1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Gran Turismo 5

Viestiketju PS3 -osiossa. Ketjun avasi Trilogiar 27.11.2010.

  1. Trilogiar

    Trilogiar Regular member

    Liittynyt:
    08.08.2007
    Viestejä:
    793
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikkäs juu. Nyt tämä hypemylly sitten kulminoitui ja markkinoile tuli GT5. Miten mahtaa olla asian laita, pettymys vai ei? Eli tänne nyt kommentteja siitä, miltä peli tuntuu, mikä on tehty oikein ja mikä väärin. Aloitetaan.

    Plussat (+):

    ]Fysiikat
    Uudet autot (Lambot ja Ferrarit yms.)
    Silmänkarkkia

    Miinukset (-):


    Laimea GT4:en jälkeen
    Premium ja Standard autot!? (siis täh, en voi säädellä kaikkea mitä haluan... Eikös se säätely ole juurikin se syy miksi GT on The autopeli ja nyt se on poistettu... voi voi)
    Pelin kesto (4 lisenssiä ja muutama harjoitus ajo josta saa rahaa ajettu ja läpäisy lukema on 18%!)
    Rahan määrä. Itse en ole ajanut vielä yhtään virallista kisaa ja tilillä on jo puoli miljoonaa
    Liian helppo. 4 lisenssiä ajettu ja kaikista kultaa
    Jotkut autoista on tuotu suoraan GT4:sta ilman mallinnusta
    Epäselvät valikot (täysin sieluttomat)
    Toisinaan ihme valoefektit (varjot ihan päin mäntyä yms.)
    Massoille suunnattu
    Karting ja Nascar (nämä kaksi pökälettä olisi voinut jättää pois ja käyttää aika ITSE GRAN TURISMOON!!!)



    Miinuslista voisi jatkua vaikka kuinka pitkään. GT 4 oli mielestäni PS2:en parhaimpia pelejä ja se tulikin vedettyä 100% läpi. Nyt kun GT 5 on ulkona kuuden vuoden jälkeen, niin ei voi kuin hämmästellä, että mitä on PolyphonyDigitalilla on tehty... Hiottu auringon heijastumista konepellissä?

    Pettymys herää kun huomaa kuinka moni asia oltaisiin oikeasti voitu jättää pois ja kuinka moni oltaisiin voitu tehdä paremmin. Varmasti kuusi vuotta oli tarpeeksi tähän projektiin. Pettymys ei ehkä kuitenkaan ole niin suuri, jos GT4:en on jättänyt väliin joten mielipiteeni on siinä mielessä hieman subjektiivinen. Kuitenkaan sitä tosiasiaa ei voida kiistää, etteikö asioita olisi voitu tehdä monilta osin paremmin.

    Toivottavasti kuitenkin tämä on samanlainen tapaus kuin GT3 ja kuudes osa sitten räjäyttää pankin oikeasti. Näyttää kuitenkin pahasti siltä, että valtaistuin huojuu ja Forzan varjo häilyy takapuskurissa.
     
    Viimeksi muokattu: 27.11.2010
  2.  
  3. JugeliS

    JugeliS Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    224
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvä ku joku laittaa arvosteluja pelistä ku oon aatellu ostaa jouluksi mutta monessa paikkaa on moitittu tätä peliä. prologuetakaan en oo pelannu yhtää niin ei oo pelistä mitää havaintoa.
    Logitechin Driving force gt rattiohjain löytyy niin ku jossain arvostelussa luki että pitää olla jotta tulee kunnon ajonautinto.

    Mutta lisää vois laittaa arvosteluja. Kannattaako ostaa jouluks tää? Viimeks pelannu GT1:stä pleikka1:llä.. onkohan paljo muuttunu? :D
     
  4. Trilogiar

    Trilogiar Regular member

    Liittynyt:
    08.08.2007
    Viestejä:
    793
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Todellakin on eri kamaa, mitä GT1 aikoinaan, mutta helpommin lähesetyttävä peli mielestäni, mitä sarjan aiemmat osat.

