1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Guild Wars vs World Of Warcraft

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi Tube90 08.08.2005.

  1. Enforcer

    Enforcer Member

    Liittynyt:
    10.08.2006
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Edelleen jos haluaa pelata PVP:tä killan mukana TARVITSEE olla kaikki osat että se onnistuu.. Buildeja ei tehdä niin että kaikki 8 pelaajaa partyssä valitsee jonkun oman kivan buildinsa. Ja kysehän ei ole etteikö pärjäis vaan siitä ettei pysty tekemään sellasta buildia minkä kilta tarvitsis että homma toimisi. Ainoo oikeestaan missä yhdellä osalla pärjää on Random Areena siel kun näkyy vaikka minkälaista hiihtäjää. Muualla (GVG, HA, ja TA) tarvitsee kuunella muita. Että mikä buildi sopisi että kokonaisuus toimisi mahd. hyvin. Eli rautalangasta vääntämällä yksi osa riittää jos yksikseen pelailee pvp:tä -> lähinnä siel RA:lla. Jos halutaan vähän tiimipeliä mukaan (GVG, HA, ja TA) -> joudutaan buildit suunittelemaan niin että kokonaisuus toimisi -> tarvitaan ne puuttuvat 800 skilliä. Menee kyllä toi sun lause hiukan ohi multa..
     
  2.  
  3. Suomidude

    Suomidude Guest

    Itse pidän enemmän WoWista kuin GWstä, koska WoWisssa on kummasti enemmän tekemistä ja sitte seki ku näkee ihmisiä muuallakin ku vaa kylissä ja leireissä.
    Ja WoWissa on tosi kiva raidata paikkoja.
    Massiivinen PvPkin on iloista.
    GWssä on kuitenkin se hyvä puoli, että siinä tarvitaan taitoa.
    (Sekä myös se, että ei oo joku kykkimässä tappoja varastellen...)
    Ja tietenkin se, että se on ilmainen ja koska siinä on hyvä kilta sydeemi.
    Huonoa on se, että liikkuminen on tuskaa ulkona kun ei voi ratsastaa tai silleen... (Taino onhan se sprintti olemassa)
    Odotan mielenkiinnolla Guild Wars kakosta ja World of Warcraft Noita kuninkaan vihaa.
     
  4. Maukki

    Maukki Member

    Liittynyt:
    23.07.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noniin kakarat, pistetäänpä loppu tälle keskustelulle!

    Juttu menee yksinkertaisesti näin: World of Warcraft on MMORPG joka on suunniteltut erittäin hyvin. Pelimoottori on PALJON paremmin tehty, kuin Guild Warsissa. Pelialue on PALJON isompi, kuin Guild Warsissa, WoW:issa on pelattavia rotuja mitä GW:ssä ei ole. WoW:issa saa myös ratsun (Guild Wars on ERITTÄIN tylsä, sillä siinä ei saa ratsuja!) World of Warcraftissa on jopa 10 kertaa enemmän skillejä, kuin GW:ssä!

    Tiedättekö, että Guild Wars on kaikkine kampanijoineen pienempi, kuin WoW?!?

    Tämä asia ei ole edes mielipidekysymys. On pelkkää oman pään tyhmyyttä, jos väittää vastaan.

    World of Warcraftissa on kuukausimaksut, mutta ilman niitä peli ei pysyisi kasassa. 13€/kk ei ole TODELLAKAAN paha hinta. Jos todellakin on niin köyhä, että rahat eivät riitä tähän MAHTAVAAN peliin, niin omapahan on vikanne. Menkää töihin ja tienatkaa!

    Palataanpa taas asiaan... Kun lisää alkuperäiseen WoW:iin TBC:n ja piakkoin ilmestyvän The Wrath of The Lich King:in, niin pelattavaa riittää vuosiksi.

    Ja se kuukausimaksu ei liity MITENKÄÄN pelattavuuteen. Näkyykö se muka jotenkin negatiivisena asiana pelatessa WoWia? Ei! Sitä minäkin!

    World of Warcraftissa voi nähdä pelaajia JOKA puolella pelimaailmaa, toisin kuin GW:ssä. (Katsokaa GW:n System Requipmentseja, niin tajuatte GW:n salaisuuden. Jos Tätä "Kaupunki serveri" järjestelmää ei olisi, niin GW olisi kuukausimaksullinen.)

