1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Google blokkasi selaimen

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi 1pertti 07.05.2016.

  1. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Olin tutkimassa googlella helatorstain lounastarjontaa, kun en yht'äkkiä päässytkään mihinkään, vaan hakutulosten sijaan näyttöön alkoi tulla tällaista:

    upload_2016-5-7_20-23-8.

    upload_2016-5-7_20-28-6.

    Koska en ollut tehnyt mitään poikkeuksellisia googlehakuja, koitin selvittää, mistä on kyse, kirjoittamatta tuota captchaa. Ilmeni, että ongelma koski vain Firefox-selaina, eli IE:llä Google toimi ongelmitta. Kirjauduin ulos ja uudelleen toisella eli admin-tilillä, jolla Google toimi molemmilla selaimilla. Sitten normaalitilikin alkoi toimia "itsestään". Tein täydelliset virustorjunta- ja haittaohjelma-skannaukset (Norton ja MBAM) eikä mitään löytynyt, paitsi "tavalliset" seurantaevästeet.

    Omituista tässä on, että Google kertoi IP:ni lähettävän sopimuksenvastaista liikennettä, mutta samassa koneessa ja samassa IP:ssä oleva toinen selain toimi koko ajan. Muita tietokoneita ei ollut samaan aikaan päällä. Minulla on Firefoxissa ollut jo vuosia samat lisäosat ongelmitta. Olisikohan tässä silti aihetta Firefoxin nollaukseen ja uudelleen asentamiseen?

    Koitin tietysti googlata ongelmaa ja ilmeni, että moni oli kohdannut saman. Joissakin tapauksissa oli löytynyt haittaohjelma, mutta silloin ongelma ei hävinnyt itsestään, vaan Googleen pääsy vaati tuon captchan lähettämisen.

    Onko jotain ehdotuksia tai muita kommentteja?
     
  2.  
  3. Generaattori

    Generaattori Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2014
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    No en hirveästi osaa sanoa mitään siihen mistä tuo johtuu.
    Mutta itellänikin kerran tuli tuo kun painoin googlen hakupalkissa vahingossa yhtä näppäimistön makroa (muistaakeseen kirjoitti jtn ja paino enteriä). Se makro haki kai samaa niin nopeasti, että ne kai luuli mua botiksi tms. ja sitten iskivät tuon siihen väliin. Sen kirjoitettua toimi taas ihan normaalisti.
     

Jaa tämä sivu