1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

- Grand Theft Auto IV -

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi Quiote 30.12.2008.

  1. Samiv93

    Samiv93 Regular member

    Liittynyt:
    14.06.2006
    Viestejä:
    252
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Osaako kukaan auttaa tyhmää? Allekirjoituksessa näkyy koneeni kokoonpano ja ihmettelen miksi peliin on pitänyt laittaa rajoituksia minkä vuoksi en voi säätää asetuksia sille tasolle pelissä että sitä sietäisi pelata eli suomentakaa minulle miten onnistun näissä ohjeissa jotka ovat ensimmäisessä viestissä? http://www.peliplaneetta.net/keskustelut/aihe?fid=30&tid=161363 ennen kaikkea en tajua tätä kohtaa koska vaikka kuinka yritän en onnistu siinä: "-Tee asennuskansion LaunchGTAIV tiedostosta pikakuvake ja hiiren 2 näppäimellä ominaisuudet ja pistä targetin(=kohde) loppuun -novblank -nomemrestrict -norestrictions koodipätkä (Rajattomat muisti/grafiikka/resoluutio asetukset. Auttaa ihan helvetisti ja peli alkaa näyttää nätiltä)" Vaan vista herjaa jotain että ei kelpaa ja että pitäisi varmistaa polku ja tiedoston nimi??
     
  2.  
  3. AkuAngsta

    AkuAngsta Member

    Liittynyt:
    02.01.2009
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Se on totta se! ;)
     
  4. AkuAngsta

    AkuAngsta Member

    Liittynyt:
    02.01.2009
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mä ainakin laitoin vaan siit jostain GTA IV.exe tiedostost vaik ny siit Launch GTAIV, niin laitoin oikea hiiren click ja ominaisuudet ja sen "Kohde" perään VÄLI-norestrictions eli niinkun mulla on jotain: "D:\GrandTheftAutoIV\GrandTheftAutoIV" -norestrictions eli VÄLILYÖNTI ennen tota -norestrictions hommaa. Ja mulla toimii hyvin ;) Ostan vaan maanantaina 2 gb ramia
     
  5. AkuAngsta

    AkuAngsta Member

    Liittynyt:
    02.01.2009
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    HUOM Samiv93! LUO PIKAKUVAKE ENSIN!!! ja sitte ominaisuudet ja niin edespäin...
     
  6. marax22

    marax22 Guest

    ostin tuossa GTA IV. peli toimii hyvin tai siis kone antaa pelata peliä ehkä 1h sitten sen jälkee tulee ihan älytön tökkiminen tai joskus heti hiton moinen tökkiminen kun avaat pelin heti 5min jälkee mikä neuvoksi? ja se tekee tätä aika usein tai jos jätät ukon yhteen kohtaaan ja tulet hetken päästä takaisin koneellaa niin se on ns. jumissa suoraan sanoen ja olen kokeillut uutta patchiakin sama jatkuu!!! olisin todella kiitollinen jos joku auttas. tarviin nopean ratkaisun eli pitääkö mun päivittää konetta vielä paremmax? eli voiko tällä koneella edes pyörittää peliä jollain lailla?

    ]KONE ON: AMD Athlon dual core proceccor 4850e 2,50GHZ
    JÄRJESTELMÄ: Microsoft Windows Home-edition service pack 3
    NÄYTÖNOHJAIN: Nvidia Geforce 8800 GT 512mb PNY
    KESKUSMUISTI: 2gb RAM
     
  7. Samiv93

    Samiv93 Regular member

    Liittynyt:
    14.06.2006
    Viestejä:
    252
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vau, hieno mikä merkitys väli lyönnillä voi olla :D Kiitokset!
     
  8. GTAIVFAN

    GTAIVFAN Regular member

    Liittynyt:
    24.12.2008
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tos gta IV:ssä´o vaatimukset 64bit värit, mut mulla on 32, osin uuden näyttiksen, auttaako se siihe, vai mite saa 64 bittisee muutettua?
     
  9. AkuAngsta

    AkuAngsta Member

    Liittynyt:
    02.01.2009
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Luulen, et näyttis ei ainakaan auta, mut se voi ol et joudut ostaan uuden käyttöjärjestelmän tai emolevyn tai jotai :D
     
  10. AkuAngsta

    AkuAngsta Member

    Liittynyt:
    02.01.2009
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ite en oo hyvä neuvomaan, mut sinuna odottelisin uutta patchiä joka on tulossa kohta vissiin ja kyselisin neuvoa mahdollisimman monelta foorumilta.
     
  11. lateksi1

    lateksi1 Regular member

    Liittynyt:
    23.04.2008
    Viestejä:
    187
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oottekohan nyt ihan varmoja mistä puhutte... Enpäs oo 64bit väreistä koskaan kuullukkaa, 32,24, ja 16bittisistä olen kyllä kuullut. Myöskään se ei voi tarkoittaa käyttistä, sillä Gta IV ei tarvitse 64bit käyttistä. Eli josko tarkentaisit vähäsen. voit katsoa laitevaatimukset vaikka Täältä
     
    Viimeksi muokattu: 05.01.2009
  12. GTAIVFAN

    GTAIVFAN Regular member

    Liittynyt:
    24.12.2008
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tos GTA IV takakannes lukee: Enhanced for 64-bit.
     