    Ja älkää ruvetko sanomaan minulle mitään: "Et oo varmaan edes pelannu GW:tä!", sillä se on naurettavaa. Olen pelannut GW:tä kohta vuoden ja tiedän tasantarkkaan kuinka surkea GW on!

    HUOM! Tässä vinkki uusille pelaajille, jotka eivät osaa valita kumman ostaisi!

    ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ OSTAKO GUILD WARSIA! World of Warcraft on AINUT peli päällä maan mihin kannattaa käyttää kaikki vapaa-aika.

    Jopa tämä Jagex yhtiön luoma Runescape 2 on parempi, kuin GW.

    GW:ssä tekeminen loppuu, kuin seinään main questin jälkeen. UW:t, tai FoW:it eivät auta tilannetta. Rupeaa ottamaan jo päähän, kun tajuaa kuinka huonon pelin pelaamiseen onkaan alistunut!

    Tässä pieni viestini teille surkeat GW:n pelaajat!
     
    Viimeksi muokattu: 05.12.2007
  5. Amorbis

    Amorbis Member

    Liittynyt:
    21.07.2007
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noniin kakarat, pistetäänpä loppu tälle keskustelulle!

    Juttu ei menekkään noin yksinkertaisesti. Guild Warsin huomaa olevan erittäin hyvin suunniteltu, jos nyt sitten tajuaa sen juonen, PvP:n. Ite tykkään Guild Warsin PvP:stä PALJON enemmän, kuin WoWin PvP:stä. Ja jos nyt alat tohon pelimoottoriin vetoamaan, niin usko pois, Guild Wars vie sun wowin pelimoottoris mennen tullen ja grafiikka GW:ssä on aivan helposti parempaa, kuin wowissa. Itse asiassa en osaa sanoa, kummassa enemmän noita skillejä on, tiukkaa tekee. Toivon, että tuo 10x oli puhdasta sarkasmia, sillä jos ei, niin et todellakaan ole pelannut GW:tä niin paljon, kuin väität.

    Voi olla, mutta mulle ainakin GW:n pelimaailma riittää aivan täysin. Jos omistat kaikki kampanjat GW:ssä, niin kyllä sitä maailmaa jää tutkimatta aivan tarpeeksi, ellet väkisin jostain syystä sitä halua tutkia tai suorittaa kaikki pelin questit.

    No nyt menee jo trollauksen puolelle... Pelistä väittely nimenomaan ON mielipidekysymys. On erittäin idioottimaista tosissaan edes väittää toisin. Toiset tykkää muhkummasta.

    Kuinkas Guild Wars sitten kasassa pysyy? Onhan sillä sentään yli 4,5 miljoonaa pelaajaa ja kukaan ei maksa varsinaisia kuukausimaksuja. Itellä on rahaa varmasti enemmän, kuin sulla, mutta en silti sitä enää käytä tollaseen paskaan. Noh, ei wowi paska ole, mutta GW on vain parempi. Ja 13 € kuussa todellakin on typerä hinta PELILLE. Ite ja moni muukaan ei noin nörtti ole, että käyttää työrahat johonkin v*tun peliin. Osta elämä.

    Äläpäs unohda, että GW:ssä pelattavaa ja tekemistä riittää vähintään yhtä paljon, jos siihenkin nämä kaikki ilmestyneet osat lisätään...

    Taitaa olla ensimmäinen asia, jossa varsinaisesti olet oikeassa. Silti monet jättävät sen ostamatta juuri sen takia, koska monien mielestä pelit eivät vain ole kuukausimaksujen maksamisen arvoisia.

    Nyt oot kyllä PAHASTI väärässä. Ite haluaisin kyllä, että PvE:ssä olisi yhtenäinen maailma, niin kuin WoWissa on, mutta mutta.. Et varmaan tiennyt, että Guild Wars 2 on tulossa, jossa on nämä kaikki tässä koko argumentissasi mainitsemasi asiat, joiden takia GW on sinun mielestäsi huono. Ja siihen sisältyy myös maailma, jossa pelaajat näkevät toisensa myös joka paikassa, juuri niin kuin WoWissa. Ja ei, ei vieläkään ole tulossa kuukausimaksuja! Arenanet jatkaa siis samalla periaatteella, kuin tähänkin asti.

