1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

grub error 18/25 äkkiä apua!!!

Viestiketju Linux -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi hukeli3 23.03.2009.

  1. Sakarias

    Sakarias Active member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1,806
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    Pienellä säätämisellä Linuxin käynnistystä voi nopeuttaa huomattavasti. KDE 4 alkaa olla jo niin raskas, että sitä ei juuri vanhemmassa koneessa edes viitsi käyttää vaikka XP toimisi vikkelästi. Itsellä xfce4 käynnistyy tosi nopeasti. Suurin aika menee kun odottaa grubin valikkoa. Tosin wlan ja TV kortti jne ottaa oman aikansa. Mutta ei sitä ihan kaikkea viitsi ottaa bootista pois. Jo initrd poisto ja tärkeimpien ajureiden kääntäminen kerneliin nopeuttaa. Lukuisien kernelin moduleiden latailu on hidasta.
     
  2.  
  3. hukeli3

    hukeli3 Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2008
    Viestejä:
    147
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tämä ei kuitenkaan vastannut todelliseen ongelmaan, mutta ehkä silti hyödyllinen tieto
     
    Viimeksi muokattu: 25.05.2009
  4. afterwin

    afterwin Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2005
    Viestejä:
    1,338
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  5. Sakarias

    Sakarias Active member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1,806
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    Mikä se ongelma on? Se miten editoidaan 10 > 5? Vai se, että koneeseen ei kannata asentaa useampia käynnistyslataajia... Myös tulevissa päivityksissä tulee sotkua kun grub päivittyy (jos useampi). Pistä koeasennukset vaikka tikulle (lataaja) ja älä sotke kovalevyn mbr:ää jos et tiedä mitä olet tekemässä. Ja tuo menu.lst sisältää lähinnä kommentteja. Kun siivoat ne pois, niin helpompi muokata.
     
  6. hukeli3

    hukeli3 Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2008
    Viestejä:
    147
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kiitos taisin ruveta tajuamaan noista hommeleista jo jotain
     
  7. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Ei ole äidinkielen tunti ja numeroiden jakoa. Ilman niitä välimerkkejä on raskasta luettavaa. Moni jättää vastaamtta ihan sen takia.

    En mä nyt pysy perillä että onks 10 sekunttia liian pitkä vai liian lyhyt.
    Ilmeisesti sulle liian lyhyt valita ja muille käyttäjille liian pitkä aika odotella automaattista käynnistystä.
    Kerrot kyllä et ne muut haluu windowsin. Nekö sitten luulee, että se valinta pitää painaa kun se laskuri menee nollille?

    Ei mun tarvi muistaa kun ruudulle tulee tekstiä. Mä voin katsoa sen siitä ruudulta.
    ja misäsä alkava teksti on täysin hämärä. Mikä numero?

    Jos oot sitä mieltä että luettavuuden parannus ehdotukset ei oo auttamista. Ja kun en ongelmaasi koskevia apuja kirjoita samalla, niin rupeet solvaaman mun saamisillani.
    'I got your name, I got your ass, I got your number.'
    - Gny. Sgt. Hartman -
     

Jaa tämä sivu