1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Gigabyte Z690 AORUS PRO

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi kandalf 13.06.2022.

  1. kandalf

    kandalf Regular member

    Liittynyt:
    19.01.2011
    Viestejä:
    175
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Osaiskohan joku neuvoa kun minulla on tuolla emolevyllä keskusmuisti ongelma muistit ovat Corsair Dominator Platinium RGB DDR5-5200 C36 DC - 64GB , en saa kuin yhden muistikamman toimimaan emolevyn muistislotissa B2 siinä toimii kone normaalisti ,kumpikin muistikampa toimii siinä erikseen mutta jos laitan muistikammat vaikka slotteihin A2 ja B2 niin kone lähtee pyörimään mutta ei anna edes bios kuvaa käynnistäessä muissakin sloteissa olen kokeillut kahdella kammalla ja tekee tuon edellisen mainitsemani ongelman , biossista olen laittanut xmp asetuksen päälle mutta ei auta , ois hyvä jos jollakin ois kertoa tosta emolev ystä mitenkä sais nuo muistit toimimaan ja joku vois neuvoa mitenkä tuossa emolevyssä päivitetään bios.
     
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Viimeksi muokattu: 13.06.2022
  4. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,781
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
    Jep. Mahdollisesti nikottelee noista muisteista. Luultavasti sen verran "vanha" toi manuaali, kun siellä mainitaan näin DDR5 muisteista: "Support for DDR5 4800/4000 MHz memory modules" Mutta tosiaan bios päivityksissä on parannettu tukea myös korkeammille MHz:le.
     

Jaa tämä sivu