  13. TemeTee

    TemeTee Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    1,541
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tarkoittaa 64- bittisiä käyttiksiä. Tosin omalla 64-bit vistalla asentuu peli x86 program fileseihin.. :O
     
  14. GTAIVFAN

    GTAIVFAN Regular member

    Liittynyt:
    24.12.2008
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ite sain vihdoin toimimaan hyvin uuden näytönohjaimen ansiosta näillä asetuksilla:
    1024x768 (75Hz)
    Texture Quality: Medium
    Render Quality: High
    View Distance: 25
    Detail Distance: 37
    Vehicle Density: 26
    Shadow Density: 3

    Onneks riitti nykynen prossu, ettei ainakaa viel joudu vaihtaa :D

    EDIT: Kannattaako tuo resoluutio laittaa maksimiin tuolta näyttöasetuksista?
     
    Viimeksi muokattu: 05.01.2009
  15. GTAIVFAN

    GTAIVFAN Regular member

    Liittynyt:
    24.12.2008
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miten muuten saa omat biisit pelittää? Oon lisänny ne sinne oikeesee kansioon kyl, mut mite ne alkaa toimii ja mikä on oikee radio kanava niille?


    EDIT: Onkoha siihe apua, ku pelaan jonku tunnin, toimii erinomaisesti, sitte alkaa tökkiä. Kun käynnistän pelin uudestaa, pelittää hyvin taas. Mikähä siin o? :p
     
    Viimeksi muokattu: 05.01.2009
  16. TemeTee

    TemeTee Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    1,541
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kysyisin itekkin nyt tässä että miksi en voi säätää Texture Qualityä suuremmaksi kuin Medium? Render vaihtuu kyllä ilman natinoita. Ja koneen speksit löytyy sigusta.

    Kanava on Independence FM ja audio settingsissä oli joku täky mikä piti vaihtaa "radio" kohtaan :D

    Ja mulla muuten lähti ihan ihan minimeillä pyörimään GTA IV tällässillä spekseillä ;D
    Intel C2D T5250 @ 1,5Ghz
    2GB ram
    Nvidia 8400M GS (128mb)
    Vista 32-bit
    ja fps siinä 17 :D Joskus ei tuu talot, tiet sekä pikku esineet näkyville, johtuu näyttismuistin vähyydestä :D
     
    Viimeksi muokattu: 05.01.2009
  17. Quiote

    Quiote Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    2,215
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    AkuAngsta ja GTAIVFAN,
    Viestin muokkaaminen tapahtuu tälläisen napin takaa [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 05.01.2009
  18. Samiv93

    Samiv93 Regular member

    Liittynyt:
    14.06.2006
    Viestejä:
    252
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Koitinpa tuotakin mutta ei silti toimi, mikä neuvoksi? Joku oli kirjotellut tuonne toisen aiheen alle että pitäisi poistaa joku settings.cfg tiedosto jonka jälkeen näitä estoja ei olisi mutta en löytänyt kyseistä tiedostoa vaikka näkyy piilotiedostokin? kohta palaa pinna tämän homman kans ku tiedän että koneessa olisi potkua paremmille grafiikoille kun crysiskin pyörii mediumilla ihan hyvin niin miksei tämä paska anna sitten säätää asetuksia? :mad:
     
  19. Hempik_N

    Hempik_N Regular member

    Liittynyt:
    20.02.2007
    Viestejä:
    170
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Samiv93:

    Luot sinne kansioon C:\program files\rockstar games\grand theft auto iv\
    tiedoston commandline.txt

    Ja kirjoitat siihen tiedostoon vain:

    -norestrictions

    Mulla ainakin rupes toimimaan.
     
  20. TemeTee

    TemeTee Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    1,541
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Hei! Tein pikku oppaan nopsasti, jossa näkyy kuinka saa pelin toimimaan sutjakammin, ja myös saa säädettyä grafiikat täysille ;P Lukekaa tämä. :)
     
  21. AkuAngsta

    AkuAngsta Member

    Liittynyt:
    02.01.2009
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla olis ongelma:

    Peli toimii loistavasti. Pitäis varmaan hommata uus näyttis, kun ei nää kaikkia seiniä ja textuureita (KYLLÄ ENNEN NÄKI. ENNEN KUN HANKEIN 2GB LISÄÄ RAMia.)

    MUTTA.

    Kun koitan editoida videota editorilla, se lataa (LOADING) Odotin kerran tunnin, mut ei mihinkään, joten onks mitään kikkaa? Joutuu aina painaan CTRL+ALT+DEL... ja koittaa uusiks, mut sama homma aina. Olis kiva tehä videoita ja sitten uploadata juutupeen ja sitte kertoa et semmone olis siellä... joo...
     
    Viimeksi muokattu: 12.01.2009

Jaa tämä sivu