    No nähtävästi et lähellekkään tarpeeksi argumenttiisi nähden. Itse olen taas pelannut WoWiakin, rehellisesti sanottuna peli oli minulla puolisen vuotta ja kun lopetin, olin lvl 60. Siirryin takaisin GW:een, ja nyt voin todeta, että Guild Warsissa vain on enemmän sitä jotakin.

    Kaikki ihmiset eivät ole niin datoja, kuin sinä, anteeksi vain. Monilla on vapaa-aikana sosiaalistakin elämää (kuin myös minulla) ja minulla vapaa-aikana koneen ääressä kuluu tietysti aikaa, mutta toisaalta olen myös todella sosiaalinen ihminen ja käytän vapaa-aikaani paljon muuhunkin, kuin koneella mököttämiseen. Tuosta "World of Warcraft on AINUT peli päällä maan mihin kannattaa käyttää kaikki vapaa-aika.":sta tulee ihan mieleen joku ruotsalainen peliriippuvainen, joka on jo hoidon tarpeessa. Kiitos päivän nauruista.

    Tuota Runescapea et paremmaksi usko itsekkään... Itselläni tähän asti on ollut paljon, paljon tekemistä main questin jälkeen, lähinnä PvP, questit ja EotN:n jälkeen myös instat.

    Itse siis todellakin pidän GW:stä enemmän, kuin WoWista, jostakin syystä iskee enemmän. Onhan se WoW hyvä... mutta ei todellakaan kk-maksun veroinen. Kiitos.
     
  6. dbl

    dbl Member

    Liittynyt:
    05.12.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse olen ehdottomasti GW:n kannalla. Ja sitä siis aktiivisesti pelaan (ainakin pelasin), WoW:ia olen testannut, mikä tarkoittaa, että pelasin sen ilmaisen osion eli olikohan sitä kuusi viikkoa. Tulihan sitäkin sinä aikana se n. 100h pelattua. Ei mulle vaan selvinnyt, että mikä ihme koko pelin idea on... Tyhjänpäiväisiä questeja, tyyliin "tapa niitä ja niitä tai hanki sitä ja sitä niin ja niin monta". Ylipäätänsä hullua levutusta koko WoW:i. GW:ssä se lvl tulee siinä tarinaa pelatessa eteenpäin. WoW:issa kaikista eniten varmaan häiritsi juuri tämä juonen puuttuminen, ei pelissä ollut mitään päämäärää (paitsi grindata/questata lisää levua >.<).
    GW:stä löytyy tietenkin loistavat storylinet, paljon muitakin alueita ja titlejä, joita ainakin ennen jaksoi hakata vaikka kuinka paljon. En varsinaisesti näe tuota maksullisuutta minään syynä kumman pelin valitsee, pelaisin GW:tä vaikka se olisi maksullinen ja WoW ilmainen.
    Mulla on itselläni GW:ssä jottai 1100h+ pelattu 12 kuukauden aikana ja nyt alkaa tuntumaan, että tekeminen loppuu. Tokihan sitä olisi lisää titlejen muodossa, mutta ei muuta oikeestaan (pvp ei vois vähempää huvittaa). Etenkin GW:ssä oli hyvä, kun on tai oli niin monipuoliset farmaus mahdollisuudet. Kymmeniä eri paikkoja vetää solo/duo farm. (Suurimalla osalla tosin ei enää mitään tee, kiitos lootscalen >.<.)
    Odotan todella innolla GW2:sta. Kyllä näissä GW:eissä kuitenkin ensinnä nautitaan siitä loistavasta juonesta (ja alussa tietysti totuteltiin koko peliin) ja sitten aletaan farm, elite alueet, titlet jne.. Mulle kyllä sopii, että GW2:sta tulee vähän enempi samantapainen kuin WoW. Eli kaupungin ulkopuolella et ole yksin jne.. Ja tottakai WoW:in hyvätkin puolet olisi kiva saada tuohon. Mm. auction house jne.. Ja lvl cappia toki lisää, kunhan pysyy sellaisena, että juonta kun pelaa eteenpäin, niin levuakin tulee.
    Vaan voisiko tähän loppuun joku fiksu WoW:in pelaaja kertoa, että mikä siinä WoW:ssa niin kovin oikein viehättää? Onko sen niin hienoa grindata örkkimörkkejä ja hankkia levua. Vai onko hienoa tehdä niitä questeja, kun täysin tuntematon henkilö sanoo, että "tapa 10 niitä vihuja ja 10 toisia ja tule hakemaan palkinto". Vihutkin ovat pahoja vain siitä hyvästä, että ovat pahoja (tai rumia).