    Eli nyt on tullut pelailtua hieman enemmän kyseistä peliä ja alkaa kuitenkin ehkä harmitus laantua. Sen verran hyvääkin pelissä nimittäin on. Special Eventit antavat todellisen haasteen, jos kaikki haluaa saada kultaiseksi. Loppupään A-Spec kisat ovat todella haastavia ja kyseisiin mittelöihin pitää olla juurikin ne oikeat autot. Tekoäly on ilmeisestikin siis parantunut sitten GT4:en. A-Spec lvl systeemi hieman ärsyttää, kun kisoja varten pitää kerätä expaa... Vaatii siis typerää grindausta toisinaan Special eventien parissa.

    Juuri tuli aloitettua tuo B-spec moodi, jossa ajetaan samat kisat kuin A-specissa, mutta homma taphtuu eräänlaisessa manageri moodissa. Nopeutuksen puuttuminen syö kyllä hieman ja niinpä kaikki kisat pitää "vahtia" alusta loppuun.

    Muuten ihan ok paketti alku pettymyksen jälkeen. Uskon että GT6:en sitte parantaa 5:en ongelmat, ja hyödyntää viimeisimmät lisäykset sarjaan (erinomaisen grafiikan ja ajofysiikan).

    Niin ja itse kysymykseen. Kyllä kannattaa hommata Jouluksi. Onpahan sitten juhlapyhinä jotain mitä vääntää. Tosin kannattaa myös hommata jokin aivot narikkaan peli, kun GT5 tuppaa olemaan hieman "vakava". Itselläni tällainen on Red Dead Redemption Undead Nightmare lisäosalla.
     
  5. ThePeblo

    ThePeblo Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse olen ajatellut hankkia tuon pelin aikas piakkoin. Se on totta että peli on hakattu niin ojaan kun myös ylistetty taivaisiinkin. Itse hankkimassa peliä vain sen takia että olen kaikkia muit gt pelejä pelannut ja tullut siihen tulokseen että kuka kuninkaan voittaisi. Kyllä varasti itsekkin annan arvostelun tästä pelistä kun sitä olen jonkun verran pelaillut ja näin edespäin mutta odotukset on korkealla ja kun jokkut sanovat että turha peli ei kannata hankkia niin voisin sanoa että makuasioista ei voi kiistellä. Mutta tietenkin voitte omia mielipiteitänne pistää tulemaan kaikki on sallittua.
     
  6. xXx

    xXx Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    989
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no eipä herätä pelistä keskusteleminen moniakaan viestejä. ostin collectors editionin, koska sain sen samaan hintaan kun perus GT 5:n. peliä ei oikeastaan voi kehua miltään osilta. tämä peli on paljon edeltäjäänsä huonompi. GT 4 pelissä oli monet asiat hoidettu fiksummin. laitetaan huonot puolet GT-pelistä ensin, koska plussia tuleekin sitten niukemmin.

    - krediittejä ei saa hommattua samallalailla kun GT 4- pelissä. GT 4- pelissä oli pari hyvää "apajaa", josta sai helposti & nopeasti yli 300,000 krediittiä, joten sillä saralla GT 4 oli parempi.

    - tallipäälikkö (B-Spec) tilassa ei voi näemmä varikkokäynnin aikana vaihtaa itseään ajamaan.

    - live- seuranta ontuu, koska et pysty katsomaan muiden kuljettajien ajoa tallipäälikkö (B-Spec) tilassa.

    - peliä pitää tahkota liiaksikin, koska hyvä 5x nopeus on poistettu pelistä (joka oli GT 4 pelissä)
    eli pelikotelon takakannessa lukee parannetut A-Spec- ja B-Spec- pelitilat. B-Spec nyt ei ole mitenkään parantunut, vaan huonontunut.

    tässä nyt mitkä tuli heti mieleen. sitten plussat ... parempi on vain sanoa, että tämä on grafiikaltaan parempi, kuin GT 4. autoja ja ratoja on enemmän, mutta täytyy todeta, että varsinaisesti pelissä ei ole mitään uutta. takapakkia on tultu oikein vauhdilla. pelaan pelin, mutta GT 5 pelistä jäi paha maku suuhun.
     
    Viimeksi muokattu: 16.12.2010

Jaa tämä sivu