1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

GeForce -> tv-out -> mustavalkoinen kuva töllössä

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi jazu 27.04.2002.

  1. jazu

    jazu Member

    Liittynyt:
    27.04.2002
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En ole oikein yhteensopiva teknisten laitteiden kanssa, joten valaisitteko minua siitä, että minkä takia näytönohjaimen puskema tv-out kuva näkyy töllössä mustavalkoisena. Ja miten värit saisi tietty näkyviin? Asetukset ovat mielestäni täysin oikein ja mustavalkoisuutta noteeraamatta pelittää hyvin. Näytönohjain on Nvidia GF2 MX 400 ja käyttis Windows Me.
     
  2.  
  3. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    NTSC-formaatti ulostulossa?
     
  4. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Minulla oli aikaisemmin sama ongelma mx400:sen kanssa. Muutat varmaan s-videon komposiitiksi?? Minulla kyseinen ongelma hävisi kun viskasin vanhan töllön varastoon ja hommasin uuden tilalle jossa on s-video in. En usko että se voi johtua NTSC formaatista vaan pelkästään video-outista. Jos saat jostain TV-tool 5.x:n ni se voisi ehkä auttaa.
     
  5. jazu

    jazu Member

    Liittynyt:
    27.04.2002
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ulostulo on PAL-G -formaatissa. Homma menee näin: Televisio pyöritti hyvin värillistä kuvaa näytönohjaimesta, mutta eräs kaveri (kutsuu itseään asiantuntijaksi) rävelsi "jotain" koneella, jonka seurauksena jouduin asentamaan näytönohjaimen ajurit uudelleen, hain tietysti verkosta uusimmat päivitykset. Ajureiden valikossa, kohdassa, josta pystyi ennen valitsemaan käyttääkö s-videota vai kompositiittia, löytyy nyt ainoastaan vain 'Automaattinen'. Televisiosta löytyy ainoastaan scart-liitäntä. Kokeilin tv-tools 5.5:sta. Kumma juttu kun painaa sitä tv-mode näppäintä, niin silloin saa ne värit siihen televisioon. Tv:tä olisi tarkoitus käyttää klooninäyttönä leffoja katseltaessa. Mikä siis neuvoksi?
     
  6. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Kannattaa tutustua siihen TV-tooliin. Sillä saat myös dual-view (näyttää samanaikaisesti monitorilla kuvan samalla resoluutiolla kuin tv:ssä). Elokuva kannattaa laittaa pyörimään vasta kun kuva on telkkarissa. Jos sulle tulee ongelmia ettei kuva pysy kauaa telkkarilla ni silloin sä et ole rekisteröinyt sitä softaa..
     
  7. kartsu

    kartsu Member

    Liittynyt:
    11.04.2002
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mikä mättää??
    mulla on creativen vanha dvd:n purkukortti ja luulin että ongelmat värien saamiseksi töllöön haihtus,mut paskan marjat!mitä teen ku kuva ei suostu tuleen nyt composite out:ista ei powerDVD:n softalla näytönohjaimen tv-out:ista!
    kertokaa joku mulle alusta loppuun mitä mä teen!!!!!mää hajoan ku ei kuva ilimesty.
     
  8. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Eli tuleeko sulla mustavalkoisena molemmista "korteista" vai ymmärsinkö oikein ettei näytönohjaimen kuva tule ollenkaan TV:lle? Tarkista että ajurit ovat oikeita, formaatti oikein, kokeile eri kytkentöjä jos TV antaa mahdollisuuden siihen ja kannattaisi kokeilla tuota TV-toolia jos saat sen jostain (toimii ainoastaan Nvidian piireillä). Ja jos mahdollista niin suosittelisin testaamaan toisellakin TV:llä.
     
  9. jacco

    jacco Member

    Liittynyt:
    30.04.2002
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla täsmälleen sama ongelma kuin jazulla. Menin kans laittamaan ne uudemmat ajurit ja nyt ei sit värejä enää näy. Kerro kuinka sait sen komposiittivalinnan takasin, jos oot saanu. Tai jos jollain muulla on se valintamahis, niin mitkä ajurit teillä on???
     
  10. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Jos teillä on Nvidian piirillä olevat näytönohjaimet niin poistakaa näytönohjain devicemanagerilla, käynnistäkää kone uudelleen ja laittakaa vanhat ajurit millä ulostulo toiminut. Jos sekään ei auta ja teillä on Detonator ajuri niin kokeilkaa Detonator destroyeria (VAIN NVIDIA!!!!) ja laittakaa vanhat ajurit, suosittelisin kortin valmistajan omia ajureita ei Detonatoria. Destroyer löytyy täältä: http://guru3d.com/detonator-destroyer/
     
    Viimeksi muokattu: 30.04.2002
  11. pate-72

    pate-72 Regular member

    Liittynyt:
    09.02.2002
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vanhoja ajureita voi etsiä myös tuolta (tai muuten vaikeasti löydettäviä)
    http://www.driverguide.com/ Rauhassa voi registeröityä ,ei tuu roskapostia ym.(xp:ssä noi uudet ajurit toimii moitteettomasti) PS: Jos tv-out on asetettu s-vhs:lle,niin se näkyy tavallisella kanavalla musta valkoisena.
     
    Viimeksi muokattu: 30.04.2002
  12. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Viimeksi muokattu: 30.04.2002
  13. pate-72

    pate-72 Regular member

    Liittynyt:
    09.02.2002
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jake.k Juu ja tvtool onkin hyvä ohjelma.Se helpottaa.Mutta tietääkseni se ei tee mitään mitä ei pystyis säätämään kortin asetuksista.Itse ihmettelin aikanaan et miten saan textit tv:lle ja näytti et tvtool on ainoo keino,mut löysin asetuksista kohdan miten sain tv:n näyttämään koko työpöydän ja ei tarvinnu ostaa uutta ohjelmaa,kun niitä on jo muutenkin liikaa.Ja toi linkki on niille jotka haluu hakee vanhoja ajureita näiden päivitettyjen tilalle.
     
  14. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Se riippuu aika paljon kortista miten näytön asetuksia pystyy muuttamaan. Kaikilla korteilla ei ole yhtä hyviä säätö ominaisuuksia.
     

Jaa tämä sivu