    Edit. Pikku lisäys tuli vielä mieleen, että se mitä GW:seen kaipaan on nuo WoW:in karkki grafiikat. Puut sädehtii ja värejä on vaikka muille jakaa. Muutenkin aseet/armorit on vähän yksitoikkoisia GW:ssä. Toivottavasti GW2:ssa on tähän muutos.
     
    Viimeksi muokattu: 05.12.2007
  7. Maukki

    Maukki Member

    Liittynyt:
    23.07.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Et varmaan ole edes pelannut WoW:ia, jos väität, että GW:ssä on parempi pelimoottori! Kuinka ihminen voi olla noin h*lvetin TYHMÄ!

    Kyllä pitää olla päässä pahasti jokin vinksahtanut, jos väitää GW:tä paremmaksi.

    Ja tuolla GW:llä ei TODELLAKAAN ole 4-5 milj pelaajaa. Maximissaan 3 Milj. pelaajaa.

    YKSINKERTAISESTI! Katsokaa te kakarat pelitilastoja! World of Warcraftilla on yli 9 milj. pelaajaa! Eikö tämä jo ratkaise voiton suvereenisti. Jos haluatte voittaa keskustelun, niin ruvetkaa jumaliksi ja nostakaa GW:n pelaajamääriä!

    Ette te sille voi mitään, että World of Warcraft on parempi. Se nyt vain on näin ja pysyy.

    Te kakarat hävisitte ja WoW on paras! En TODELLAKAAN aio lukea teidän naurettavia puolustuspuheita GW:n paremmuudesta.

    Pelatkaa World of Warcraftia. Sitä parempaa Nettiroolipeliä ei ole olemassa.

    Ps. Pitäkää se tyhmä päänne edes joskus kiinni häviäjät!
     
  8. Enforcer

    Enforcer Member

    Liittynyt:
    10.08.2006
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    :D

    Tekeekö pelaajat ainoastaan wowista hyvän pelin? "Pakko pelaa tota kun sitä pelaa JO 9 miljuunaa" "Sen on pakko olla hyvä peli!" :D:D
     
  9. dbl

    dbl Member

    Liittynyt:
    05.12.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Uahahhaha, ei saakeli mikä viesti! Taidat itse olla se kakara, tai ainakin henkiseltä iältäsi alle 11 vuotias. Minkä takia se, jolla on eniten pelaajia olisi paras. Warcraft pelisarja on kuitenkin hiukan vanhempi kuin GW. Jos nyt tulisi uusi WoW, jossa oli 10 kertaa hienommat grafiikat, isompi maailma jne.. Niin olisiko se silti huonompi, koska sillä on vähemmän pelaajia? Ei. Sinä et selvästikkään ole pelannut GW:tä. Et minuuttiakaan. Jotain perusteluita hei, ei riitä että sillä on enemmän pelaajia, lol mikä idiootti säki oot kyllä =DDD
     
  10. Amorbis

    Amorbis Member

    Liittynyt:
    21.07.2007
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Hahaa, viimeistään katsot tämän ketjun seuraavan kerran, ku siihen on tullut uusi viesti. Oikeesti, oot varmaan pellein tyyppi täällä netissä, minkä oon tähän asti nähny :D Onnee siis siitä. Oikeasti toivon, että trollaat vain tahallasi, sillä ellet, sanon että ammu ittes. Ja itse asiassa sä hävisit... ja pahasti. www.YOUfail.org!

    PS. Ei muuten ole vielä kovin kauaa siitä, kun Guild Warsin pelaajamäärä ylitti 4 miljoonaa.
     
  11. Taulu

    Taulu Newbie

    Liittynyt:
    29.12.2004
    Viestejä:
    0
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    0
    "lol" -The perfect response.
     
  12. Divisor

    Divisor Regular member

    Liittynyt:
    09.12.2007
    Viestejä:
    120
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ehdotan Guild Wars:ia niille joilla ei ole rahaa maksaa kuukausimaksua peleistä tai vaikka olisikin ;) ja en itse edes ymmärrä miksi noissa peleissä pitää olla jokin ihme maksu :eek:
     
  13. dbl

    dbl Member

    Liittynyt:
    05.12.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuskin sinäkään haluaisit peliä tappiolla pyörittää. Ja onhan se kiva, että se vajaa yhdeksän miljoonaa pelaajaa maksa sen kympin joka kuukausi, mulle kelpais siitä määrästä provikkaa vaikka vain se 0.1%. Oisin oikein tyytyväinen ;).
     
