on kysynyt esim ulos olen ehkä sanonut että juu puole tunni pääst kun on instance *niin sanottu luolasto* kesken..
    ja eiköhän se uuden pelinhankkijan oma päätös ole että kumman ottaa.. itse pelaan wowia mutta en ala mitään *ostaka wowi gw on ihan sukka mehu* molemmat on hyviä *ostakaa gw mielummin enemmän monstereita mulle tapettavaks:D:D:D* jooh :).. noh lopetan tähän
     
  13. nare

    nare Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noh WoWihan on mun mieleen enemmän kuin tuo Guild Wars,tosin onhan tuo 25e 2kk kuukausimaksu aika suolaisen hintanen,mutta kyllä se mulle hyvästä pelistä uppoaa.Guild Warsia suosittelen jos et halua kuukausimaksua maksamaan,WoWia taas jos haluat kunnolla pelattavaa :)Kumpikin on hyviä pelejä.Eikä siitä voi kiistellä kumpi peli olisi parempi,jokaisella oma mielipide.
     
  14. heavykani

    heavykani Member

    Liittynyt:
    16.07.2005
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    World-PvP on kyllä jotain niin nannaa WoWissa että heikottaa. GW:tä olen pelannut noin 2v ja nyt siirryin wowiin. WoW on ainakin tähän mennessä vaikuttanut paremmalta minun mieleen ^^
     
  15. anssi

    anssi Regular member

    Liittynyt:
    20.01.2006
    Viestejä:
    226
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    On tullut molempia pelattua ja kyllä sanoisin, että WoW on parempi... Jokseenkin kylläkin itse pelaisin ennemmin GW kk maksun takia eipä ole ikinä huvittanut maksaa pelistä useampaa kertaa (n. 150€ vuodessa? Kiitos ei...).

    WoW hyvät ja huonot puolet:
    + Valtava maailma
    + Paljon pelaajia
    + Erittäis paljon ja erityisen monipuolisesti tekemistä
    + Paljon erilaisia esineitä
    + Parhaat questit mitä tiedän
    - SE KK MAKSU
    - Grafiikat alkavat pikku hiljaa olla vanhentuneita
    - Classeilla perjaatteessa vain yksi tietty tyyli millä pärjää parhaiten

    GW hyvät ja huonot puolet:
    + Hyvät ja melko nykyaikaiset grafiikat
    + Aikas paljon pelaajia
    + Hyvät questit
    + Ei kk maksua
    - Max level on turhan helppo saada
    - Kaupunkien ulkopuolella on vain oma party
    - Latauksia vähän joka välissä
    - Peliin tylsistyyn kohtalaisen nopeasti (ei päde kaikkiin pelaajiin)
     
  16. Comulo

    Comulo Member

    Liittynyt:
    04.07.2008
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Guild Wars ehdottomasti. Tässäpä ruusuja sekä risuja.

    Guild Wars. Plussat:
    +Grafiikka WoW:iin verrattuna mahtava.
    +Ei kuukausimaksua.
    +Pelattavaa todella pitkäksi aikaa.
    +Tarina.
    Miinukset:
    -Maksimi level 20.
    -Pitää omistaa monta osaa saadakseen toimivia buildeja.
    -Vain yksi ''race'' ennen Guild Wars 2:sen ilmestymistä.
    World Of Warcraftin. Plussat:
    +Mapit reilun kokoisia.
    +Monta valittavaa ''racea''.
    +Horde vai Alliance valinta.
    Miinukset:
    -Kuukausimaksu.
    -Huononpuoleiset grafiikat.
    -Juoni.
    Tämä on vaan minun mielipide.
     
  17. Spurgu94

    Spurgu94 Member

    Liittynyt:
    20.07.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En pelaa WoWia mut oon kokeillu ja se oli aika vakuuttava.
    Guild Warsii en oo kokeillu, mut sekii vaikuttaa aika hyvaltä.
    WoWissa taas on se hyvä puoli et niin moni pelaa sitä, mut en tiiä ketää joka pelais Guild Warsii. Ja kavereiden kanssa on tietenkii hauskempi pelata tai ees suomalaisten.
     
  18. Kerttis

    Kerttis Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    92
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Omasta mielestäni ainakin WoW vie voiton. Guild wars on sellasta sählinkiä ja sekava peli muutenkin, mutta WoWissa on jotain ideaa, ja se koukuttaa.
     
  19. seikra

    seikra Member

    Liittynyt:
    09.05.2008
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mielestäni sinulla olisi olla hyvät perustelut väitteellesi sillä väite GW on semmoista sähläystä ei oikein kuulosta hyvältä perustelulta sille että wow olisi parempi.
     
  20. Kerttis

    Kerttis Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    92
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Totta. No, mä olen jo kokeillut Guild Warsia. Ja.. OMASTA mielestäni se loppuu siihen kun on saanut tyyppinsä level 20 ja kaikki uber-tavarat ja varusteet. Wowissa se ei sitten niin vaan onnistukkaan. Sanotaanko että saat hahmosi level 20 ~viikossa.
     
  21. xcvv

    xcvv Regular member

    Liittynyt:
    04.08.2007
    Viestejä:
    125
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitenkäs tuota sitte pääsee pelaamaan?
    Ku GW:n sivuilla sanotaan:
    Vai onko toi access key vaan höpöhöpöä?
     

Jaa tämä sivu