  14. A4L

    A4L Member

    Liittynyt:
    09.12.2007
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Typerää väitellä siitä kumpi on parempi peli/elokuva/biisi/bändi, kun se on puhtaasti yksilön mausta kiinni. Mulla on kavereita jotka tahkoo jotain vuoden kivi ja luu strategia pelejä mielummin kuin WoW/GW ja näkee ne paremmiksi kuin WoW/GW. (warlords)

    Itse olen pelannut WoW n. 2 vuotta ja nauttinut lähes kokoajasta. TBC:n jälkeen alkoi hiipumaan kiinnostus ja nyt en ole kolmeen kuukauteen pelannut laisinkaan. Kuitenkin uskon, kuten aikanaan counter-strike, tulee wow dominoimaan MMO markkinoita, koska se on vain toimivin kokonaisuus. Vaihtelu tekisi poikaa ja siksi ostinkin the elder scrolls IV: oblivion lisäosineen. En usko, että mikään muu MMO hivelisi minun makuhermojani kuten WoW. Toisaalta nyt odotan innolla world of darknesia.
     
    Viimeksi muokattu: 09.12.2007
  15. dbl

    dbl Member

    Liittynyt:
    05.12.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voisko joku kertoa mikä koko WoWin idea on? Siis ymmärrän kyllä, että levutusta, käsityöammattien levutusta, ne parhaat varusteet tietty. Mutta entäs sitten? Mikä idea on raidaamisessa? Minä en vain käsitä mikä idea on mättää vihuja ilman mitään syytä (raha tietenkin, mutta sen lisäksi).
     
  16. A4L

    A4L Member

    Liittynyt:
    09.12.2007
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Se homman sosiaalisuus oli minusta todella hubaa. Raidaukseen kyllästyin itse aika nopeasti, koska tekoälyä vastaan on minusta parempiakin pelejä, vaikka toki se coop on ihan kivaa toisinaan myös. PvP taas on minusta MMORPG idea ja ydin. Sitä on vain kiva pelata ihmisten kanssa ihmisiä vastaan, kun vielä rakentaa pelin sisälle oman kaveriporukan.

    En usko, että moinen kaikkia kiehtoo, mutta itseäni se jaksoi kiinnostaa hyvän tovin ja ehkäpä se tuleva lisäosakin on aikanaan katsottava. :]
     
  17. Enforcer

    Enforcer Member

    Liittynyt:
    10.08.2006
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kannattais varmaa sitten vaihtaa GW:hen jos pvp kiinnostaa. Tossahan wowis on ihan onneton pvp ja itsee vitutti karmeesti kun pelasin niin tuli se ensimmäinen laajennus niin ne lvl capit areenoil. 60lvl ukkol kun pelas nii tuli vastaan niitä 70lvl ukkeleita ja wowis on käytännös mahotonta tappaa 10lvl isompi ellei sitten ole jotain yybersuperkamoi niskas. Ja itellä ei just ollu kiinostusta ostaa sitä laajennusta kun ois pitäny taas hakata mörrei jotka tekee samat temput joka kerta että saa sen 70lvl -> hyllyyn pölyttymään ja parempaa peliä pelaamaan eli GW:tä :)
     
  18. Amorbis

    Amorbis Member

    Liittynyt:
    21.07.2007
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juuri näin.
     
  19. Irratium

    Irratium Regular member

    Liittynyt:
    22.06.2006
    Viestejä:
    1,458
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kannattaisi tutkia asiaa ennenkuin alkaa laukomaan järjettömyyksiä. Esimerkiksi väitteesi "World of Warcraftissa on jopa 10 kertaa enemmän skillejä, kuin GW:ssä!" ei voisi olla enempää tuulesta temmattu. Tein pientä "tutkivaa journalismia" jotta voin heittää oikeat lukemat tiskiin ettei pääse vikisemään vastaan. Wowin tuloksissa ei ole huomioitu jokaisen skillin leveliä koska niitä on useita, ja kyseessä on vain saman skillin parempi versio, toisinsanoen käytännössä sama skilli (vrt. GW:n attribuuttijärjestelmä). Pikaisten laskujen jälkeen sain tulokseksi tämän:

    WoW : skillejä / spellejä yhteensä = noin 515 (+/- ~20)
    GW : Skillejä / spellejä yhteensä = prikulleen 1319 (lähde : http://wiki.guildwars.com/wiki/Skill , sivun alalaidassa on taulukko)

    Tästä kun hieman käyttää laskinta, niin huomaa että GW:ssä on noin 2.5 skilliä jokaista Wowin skilliä kohden. Aika kaukana siitä, että Wowissa olisi 10x enemmän.

    Sanotaanko että jos pelin paremmuuden perustaa sille, että saako pelissä ratsua vai ei niin on melko hataralla pohjalla. "Mountin" perusidea = päästään nopeampaa koska välimatkat ovat pitkät. GW:ssä näitä ei tarvita koska niinsanottu Maptravel (pääset kaupungista toiseen klikkaamalla kaupungin nimeä kartalla, olettaen että siellä on vierailtu sitä ennen) ratkaisee ongelman.

    Kaikenkaikkiaan sanotaanko että lapsellisimpia argumentteja mitä olen asiaa koskien lukenut, missään.

    Ai niin, jos kukaan ei huomannut, kannatan GW:tä :)
     
  20. Henz0r

    Henz0r Member

    Liittynyt:
    03.12.2007
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkä itse en ole pelannut kumpaakaan, joten voin olla puolueeton. Mutta kaverini pelaavat kyllä molempia pelejä. Mitä nyt olen sivusta katsonut, niin GW tosiaan vaikuttaa pienemmältä kuin WoW ja se ettei muita pelaajia näe jokapuolella niinkuin WoWissa. Questit ovat käsitykseni mukaan hieman syvällisempiä kuin WoWissa, jos olen oikean käsityksen saanut, niin questit WoWissa ovat enimmäkseen mörököllien tappamista? Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä. Sitten pakko miettiä sitä 13 € kuukaus maksua. Minä käyn töissä, ja olisi kyllä varaa maksaa se, mutta silti 13 €... GW:n plussaa on se, että siinä maksetaan se peli ja thats it. Ei muita maksuja. Ja täältä jos yrittää hakea ratkaisua että hankkiikko WoW vai GW ni on kyllä mahdoton löytää ratkaisua. Ja pelaaja määriin ei kannata turvautua, jos jotaki peliä alkaa pelaa sen takia "no ku muutki ni mä kans" ni on kyllä säälittävää.
     
  21. flyyments

    flyyments Member

    Liittynyt:
    02.11.2007
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Yksinkertaisesti homma menee niin, että WoW on massoille suunnattu suurella budjetilla tehty perusrope, kun taas GW on Advanced PvP peli, jossa on ollu tähän mennessä kolme 100,000 USD Price poolin turnausta.

    Kaksi täysin erilaista peliä.

    GW:tä vaan mainostettiin virheellisesti myös PvE pelinä notta saataisiin muutama ropettaja sinne juoksemaan missioneita ympäri. Näillä tuotoilla pyöritetään PvP turnauksia joihin mm. minulle maksettiin lennot ja hotellit ja heitettiin vähän matkakassaa NCSoftin puolesta teidän huijattujen PvE pelaajien rahoista.
    Kiitos teille.

    EDIT:

    Tuo perusrope määritelmä, jota WoWista käytin ei ole välttämättä negatiivinen sana. Monet haluavat käyttää 10h päivässä grindaamiseen jos ei muutakaan sisältöä elämässä ole ja sen heille suon. Näille ihmisillehän MMORPG:t on luotu. GW taas on suunniteltu henkilöille, jotka eivät halua istua täysipäiväisesti tietokoneen ääressä grindaamassa tosin sekin on GW:ssä täysin mahdollista, tosin WoW:ssa varsinkin PvE grindaukseen on luultavasti saatu enemmän houkutteita eli epic kamoja. Jokaiselle alottelevalle MMORPG pelaajalle WoW on varmaan se unelmien täyttymys.

    EDIT 2:

    Tosin en enää lähtisi GW:täkään PvP takia välttämättä aloittamaan sillä rahat on jo vedetty siitä pelistä ulos. Kahtellaan uudestaan kun GW2 ilmestyy jossain vaiheessa.
     
    Viimeksi muokattu: 24.01.2008

Jaa tämä sivu